Elder Scrolls Online utannonserat!

Medlem
Medlem

Gött om de kör på "rollspels" stuk och inte wow grind/arena stuk. Är ju roligare med frihet och story med lite multiplayer inslag.

signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag är väldigt skeptiskt mot detta... För många MMO som försöker för hårt att bli nya WoW, dvs att ligga på topp, men vem skulle inte vilja bli det? Dock lär det inte hända på ett bra tag..

Medlem

Uhm, 4 maj. Dom missade 1 april
Får dom till det på något magiskt sätt så kan det bli okej men det kommer krävas en del med de kraven som har ställts och kommer ställas på kvaliten på spelet.

Medlem

mmo, cod, cod, mmo

Spel börjar bli som bilar, allt ser likadant ut

Medlem

Varför jag älskar Elder Scrolls serien är att det är single player och har en fantastisk mod-community.
Ett MMO (inga moddar) är helt ointressant för mig. Om detta gör att de tappar fokus på SP så blir jag besviken.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

KoP
Medlem
Skrivet av eublepharis:

Nej. Nej, Nej. inte förstöra en sådan serie. Jag gråter. Aldrig någonsin kommer kidsen att kunna medverka till en lika genuin spelupplevelse som SP-spelen gör. Det är slut mellan oss, Bethesda.

Drama queen very much? Elder scrolls serien och dess sp spel kommer rulla på som vanligt vid sidan om detta. Inte intresserad av mmo't? Köp det ej. Problemet löst. Alternativt: Sluta ha förutfattade meningar om saker och ting och vänta tills mer information om spelet anländer. Jag kommer definitivt hålla koll på detta tills jag vet mer.

KoP
Medlem
Skrivet av blodChoklad:

mmo, cod, cod, mmo

Spel börjar bli som bilar, allt ser likadant ut

Ja.. för under 80/90-talet matades vi inte med femtielva liknande plattformsspel. Knappast något nytt att spel liknar varandra. Ska allting vara ett unikum, nytt och never been done before skulle vi inte få se mycket spel på hyllorna.

Medlem

De som gnäller på att det förstör Elderscrolls serien har nog glömt Red Guard

...och har de glömt Redguard så visar det bara att även om det kommer ett skitspel i en serie så hänger inte folk upp sig på det i flera år!

Själv är jag spänd över detta!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"So I was making the Elder Scrolls MMO... but then I took an arrow to the knee!"

Medlem

Dom är ju iaf smarta att dom gör storyn ett millennium innan skyrim och det. Då går det göra SP spel utan problem med storyn.

Medlem

Meh luls.. Om dom inte lyckas göra ens ett något sånär buggfritt SP spel hur ska detta gå

Nåja finns ju alltid modtools så fans kan fixa deras bugghärv. Ska bli kul att se vad som händer.

Medlem

Tack för infon, där stod ju en del.

Medlem

Hoppas det blir bra, jag lär nog prova det när det kommer. Men de lär nog fortsätta med singelplayer rpg ska ni se... sist jag titta så gick försäljningen helt okej på den fronten.

signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Pansarknekt

Det här var en sån häftig nyhet så det jäklarimig började kittla i mina tår. Det kan bli riktigt häftigt sålänge inte alla 1 miljon subscribers är the chosen one. Och inget jävla korridormmo!

signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Att gå från singleplayer till MMO har historiskt sätt inte varit så lyckat, dock är ju Elder Scrolls en serie som är extremt omtyckt och detta spelet lär sälja i massor initiellt varesig det är dåligt eller bra.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Att gå från singleplayer till MMO har historiskt sätt inte varit så lyckat, ....

Ja titta bara på warcraft.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

dmn
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

NEJ NEJ NEJ!!! Jag älskar Elder Scrolls spelen men ett MMO NEJ TACK!!!
Men ändå bra att det inte är det vanliga teamet som ska göra MMO skiten då kan dom göra vättiga spel istället!

Menar du spel med vättar i?

Medlem

Mina förhoppningar gick plötsligt i botten

http://kotaku.com/5907598/first-elder-scrolls-online--details...

