Berätta för EA hur de ska förbättra Origin

Medlem
Skrivet av korosuu:

mitt förslag är att dom tar Origin, slänger bort det och flyttar över spelen till Steam.

Det är patetiskt att läsa ditt svar och visar att bakåt strävare inte tillför något bra i debatten. Och ser det positivt att de vill utveckla origin med användarna. För ärligt så jäla bra är inte steam!
Tex: spelar jag inte ett spel på 3mån så måste jag installera om det för att kunna spela och förlorar allt sparat. Det har aldrig hänt i origin med tidigare versioner.
Detta kan vara något bra för oss användare. Så hata origin hjälper knappast.

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Grön:

Har accepterat att Origin kommer ligga kvar på datorn men måste det komma popups varje gång jag spelar BF3? Ingen som lyckats bli av med dem?

Intressant. Har aldrig fått några poppupps när jag spelar eller startar origin. O har använt deras prog i minst 5 år.
Måste vara någon ruta du bör klicka ur i inställningar som tillåter reklam.

signatur

Medlem

Som flera påpekat så är det ett hellsike med att man inte kan få bort gama betor och demos i sitt library, det får de gärna fixa. Förutom det problemet är väl Origin kanske helt ok skulle jag anta, men det som är störningsmoment nr. 1 för mig är att man genom att tvingas ha 2 likartade program inte kan samla alla sina spel i ett, i Steam då givetvis..

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Allt EA hat börjar bli lite gammalt nu. Man börjar undra hur mycket konkreta och faktiska personliga erfarenheter som ligger bakom, eller om folk mest EA-bashar av ren gammal vana eller för att dom inbillar sig att det är "hippt" på nåt sätt?

Ett vanligt argument mot EA är deras "girighet".Resonemanget verkar vara att "EA är girigt och äger Origin, således är Origin dåligt".

EA är girigt? O'rly?

Hur länge har Steam funnits...typ 8 år? Ändå är deras priser löjligt höga.

Nedladdningsbara spel via Steam har resulterat i avsaknad av DVD skivor, kartonger, pappersmanualer samt eliminerat all logistik (transporter e.t.c.) som är förknippad med fysiska kopior. Allt detta sammantaget representerar stora ekonomiska besparingar på leverantörens sida.

Ändå är spelen inte billigare. De pengar som tjänas in går i egen ficka utan att på något sätt ekonomiskt premiera de kunder som bidragit genom att ladda ner sina spel genom Steam, för att inte nämna de positiva miljöeffekter som mindre mediatillverkning, pappersförbrukning och förpackningstillverkning samt transporter ger.

Men, är det någon som säger att Valve är giriga? Nej. Istället så är Gabe Newell allas hjälte och folk gör gladeligen en prismässig "bend over" för honom vilket ger sjukt mycket pengar för spel som egentligen borde ha blivit betydligt billigare med Steam, framför allt i takt med att Steam blivit mer populärt och utbrett.

Nej...Valve och Gabe är bra trots att de suger ut folk med sina hutlösa priser på Steam och det är EA som är giriga och dumma när dom erbjuder konkurrens med sitt Origin. Go figure.

SE

Du har säkert hört det förut, men jag antar att du väljer att bortse ifrån det faktum att det inte är Steam/Valve som sätter prisern för att "trolla"...

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Grön:

Har accepterat att Origin kommer ligga kvar på datorn men måste det komma popups varje gång jag spelar BF3? Ingen som lyckats bli av med dem?

Intressant. Har aldrig fått några poppupps när jag spelar eller startar origin. O har använt deras prog i minst 5 år.

Minst 5 år säger du...
http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_(content_delivery)

läs - release 2011

Medlem

Fattar inte varför man ska starta nya hela jeffla tiden. Nu finns steam, det funkar väl bra. Man har alla sina vänner, grupper, spel etc där och man behöver bara ha det uppe för att komma åt allt. Nu ska man ha ett till som dessutom fungerar som en skadeskjuten älg.

Det är ungefär som leveling guildsen på Shattered Hand i WoW, det finns ett par stora etablerade som folk söker sig till för perks, gemenskap etc. Men ändå är det nån nöt som varje dag i trade skriker "Join maj new lvling guild we soon got perks".

Medlem

EA bedömer all trafik i deras tråd som positiv även om folk spyr galla, de är ju där och är en del av diskussionen. Jag har inga förslag om förbättringar som EA kommer att vilja lyssna på, så jag tänker inte yttra mig på deras forum.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Du har säkert hört det förut, men jag antar att du väljer att bortse ifrån det faktum att det inte är Steam/Valve som sätter prisern för att "trolla"...

Du menar precis som du "trollar" genom att välja att bortse från det faktum att exakt samma titlar oftast är betydligt billigare på andra download sajter?

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av korosuu:

mitt förslag är att dom tar Origin, slänger bort det och flyttar över spelen till Steam.

