Rykte: Rage får DLC-paket
Utveckla DLC till ett redan dåligt spel?
Id software är inte vad de en gång varit.
Minns den tiden då man fick gratis tillägg till quake II. Nu nu för tiden vill de ha betalt för precis allt. Undrar hur id software hade varit idag om de fortsatt som de gjorde under 90-talet?
Quake 2 ? usch.
Quake 1 med QW + Quake 3 online var grymt kul mest pågrund av snabbheten i spelen och naturligtvis grym spelkontroll och fina maps,
Hade gärna viljat vrida tillbaks klockan och hoppat in på algonets mysiga 500 pings server lira Q1 och bli irriterad på Nightmare Gay som skötte servern och hade typ 100 i ping när resten hade minst 200,
ljuva tider.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Rage var fint, men det var allt det hade för sig. Det var exakt samma gamla korridorshooter som man hade kört 300 gånger tidigare. AI:n gömde sig på fel sida av murar, sprang kamikazeattacker och hade kanske 3 rader dialog som de kastade ur sig hela tiden. Bilsekvenserna var typ mariokart. Målsökande raketer som man inte KAN köra ifrån eller undvika på annat sätt än att aktivera forcefield, och som kan söka sig efter ens bil i flera varv? Wat? Sen alla bilar som dog i racing-banorna respawnade efter 1 sekund, så det var inte ens värt att döda dem, och helt random ifall man vann eller inte pga det.
Det värsta var dock att det var så otroligt lätt. Körde på Nightmare, och sprang runt och onehittade alla mutanter med mina knytnävar. Minns inte om det fanns någon limit för hur många skott och bandage och granater man kunde ha, men jag vet att jag hade många, då allt jag använde var knytnävar och autoregen typ.
Sen var det ju det där med fov 75 eller vad det var som default, men det gick att fixa genom att ändra i .ini-filer och startup settings.
Spelet var snyggt men deras QA var ju värdelös , grafiken buggade fett på både röda och gröna lagets kort , det fanns knappt grafikinställningar att tala om i spelet förren de patchat det några ggr.
Spelet i sig hade bara fördelarna att skjutandet hade skön känsla och allt gick mjukt o fint då grafiken ej buggade.
Nackdelarna var desto mer , respawns och rätt taskigt upplägg rent allmänt på spelet gjorde att jag då inte kommer spela det mer oavsett DLC släpp.
Går att läsa min åsikt på bloggen också: http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20111014/rage-recensionen/
Vet inte om jag spelade efter nån uppdatering, men förstår inte klagomålet om portning? De va ju sjukt bra optimerat! 60 fps verkligen konstant!
Spelmässigt var väl spelet sådär, inget att hänga i granen direkt.
Du fick 60fps på alla system typ. Detta var ett av problemen faktiskt med spelet. Det ändrade dynamiskt inställningarna, om de tyckte att din burk kanske inte skulle klara av spelet. Vilket gjorde att folk med väldigt kraftiga system fick samma inställningar som personer med de långsammaste nästan.
Just Auto-Grafiken buggade något ofantligt med pop-in texturer som strulade väldigt mycket.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Hm.. visst är detta till stor del ett bilspel eller har jag helt missuppfattat det? Kan man helt strunta i racing och köra det som ett klassiskt pang-pang-spel?
Du förflyttar dig till de ställen du har uppdrag hos med hjälp av en bil , genom att köra race eller att döda tillräckligt många fiendebilar kan du uppgradera din bil till bättre modell osv.
Det är inget krav att göra detta , och orkar man inte med racingen för uppgraderingar kan man helt skita i det och köra dit man skall .
Går också att grinda fienderna ute i ödemarken då dessa respawnas och med hjälp av detta få alla upgrades till bilarna.