Age of Empires Online presenterat
Dö i en eld.
Tja... Ser barnsligt ut men registrerade mig i alla fall. Hade hoppas på något mer från "Age of X" skaparna... Och självklart online.
Micro$oft!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.
Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III
Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!
Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".
Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!
Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.
Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!
Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.
jag spelar fortfarande AOE3 med ngra vänner och lär göra det ett par år till, men nu blir man så besviken, Iden värkar nice med ett mmoRts, och om jag förstod det rätt så behåller man staden man bygger upp tills ngn förstör den inte att man måste bygga upp en ny stad för varje match ( som i AOE3 och typ 90% av alla andra rts ) men jag fattar bara inte vitsen, vrf kan dem inte görra ett Rts men en snygg o bra grafik ist för detta barnsliga skit, vist det är lite mysigt i BF heroes Med flera, men det här ser bara löjligt ut
Rwa?
Värt att ha i minnet: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20090216/ensemble-folk-star...
På sätt och vis är det alltså orginalutvecklarna som skapat detta :/
Varför ska alla mmo'er ha sån här töntig barnfilms grafik för?
Helt hopplöst, blev exempelvis väldigt besviken när jag såg att the old republic skulle bli så fult.
Dom får ta och börja satsa på att göra spel för folk med speldatorer istället för att göra fula spel som ser 10 år gamla ut!
Inte undra på att det är så dålig stämning i dom flesta MMO'erna när det alltid ska se ut såhär. Då blir det ju bara små barn som vill spela dom.
Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.
Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III
Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!
Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".
Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!
Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.
Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!
Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.
WORD!
Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.
Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III
Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!
Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".
Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!
Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.
Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!
Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.
Mja, visst ser en del spel lite "snällare" ut idag. Men jag håller inte med dig om att det är en dålig sak, men det är individuellt vad man tycker, så det är ingenting att tjafsa om. Däremot är en av anledningarna till att spel ser ut som dom gör är att grafiken inte blir lika tung = behövs inte lika tunga burkar för att spela = fler människor spelar = (ännu) mer pengar till Microsoft.