Medlem
NAS

Ja för er som inte känner till begreppet "NAS" så står det för "Nikon Acquisition Syndrome" och är en lite skämtsam fras för den som har många Nikon-prylar eller bara känner ett starkt sug efter nya Nikon-grejer.

Nu när jag åter kör Nikon kan jag ju slänga mig med den fraser emellanåt. Som idag till exempel.

Det kommer ingen bild förrän i morgon, men idag köpte jag deras 70-200/2.8 VR (version 1). I morgon hämtar jag ut en 14-24/2.8 på posten.

Två riktigt trevliga nyheter men tyvärr måste jag dela med mig av en lite mindre rolig också. Mitt nya fina D800E-hus har en död pixel mitt på sensorn. Hade den varit på kanten hade jag inte brytt mig ett skvatt men nu sitter den rakt i nyllet på folk. Iväg på service efter bara 4 dagar.. känns ju mindre kul.

Anyway, i morgon lägger jag upp några bilder på de nya gluggarna.

Trevlig kväll.

#blogg

NAS

Nä, Nas är ju han rapparen, ju.

Newly Acquired Segway!

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag som trodde det var en liten backup-station eller något på gång

Ibland blir det lite knas eftersom inte alla akronymer är unika.

Testpilot

Network Attached Storage såklart .. brukar ju heta kärt barn har flera namn , här är det flera namn har samma namn , typ (svamlar)

Medlem

Ja förkortningarna måste ju ta slut förr eller senare

1
Skriv svar