Citat:

"it needs to be comfortable for people who are coming from a typical massively multiplayer game that has the same control mechanisms, but it also has to appeal to Skyrim players".
...
You're playing the game in third-person, and its combat centres around hotbars activating skills. Your attacks have cooldowns. In clear terms, that means no real-time combat. It is literally explained as using "World of Warcraft mechanics".

Det kommer med andra ord bara vara ett Elder Scolls i namn och inget annat.

Medlem

Detta kan bli oerhört coolt

Medlem

Där ser man, det handlar fortfarande om att ta över Imperial City! Det var precis som jag sa. Vindication!

Medlem

Ni som har stora förhoppningar, läs Ankh's inlägg, han har postat länkar till en artikel från GameInformer som behandlar spelet i fråga.

Tyvärr så var det "pessimisterna" som hade rätt denna gång. Vi får inte se ett riktigt TES i första persons perspektiv med ett välgjort combat-system.
Nej nej, Zenimax har i sin oändliga vishet bestämt att "det måste vara bekvämt för spelare som kommer från andra stora MMO's", (läs WoW). Därför kommer spelet vara i 3e person och kretsa kring Hotbars och Hotkey-mashing för att göra det så poänglöst som möjligt att ens gå över till Zenimax's WoW, oj jag menar World of Scrolls.

Hur kan de missa så grovt? Det är ju TES-spelarna som de borde försöka locka ut i Online-världen, inte försöka locka över WoW-spelare till TES-universumet som de försöker nu. Det kommer aldrig att lyckas då de som spelar WoW är nöjda med det redan. Varför försöka göra ett MMO som har som huvudsyfte att locka WoW-spelare....

signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Ni som har stora förhoppningar, läs Ankh&#039;s inlägg, han har postat länkar till en artikel från GameInformer som behandlar spelet i fråga.

Tyvärr så var det "pessimisterna" som hade rätt denna gång. Vi får inte se ett riktigt TES i första persons perspektiv med ett välgjort combat-system.
Nej nej, Zenimax har i sin oändliga vishet bestämt att "det måste vara bekvämt för spelare som kommer från andra stora MMO&#039;s", (läs WoW). Därför kommer spelet vara i 3e person och kretsa kring Hotbars och Hotkey-mashing för att göra det så poänglöst som möjligt att ens gå över till Zenimax&#039;s WoW, oj jag menar World of Scrolls.

Om det blir något i ''tera-stuk'' Så kan det nog fortfarande bli rätt bra Men helt klart besviken att det inte är fps.

Medlem

Så länge som det inte är ett klassiskt MMOfighting-system så är jag fan nöjd. Annars kan dem låta bli för det kommer bara att bli ett i mängden MMO spel tror jag tyvär :/

Medlem
Skrivet av TexN:

Om det blir något i "tera-stuk" Så kan det nog fortfarande bli rätt bra Men helt klart besviken att det inte är fps.

Det blir inte "Tera-stuk".

Citat:

Your attacks have cooldowns. In clear terms, that means no real-time combat. It is literally explained as using "World of Warcraft mechanics".

Källa

Medlem

Jag blev exalterad ända fram tills jag såg att det blir en wow-clone i 3:e persons vy. Så det blir inget köp för min del.

Det känns tråkigt att utvecklaren inte litar på det FPS stridssystem de använt sig av i åratal, som byggt upp deras framgång och spelarbas.

Hoppas det floppar fett.....

signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av savox:

Jag blev exalterad ända fram tills jag såg att det blir en wow-clone i 3:e persons vy. Så det blir inget köp för min del.

Det känns tråkigt att utvecklaren inte litar på det FPS stridssystem de använt sig av i åratal, som byggt upp deras framgång och spelarbas.

Hoppas det floppar fett.....

Hur blir det en wow klon? Inte för att låta som en papegoja - men för att återupprepa vad som sagts i flera år så var ju knappast WoW först med mycket saker
Att de jämför sina abilities med wow's cooldown var ju bara ett exempel.

MEN jag kan ha missat något?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska bli intressant och se hur det blir, men jag tror nog att det kan bli lite som SWTOR kul att spela igenom en gång men alldeles för linjärt och sen läggs väl allt efterarbete på att balansera upp nått tråkigt 3: persons PvP system, behåller de FPS styrningen däremot kan det ju bli lite spännande.

Skriv svar