Australien lättar upp spelcensur
Justitieministern i Australien kom med ett förslag om att tillåta spel som får högre åldersmärkning än 15+. Nu har förslaget röstats igenom i representanthuset.
#syndicate, #left-4-dead-2, #aliens-vs-predator
Blir inte längre lika chockad när jag ser vilken felaktig bild folk föredrar att förklara Censur med.
Censur är inte till för att sabba ert roliga, censur har faktiskt vettiga syften. Inte enbart förknippat med dagens nyhet.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Ja censur är säkert skitbra "Traveler in Time"... och vem tycker du är mest lämplig att censurera saker åt dig då? Jag föreslår att jag sköter censuren för jag gillar inte riktigt vad du ser på och tänkte ta och ändra dina vanor en smula.
Alla har någon form av självcensur, men när det börjar gå till den löjliga grad som i tyskland och australien är det endast löjligt. Låt vuxna kunna avgöra själv om ett spel är för våldsamt för dom eller ej, patetiskt.
Censuren har sina positiva sidor, det är synd att "Cedric"... nu när vi direkt märker namn, och alla andra som enbart föredrar att se det som negativt och "ondskefullt", då målar in sig i bekväma hörn.
Ja, jag blir irriterad när enstaka personer skall bli tvingade och motarbetade som någon typ av representation för hela argumentet, för att någon inte gillar vad den andra säger betyder inte det att argumentet eller det stora hela är "fel". Därför svarade jag som jag gjorde.
kan passa på och tipsa om denna kurs som kan hjälpa till att klarna upp historien och de possitiva samt negativa sidorna om vad Censur är och betyder.
http://sisu.it.su.se/search/info/FV1019
sen kan vi samtala normalt fördelarna och nackdelarna med samma kunskaper som grund.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Censuren har sina positiva sidor, det är synd att "Cedric"... nu när vi direkt märker namn, och alla andra som enbart föredrar att se det som negativt och "ondskefullt", då målar in sig i bekväma hörn.
Ja, jag blir irriterad när enstaka personer skall bli tvingade och motarbetade som någon typ av representation för hela argumentet, för att någon inte gillar vad den andra säger betyder inte det att argumentet eller det stora hela är "fel". Därför svarade jag som jag gjorde.
kan passa på och tipsa om denna kurs som kan hjälpa till att klarna upp historien och de possitiva samt negativa sidorna om vad Censur är och betyder.
http://sisu.it.su.se/search/info/FV1019
sen kan vi samtala normalt fördelarna och nackdelarna med samma kunskaper som grund.
Nämn då några av de positiva sidorna med censur istället för att länka till en universitetskurs om du vill skapa förståelse för ditt argument. Du säger att censur kan vara bra och sedan ger du inga exempel.