Det är patetiskt att läsa ditt svar och visar att bakåt strävare inte tillför något bra i debatten. Och ser det positivt att de vill utveckla origin med användarna. För ärligt så jäla bra är inte steam!
Tex: spelar jag inte ett spel på 3mån så måste jag installera om det för att kunna spela och förlorar allt sparat. Det har aldrig hänt i origin med tidigare versioner.
Detta kan vara något bra för oss användare. Så hata origin hjälper knappast.

Njaa bakåtsträvare vet jag inte men att min kommentar inte är den mest konstruktiva kan jag väl hålla med om.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att steam inte är så jävla bra eller problemen du nämner då jag har aldrig haft dom själv, kanske det finns en inställning för det?

Anledningen till min kommentar var mer för att dom använder inte ens egen logik om hur dom kan göra saker bra för konsumenten, tvärtom så kör dom på taktiken att kräma ur så mycket pengar som möjligt ur konsumenten.

Origin har rätten att ta bort dina spel från dig om du inte använder ditt konto på 2 år och på itunes så sålde dom Rockband och nyligen när du startar det så får du ett meddelande att detta spelet inte är tillgängligt längre efter 31 maj. Så inte bara tar dom bort spelet från folk som köper det men dom notifierade inte ens människor innan dom köper spelet denna månad att det inte kommer vara tillgängligt längre.

Nu har ju EA dock åtgärdat det och bett om ursäkt för att så många människor klagade och skickade emails angående detta.

Kan Origin en dag kanske bli en riktigt bra tjänst? Kanske, men jag är trött på EA och hur dom driver sitt företag och på så vis påverkar spelen dom står bakom.

Medlem

Ni som är typ 12 och luktar kiss kanske inte kommer ihåg hur Steam var första åren, ett rent helvete kort sagt..
Ge EA en chans för fan, visst de är svin när det gäller att släppa spel å sånt, men att Origins existerar är nödvändigt annars kommer steam få monopol på digitala marknaden på PC, vilket kommer ge resultat till högre priser.

Jag använder Origins.. jag anser att programmet är mer stabilt än vad Steam är, rätt var det är kan du få errormeddelande så du måste installera om ett spel, ta bort specifika filer i din Steam mapp, eller liknande.
Aldrig hänt på Origins för mig, det enda felet jag har med origins är att jag inte får installera spelen som jag vill, origins ligger på D hårddisken, satte att spel skall installeras i samma mapp men nej, origins tvingar mig installera mina spel på C/programfiles/Origingames
Kontaktade supporten för detta, de sa "spel körs bättre på samma hårddisk som ditt windows"... det betyder inte att jag måste bli tvingad till det :/?

Inaktiv

Jag är så jävla cool och hipp, därför hatar jag EA utan att faktiskt veta varför. Lägg ner era jävla tomtar, har ni ens en aning om hur pass buggat Steam var när det först släpptes?
Folk undvek det värre än pesten.

Några kära minnen ifrån jag har av Steam ifrån 2004:

Det gick ej att logga in fastän jag var korrekt registrerad samt skrev in rätt lösenord.
Uppdateringar och patcher hängde sig precis hela tiden.
Datorn krashade ibland när man startade upp spel via Steam.
Patcher som laddades ner på nytt fastän de redan var installerade.
Var dåligt optimerat så det käkade minne utav bara helvete.

Dessutom, varför tycker ni att monopol på digital försäljning är bra?

Medlem

Det jag vill är att de slutar med att släppa spel exklusivt på en viss "plattform". Släpp spelen BÅDE till Steam och Origin.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

1. Det origin gör är att de kör med en "konsolmentalitet" dvs att dom faktiskt gör en virtuell konsol i min PC dit vissa spel är låsta. Det är idioti om du frågar mig. Samma med steam, de borde fungera med varandra och istället konkurrera med kvalitet och kundservice. Just nu är ju uppenbarligen origin långt efter steam i form av prestanda, kvalitet OCH social networking.

2. Är det nån annan än jag som får -10fps i spel om jag aktiverar origin overlay?

3. Har nån av er försökt förminska eller förstora origin-rutan för hand? dvs klick-drag-resize? För mig hackar det änna nåt jävulskt, typ som iTunes på Windows..
(Jag har en i5@3.6ghz och HD6970 så det borde ju inte vara nåt problem att köra en spelplattform eller?)

4. Sen borde de slopa battlelog-konton och integrera alla konton med origin-kontot, och låta folk byta nicknames fritt som i steam. Jag kan till exempel inte heta Aimpoint för att det är taget av mig innan i ett annat EA-spel, så nu får jag heta AlMPoint istället. Det är ganska sämst imo. Mitt in-game nick är det som representerar mig och jag skulle ju inte kunna tänka mig att Coca Cola skulle någonsin marknadsföra sig som Koka Kola?

