Vad för spelmusik tycker ni om?
Tjosan!
Jag har ett väldigt stort intresse för spelmusik och vill bredda mig mer inom genren!
Därför tycker jag att det hade varit jätteskoj att få lyssna och diskutera om spelmusik ni tycker om!
Skriv gärna även vem som är kompositören!
Här kommer jag med några jag tycker om!
Kompositör: Stewart Copeland
Kompositör: Nobuo Uematsu
Kompositör: Mahito Yokota, Koji Kondo
Kompositör: Martion O' Donnel, Michael Salvatori
Everybody needs help.
Say no more!!
Chris Huelsbeck
Chris Huelsbeck
Chris Huelsbeck
Martin Iveson
Chris Huelsbeck
Tim Wright
Richard Joseph och Jon Hare
Michael Z. Land och Peter McConnell
Barry Leitch
Ben Daglish och Anthony Lees
Matt Gray
Richard Joseph
Raphael Gesqua
Jeroen Tel
Olof Gustafsson
Markus Kludzuweit
Allister Brimble
Richard Joseph
Chris Glaister
Patrick Phelan
Richard Joseph och Bomb the bass
Tim Wright
David Whittaker
Andrew Barnabas
Charles Callet
Christopher Stevens (original av Don Latarski)
Ett "litet" smakprov.
Någon annan som också tycker att spelmusiken förr var bättre, melodier och kompositioner av högra kvalité (inte ljudmässigt alltså) som lättare satte sig i hjärnan.
Kan nog på min ena hands fingrar räkna upp minnesvärd spelmusik ifrån dom senaste 10 åren (vilket känns lite torftigt).
Någon annan som också tycker att spelmusiken förr var bättre, melodier och kompositioner av högra kvalité (inte ljudmässigt alltså) som lättare satte sig i hjärnan.
Kan nog på min ena hands fingrar räkna upp minnesvärd spelmusik ifrån dom senaste 10 åren (vilket känns lite torftigt).
Jag håller med! Jag älskar spelmusiken från 80-90-talet! Crash Bandicoot, Final Fantasy, Spyro the dragon, Skullmonkeys, Sonic, Super Mario.
Kan tänka mig att det är för att spelutvecklarna exprimenterade mer då, man hade en annan design i spelen (mest tecknad) som krävde livsfull musik! These days tycker jag de oftast kör med "allvarlig" orkester i de flesta spel då grafiken oftast är så realistisk som möjligt och då kan de inte göra nån lekfull musik utan den måste vara allvarlig så att spelaren känner allvaret i spelet!
Kompositör: Står inte på Wikipedia:(
Tack för alla länkar! Nu har jag mycket att lyssna på till frukost!
Fortsätt så!
Everybody needs help.
Tycker nog att rock musik är det som går att ha som spel musik i alla spel. Tänk då att soft rock hard rock osv det är det som funkar bäst om man varierar till vad som händer på skärmen.
Kommer ihåg att väldigt många timmar var det fullt ös när man spelar fps spel. Typ BF2 med hårdrock är njutbart. Men en smak fråga antar jag och rock är det som funkar för mig.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Många favoriter är ju redan här!
Men ska jag tillföra nåt så är det väl
Michael McCann
http://www.youtube.com/watch?v=__pOIeLFGgA&feature=fvwrel
Och Anamanaguchi
http://www.youtube.com/watch?v=wduS15Bv-Bg
Tycker nog att rock musik är det som går att ha som spel musik i alla spel. Tänk då att soft rock hard rock osv det är det som funkar bäst om man varierar till vad som händer på skärmen.
Kommer ihåg att väldigt många timmar var det fullt ös när man spelar fps spel. Typ BF2 med hårdrock är njutbart. Men en smak fråga antar jag och rock är det som funkar för mig.
Här har du min vän!
Är personligen inte så förtjust i när folk covrar och remixar spelmusik och lägger in rock tema, men detta är ett undantag! Det är ju trots allt Nobuo Uematsu på keyboard
Här anländer annat!
Kompositör: Stéphane Bellanger
Kompositör: Mark Mothersbaugh and Josh Mancell
Kompositör: Stephen Rippy
Kompositör: Nobuo Uematsu
Tackar ännu en gån för alla bidrag! Glädjer mig stort!
Everybody needs help.
Ärligt vad vore våra spel utan bra musik!
Rock och road musik i min tank/jeep när jag avancerar mot FI ersätter lätt alla in game ljud.
Riktigt bra tråd det här med tanke på att det är så stor del av spel upplevelsen.
PS. Last story musiken var riktigt bra.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Bland det mest irriterande som finns, är (ovanligt som tur är) när man inte kan ställa in volymerna separat på musik/dialog/speljud.
Musiken är ju en del utav totalupplevelsen man får utav ett spel och därför mycket viktig.
Gillar du inte musiken och kke inte ens kan sänka eller stänga av den.... så är det inte kul.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Gillar Justin Scharvona, väldigt tyst om honom i många år nu tråkigt nog.
Exempel:
Jag är partisk eftersom jag växt upp med Koji Kondo, Kazumi Totaka och Nobuo Uematsus verk,
men jag blev positivt överraskad när jag exempelvis hörde Tumults remix av Cave Story - temat när jag tryckte på loggan i Wii - menyn, vilket kändes som att de omfamnade både det gamla och det nya.
Den här tråden känns som att den var ämnad för musik till spel som faktiskt finns, men jag passar ändå på att göra skamlös reklam för ett spelmusikalbum som jag släppte förra året som heter "Music From That Game You Haven't Played Yet" (länken tar dig till spotify).