The Secret World-floppen tvingar Funcom till mindre spel
Bara 200 000 sålda exemplar sedan lanseringen är inget norrmännen är nöjda med – hädanefter fokuserar de på mindre spel som är billigare att utveckla.
#the-secret-world, #funcom, #guild-wars-2, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria
va det någon som trodde det här eller swotor skulle vara bra och lyckas i mmo världen?
När jag hörde om det här och swotor så skratta jag och sa till mig sj: Dom 2 mmo`serna kommer dö DIREKT.
Oj så rätt man kan ha ibland...
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Jag tror inte att Funcom skulle lyckats sälja TSW med dubbla siffror även om GW2 inte hade släpts.
Funcom gör allt för dåligt jobb med att underhålla spelen och dom lyckas aldrig med att lägga till uppdatgeringar i sina spel som INTE gör att spelet krabbar ytterligare. Tar även väldigt lång tid för dom att göra uppdateringarna. AoC är deras bästa spel men på 4-5 år så har dom bara fixat deras mest kritiska buggar och fortsätter att bara lägga in mer och mer material utan att fixa självaste spelet.
Hur många mmo floppar kan normännen härda ut egentligen? >:/
Hur många som helst, tills oljan tar slut.
Att AoC "floppade" är ju dock starkt överdrivet av internet skvallerkärringar. Att inte sälja 10 miljoner som WoW är inte en flopp. Tror AoC sålde 1.2 miljoner eller något. Det är allt annat än en flopp.
subterranean homesick alien
Jag tycker det är fruktansvärt synd att det blev så här... pågrund utav kass tajming, dålig hype eller whatever. De som har spelat spelet vet att det är ett riktigt häftigt spel som prövade mycket nytt och lyckades med mycket (men inte allt, såklart).
Det kanske inte är ett spel som passar för alla, men det var nyskpanade, häftigt och en av de mest intressanta MMO spelen jag har spelat.
Funcom förtjänar bättre.