Xcom: Enemy Unknown – moddvänligt och pc-anpassat
Firaxis vet vad pc-spelarna vill ha, och de lovar att ge dem det i den nya tolkningen av X-com.
#ufo-enemy-unknown, #xcom-enemy-unknown, #firaxis, #bioshock-2, #2k-marin
Det kanske börjar svänga tillbaka till förnuft och reson.. Dvs. mindre retardation i spel och mer långsiktigt tänk.. Känns som att fler utvecklare (läs:seriösa) börjar fatta att konsol och snabba pengar inte är allt.. Härligt!
Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..
Gillar detta, kan lätt tänka mig att köpa det här spelet om det gör originalet rättvisa (som jag inte spelat utan bara läst om). Har för mig att GoG säljer spelen, får nog bli ett köp framåt när tid finnes=).
Edit: Kom ihåg fel det var Steam som hade dom, finns tråkigt nog inte på GoG.
Tar allt sånt här med en nypa salt eftersom man flertalet gånger hört utvecklare fjäska för PC-spelare och sedan när det väl kommer till kritan så var det skitsnack.
Men man får väl hoppas! Spelat de gamla spelen massor med timmar och ser fram emot den här releasen!
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
– Tanken är att det ska gå att modifiera, säger chefsdesignern Jake Solomon till PC Gamer. Det är inget vi lovar att göra färdigt till releasen, men det är väldigt, väldigt enkelt med Unreal-spel. Jag skriver nästan all spelkod i scripten och det är väldigt enkelt att dela ut till människor."
Om det nu är så väldigt, väldigt enkelt, vad hindrar dom från att göra det direkt för PC-versionen?
Verkar som detta år kan komma att bli året då spel utvecklas av spelare för spelare inge, inte för att i förstahand tjäna stora pengar. Såg precis att Banner Saga nu finns på Kickstarter, damn, ytterligare ett projekt som verkar intressant och värt att stödja. Verkar som 2012 kan komma att bli det dyraste året på länge när det kommer till spel, gillar det som tusan men min min plånbok däremot gillar det inte lika mycket=).
Det kanske börjar svänga tillbaka till förnuft och reson.. Dvs. mindre retardation i spel och mer långsiktigt tänk.. Känns som att fler utvecklare (läs:seriösa) börjar fatta att konsol och snabba pengar inte är allt.. Härligt!
... tills nästa generation konsoler. :/
Nåväl, bara att njuta av vettiga användargränssnitt, grundläggande inställningsmöjligheter och mod-möjlighet så länge det går.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
"– Vi har ett team som gör pc-användargränssnittet. Det kan finnas några områden där det är logiskt att använda grundsystemet, som i menyer och sånt, men vårt taktiska användargränssnitt är ett fristående taktiskt användargränssnitt för pc."
Bara jag som reagerar på det stycket? Om nu "grundsystemet" inte är pc-gränssnittet betyder det att det utvecklas för konsoll i första hand? Kommer bli riktigt irriterad om menyerna är utvecklade för konsoller och sedan direktportade till PC. Grymt att PC får ett eget anpassat taktiskt användargränssnitt dock.
... tills nästa generation konsoler. :/
Nåväl, bara att njuta av vettiga användargränssnitt, grundläggande inställningsmöjligheter och mod-möjlighet så länge det går.
Nu krossade du min romantiska framtida bild av PC:n framtid.. *suck*
Men hoppet är det sista som lämnar en, eller?
PC FTW!
Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..