"Nya Final Fantasy-spel viktigare än FF VII-remaken"
Square Enix säger att de hellre fokuserar på nya titlar i den anrika rollspelsserien snarare än gamla framgångar.
#final-fantasy-vii, #square-enix
FF XIII-2 var enligt mig ett ganska bra spel faktiskt, till och med så att jag tyckte att det var kul att hitta alla fragments och sånt där för att ta alla trophies.
Däremot fattar jag inte varför de struntar i att göra en FF VII remake för tillfället. De skulle tjäna otroligt mycket pengar på det.
Square Enix borde titta på detta http://www.metacritic.com/game/playstation/final-fantasy-vii
Efter IX har jag bara gillat XII och XIII-2, är väl bara X och XIII som egentligen var tråkiga då när jag tänker efter, spelade aldrig något MMO, Ragnarök Online Beta var det första och enda MMO som jag faktist haft kul när jag spelade, men det var också mer än 10 år sedan nu, antar jag är lite mer kritisk idag då det finns lite mer att välja på.
Men det är klart de ska fokusera på nästa spel i serien, de får göra hur många skitspel de vill så länge en ordentlig VII remake kommer ut förr eller senare.
Synd med tanken vad dom går miste om. Dock är rädslan att dom skulle fucka upp FF7 med massa konstiga DLC som dom "tror" vi vill ha. Det är kanske bättre att släppa remaken om FF7. Om det INTE nu finns ett par stadiga människor som tar på sig jobbet och gör det untanför SE gränser. Nåväl, vi har ju ialf versus som är på G :).
Ni hade inte gillat en remake utav Final Fantasy VII ändå.
Jag vet om jag inte hade gjort det. Jag gillar alla pre-rendered bakgrunder i spelet, jag gillar ljudet och musiken i FFVII som är lite mer oslipade eftersom de är på PS1, jag gillar att ingen av karaktärerna har röster etc
Ni VILL INTE låta Square Enix göra en remake så Tetsuya Nomura kan förvandla varenda karaktär och NPC till någon fashion-mardröm och sen låta engelsk dubbning göra så att varje karaktär låter som Tidus.
Det enda de behöver göra är släppa re-release av spelet. Det har de visst redan gjort till PS3 via PSN. Bra, släpp det till Xbox360 och/eller Wii också så är jag nöjd