McPixel blev första Greenlight-spelet att nå Steam
Tänkte först sitta här och sura men sen följde jag en av länkarna i nyheten och såg att Routine har fått Greenlight ändå :D. Nu är jag väldigt glad
Mina känslor om McPixel = Kolla bilden
Jag har inte så mycket emot plattform-spel men jag är lite trött på indie-plattformarna som det finns väldigt många av och som alltid ska vara ironiska och självmedvetna och... ja, jag är lite trött på det
Herk: Enkla, korta, banor där man ska använda något redskap för att lösa ett enkelt problem. T.ex. ta på ketchup och senap på en korv. Med den stora skillnaden att man inte behöver klura ut exakt vilket redskap som behövs själv, och därav "sämre"
Man kan ju också likna det vid Wario-Ware så klart och det kanske är mer rättvist.
Musiken, humorn, tempot och pusslen är ju tamefan spot on! Orka bry sig att det sen ser ut som ett C64 spel, fortfarande mer passion och glädje bakom ett sådan här spel än dem flesta "AAA"-titlar.
Möjligt men 2012 nöjer jag mig inte med spel som detta. Liknar något man gjorde på en eftermiddag när man lärde sig koda så no no.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Musiken, humorn, tempot och pusslen är ju tamefan spot on! Orka bry sig att det sen ser ut som ett C64 spel, fortfarande mer passion och glädje bakom ett sådan här spel än dem flesta "AAA"-titlar.
Möjligt men 2012 nöjer jag mig inte med spel som detta. Liknar något man gjorde på en eftermiddag när man lärde sig koda så no no.
Okej, men köp spelet 2013 då istället, problemet löst! Duh! Tss, vissa människor alltså...
Okej, men köp spelet 2013 då istället, problemet löst! Duh! Tss, vissa människor alltså...
Missade du att pixel grafiken inte tilltalar mig så vare sig minecraft eller detta blir aldrig något köp.
Vill ha mer ögongodis när jag spelar. Och började 1986 så har sett det mesta. Smak sak antar jag.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.