I övrigt ser jag inga problem med Origin förutom att det är en sämre version av steam, dom får slipa lite på det bara. Men jag tycker att spelen i sig borde vara tillgängliga på -alla- plattformar så vi inte hamnar i nån form av meta-konsol-krig på EN plattform (PC) för det är som ett inbördeskrig helt onödigt.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det jag vill är att de slutar med att släppa spel exklusivt på en viss "plattform". Släpp spelen BÅDE till Steam och Origin.

Jepp, vart är Half-Life 2 och Portal på Origin, släpp dem på båda tjänsterna NU!

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tybalt:

Jepp, vart är Half-Life 2 och Portal på Origin, släpp dem på båda tjänsterna NU!

Tror han syftade mer på spel som Battlefield och Amnesia tex.

Spel som Valve själva gjort får de självklart sätta på sin egna tjänst.. annars måste de betala ju

Medlem

1.) Ta bort spywaret i skiten.
2.) Lättare sätt att välja vart man ska ha spelen installerade.. Jävla puckat o tro att folk har C: som sin spelhårddisk.
3.) Sänk priserna. Det är dyrare att köpa spel ifrån deras grejer än att åka till en affär där de har Skivor med lådor samt grossister som ska ha pengar och butiker som ska ha pengar. Tror dom på fullaste allvar att det är SÅÅÅ innihelvete bekvämt att man lägger ut över 100spänn extra för ett spel än att åka till närmaste Maxi/COOP/datorbutik för att köpa spelet? Nja inte riktigt. Korkade är folk men inte riktigt så korkade.
4.) Ge tillbaka Battlefield till DICE så att vi kan få en SDK. Snåla jävla EA..

Medlem
Skrivet av Xenil:

Jag gillade denna

"comment about (1) Your favorite Origin feature and (2) A feature you’d like to see added or improved upon. "

"(1) I like the uninstaller. (2) Please add a feature to purchase and play EA games through Steam. "

Håller med till 110%

Inaktiv
Skrivet av korosuu:

Skulle ni Valve-fanboys gilla va..
Nejdu, Origin kommer fortsätta existera, Valve ska inte tjäna ett öre på andra utgivares spel som de tidigare gjort.
Hela orsaken varför EA drog bort sina spel ifrån Steam från början var ju för att Valve ville ha för mycket betalt per spel som säljs via Steam, en programvara som inte kostar valve ett smack att hushålla med, men ändå kräver betalt för av utgivarna.

Valve med sitt Steam är inget mer än blodsugare, suger pengar ur bra företag som EA och Activision.
Steam kan GTFO, Origin är här för att stanna.

signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av korosuu:

Nejdu, Origin kommer fortsätta existera, Valve ska inte tjäna ett öre på andra utgivares spel som de tidigare gjort.
Hela orsaken varför EA drog bort sina spel ifrån Steam från början var ju för att Valve ville ha för mycket betalt per spel som säljs via Steam, en programvara som inte kostar valve ett smack att hushålla med, men ändå kräver betalt för av utgivarna.

Valve med sitt Steam är inget mer än blodsugare, suger pengar ur bra företag som EA och Activision.

Stackars indoktrinerade EA fanboi...
Började du pyssla med gaming igår eller? Snacka om att ha noll koll

Avstängd

Att man slipper joina games genom webbläsare på Battlefield 3, det är tamefan det mest inavlade jag varit med om hittills...

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av korosuu:

Gillar hur du började med att kalla någon annan fanboy....

Medlem

HAHAHAH vågar EA läsa i sin egen tråd och få lite hum om vad folk egentligen tycker?

http://www.ea.com/news/the-origin-conversation

Medlem
Skrivet av HaxXt:

HAHAHAH vågar EA läsa i sin egen tråd och få lite hum om vad folk egentligen tycker?

http://www.ea.com/news/the-origin-conversation

Tänkte logga in på mitt EA konto för att ge +1 rating på de anti-ea kommentarerna som fanns, men kan inte logga in på EA trots att jag har korrekt e-post och pw. There you go. Säger nog om EA redan där.

Medlem

Släng Origin, gå över till Steam.

signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Sandal:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Grön:

Minst 5 år säger du...
http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_(content_delivery)

läs - release 2011

Du kanske missat att programmet gick under ett annat namn tidigare. Så ja 5år . svårt o fatta eller har du missat vad jag skriver om. shit väx up o sluta tramsa. du verkar vara en steam fan. Bra stanna där då eller ta reda på saker innan du tramsar här.

signatur

Medlem

Det jag faktiskt inte förstår är att folk väljer Steam istället för Origin? För mig känns det som att välja mellan pest eller kolera!
Det jag däremot hade önskat är att man tog bort båda så man slipper vara beroende av att köra spelen genom ett program som skapar ytterligare problem. Strular Steam/Origin, vilket det gör ganska ofta så kan man inte spela.

Medlem

Jag gillar starkt att när man försöker lämna en kommentar på sidan så händer ingenting.
Jag klickar på "Add comment", den blir grå men inget händer.
EA är bra på att göra urusla tjänster!!!

12
Skriv svar