Jämförelse – Wind Waker vs. Wind Waker HD
Nintendo visar bilder som jämför tio år gamla Wind Waker med kommande Wind Waker till Wii U.
#nintendo, #the-legend-of-zelda-the-wind-waker
Originalet.
Sen var det inte mycket till HD.. Majoriteten texturer är orörda, geometrin likaså (en extra båt, skorsten och en flagga typ)... största skillnaden är som sagt bloom och palettändring.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Här kan man se hur originalet ser ut i 1080p från en emulator:
originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla
Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.
Jag gillar denna HD-version
//Nothing worth doing in life is easy.
originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla
Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.
Jag gillar denna HD-version
Tyckte originalet såg bätte ut, det är som dom andra säger. Det var på tok för mycket bloom effekt, och var ju tydligen inget mer ändrat än skuggor och ljuset. Som sagt vissa spel passar inte in för HD oavsett vad du än säger
Jag gillar grafiken, den bidrar med något nytt till spelet. Vill man spela originalet så kan man antingen köra det på Gamecube, Wii eller Dolphin, och det fungerar riktigt bra på det sistnämnda.
Tycker att grafiken påminner lite om den i Nintendo Land. Samma motor månntro? Hur som helst så längtar jag till hösten då det släpps.
Här kan man se hur originalet ser ut i 1080p från en emulator:
Ser fantastiskt ut, det enda som man saknar där är högupplösta ikoner också för hälsa och dylikt (för de ser ju ärligt talat väldigt grumliga ut där).
/ LordDaimos