Crysis 3 – systemkraven som sänker din burk?
GTX 460 börjar känns utdaterat ..
Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.
Det är lugnt, men det verkar som specifikationerna gäller att få rullande bilder på LCD-skärmen
Ja inte är det direkt billigt att spela på dator... ifall man inte vill hålla sig till MIN...
Bara ett g-kort kostar ju mer än både konsol + spel. Inte konstigt att konsolerna är framtiden.
Framtiden vet jag inte. Största anledningen till dyra grafikkort borde ju vara att konsolerna bromsar grafikutvecklingen vilket i sin tur leder till mindre försäljning på PC delar, och det i sin tur leder till högre priser.
Jag tror nog att skulle utvecklingen gå framåt i snabbare takt än vad den gör idag så skulle nog inte priserna vara så höga.
Sen vill jag bara lägga till att det inte är någon flaming på konsoler. Jag äger konsol också men väljer att spela de allra flesta spel på PC ändå.
- Wiiga -
Min burk klarar åtminstone rekommenderade specs! Får spara ihop till ett köp av en MONSTERDATOR om något år. Gillar att bygga en ny burk med 3-4 års mellanrum, inte minst för att visa för mig själv att jag fortfarande kan bygga datorer
By deciding what is right you ultimately end up blind.
WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !
Jag har 680 SLI och det gav ospelbar fps när man maxa graffen. Men det var ju en alpha-version. Brukar inte vara mkt som är optimerat då.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Min burk klarar åtminstone rekommenderade specs! Får spara ihop till ett köp av en MONSTERDATOR om något år. Gillar att bygga en ny burk med 3-4 års mellanrum, inte minst för att visa för mig själv att jag fortfarande kan bygga datorer
Ja, är man gamers ska man sätta ihop datorn själv, det är lite av e hederssak.
WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !
Jag har 680 SLI och det gav ospelbar fps när man maxa graffen. Men det var ju en alpha-version. Brukar inte vara mkt som är optimerat då.
Precis. Spelade BF3-alphan och den laggade så det var ospelbart, men retailversionen kunde jag maxa.
Man ska ta alphaversioner med några nypor salt:)
Själv klarar man sig nog fint, har ett GTX 680 2GB OC samt en i5 2500k klockad till 4,5Ghz Jag var själv orolig att spelet faktiskt skulle vara mer krävande än så, sen spelar ju säkert inte alla med absolut "maxade" inställningar. Cryengine 3 ser ju faktiskt bra ut även om man kör på mellan valda inställningar
- "det är nu säkert att stänga av datorn"