Andra delen - Svenska tv-serier som spel
Bingolotto, Ensam Mamma Söker och klassiska Kreml High visar sig gömma fantastiska spelmekaniker, läs och lär spelutvecklare. Läs och lär.
#mass-effect-3, #bioware, #dead-rising, #capcom, #acdc-live-rock-band, #harmonix, #final-fantasy-7, #square-enix, #duke-nukem-forever, #3d-realms, #mortal-kombat
Kul att ni gillar! Verkar som ni hade lika roligt när ni läste artikeln som jag hade när jag skrev den.
"I den 40 minuter långa introsekvensen får vi förklarat för oss att det inte längre går särskilt bra för Ica. Varorna säljer uselt och Stig sitter med veckad panna och förtvivlad uppsyn när plötsligt Ica-Jerry rusar in på lagret. Han har listat ut vem som ligger bakom! Snubben från ÖB-reklamen har med usla vitsar som vapen kidnappat hela det svenska folkhemmet".
Skrattade så tårarna rann.
Jag väntar fortfarande på "Fråga Doktorn - Patient Zero". Ett spel där man får resa land och rike runt för att försöka hindra en pandemi från att utrota mänskligheten. Mellan huvuduppdragen får man hjälpa gamla tanter med nageltrång och simulerande hemmafruar för att tjäna in tillräckligt med pengar för att ha råd att fortsätta sökandet.
"Om du inte misstar den synnerligen långsamma Morgan för en odöd och skjuter honom i hjärnan så kan ni spela bilbingo tillsammans ute på parkeringen."
Denna plus Lasse Kronér gjorde min dag! Jag älskar dig Mattias!
"Vilken jävla smäll!"
-Dynamit-Harry, ökänd psykopat aktiv i Stockholmsområdet under 80-talet
Aaah, alla dessa fantastiska kommentarer kommer jag leva länge på.
"Törstar du efter roliga sidouppdrag kan du alltid leta upp tv-teamet från Strix som aldrig får slut på uppgifter. Alla går dock ut på att göra "bra tv" genom att få folk att göra sådant de inte kan stå för framför kameran"
Vet inte om jag ska ta illa upp eller ej
Videomupp