Battlefield 3 expanderar tre gånger om
"Armored Kill kan bli fordonskrigarens favorit med nya stridsvagnar och storväxta kartor." Ingen karta i BF3 är stor. -.-
Det är just därför de ska släppa en ny karta som kommer vara den största i Battlefields historia (enligt DICEs utsago). Lär dig läsa innan du lämnar en dryg kommentar.
Ursäkta.. stora kartor skall vara gratis. Ska vara lika stora som dom i BF2 och 1942. Men det lär aldrig hända.
350 kr för Battlefield 3 vid release (standard edition)
150 kr för Back to Karkand vid release
150 kr för vardera ny expansion vid release (antaget pris)
350 + (4 * 150) = 950 kr
Blir inte billigt för trogna spelare. Sedan släpper de en "ultimat" utgåva som innehåller alla expansions för ~400kr när folk inte längre är villiga att lägga mer än så på ett spel som har hunnit bli "gammalt".
Jag är så himla förbannad på utförandet av Dice, de presenterar den här nyheten nu.. VAR FAN ÄR PATCHEN ERA LATA...... Svensk kvalité rakt ner i toaletten!
Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!
Gör klart orginalspelet först DICE, innan ni börjar mjölka.
Jag är så himla förbannad på utförandet av Dice, de presenterar den här nyheten nu.. VAR FAN ÄR PATCHEN ERA LATA...... Svensk kvalité rakt ner i toaletten!
Vad har denna presentationen med deras patch att göra? Ge dig.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det är just därför de ska släppa en ny karta som kommer vara den största i Battlefields historia (enligt DICEs utsago). Lär dig läsa innan du lämnar en dryg kommentar.
Och du får gärna lära dig förstå hur DICE "hajpar" sina produkter. BF1942 och BF2 hade större kartor än dom flesta som BF3 har. Ändå har BF3 hajpats till att ha "dom största kartorna någonsin". Låter det bekant?
Tills dess att DICE faktiskt fixar problemen som utlovats att fixas, så blir det inget köp av DLC för min del. Förvisso har jag inte spelat spelet i typ en månad eller så just pga problemen som behöver åtgärdas.
Life's a giant party, and I'm not invited...
350 kr för Battlefield 3 vid release (standard edition)
150 kr för Back to Karkand vid release
150 kr för vardera ny expansion vid release (antaget pris)
350 + (4 * 150) = 950 kr
Blir inte billigt för trogna spelare. Sedan släpper de en "ultimat" utgåva som innehåller alla expansions för ~400kr när folk inte längre är villiga att lägga mer än så på ett spel som har hunnit bli "gammalt".
Om du nu är en trogen spelare köper du väl LE direkt? Spelet kostade 300 kr vid release (Standard edition). Jag fick mitt LE för 330 kr. Sen vet du ju inte priset för de andra. Dessutom tvingar ingen dig att köpa just ALLA DLC som släpps.
Resurs hantering.. val av arbetsfördelning.. istället för att lägga krutet på deras produkt som vi användare tar del av dagligen så planerar dem på ny content med nya buggar och problem.
Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!
Fixa input-lagg först. Sen kan jag titta på era dlc.
Input lag kan bortsett ifrån alla problem BF3 redan har även bero på Nvidia's drivrutiner & vilken skärm du har i samband med problemen Windows 7 skapar & ditt OS inställningar för skärmen.
Testa först att mata in följande i konsolen;
renderdevice.forcerenderaheadlimit 1
renderdevice.triplebufferingenable 0
Det finns även en fix du själv kan göra för att stänga av Windows acceleration med Notepad ++, jag kan ha den sparad hemma postar länk senare i så fall.
Främst ska du testa att stänga av V-sync, stänger jag av den så blir mina rörelser lika bra som de var under XP & jag har lyckats köra med triple buffering tvingad genom grafikkortets inställningar så rullar spelet fint utan tears samtidigt som musrörelserna är perfekta.
Det finns även fixar för att bli av med input lag med V-sync aktiverad, någon av dessa har jag aldrig haft behov av att testa men det kan vara värt ett försök om inget annat går.
http://www.youtube.com/watch?v=MR0y0DtPHqA
Hoppas detta smått röriga inlägg hjälper
Och du får gärna lära dig förstå hur DICE "hajpar" sina produkter. BF1942 och BF2 hade större kartor än dom flesta som BF3 har. Ändå har BF3 hajpats till att ha "dom största kartorna någonsin". Låter det bekant?
Det låter inte alls bekant. Har aldrig hört DICE säga att BF3 skulle ha större kartor än i tidigare spel. Och om nu DICE säger att det kommer bli den största kartan i BF's historia lär det ju bli det.
Det är de små kartorna som kommer göra det möjligt för BF3 att bli ett populärt esport-spel. Därmed inte sagt att det är det enda eller rätta sättet att spela spelet på och det tycker jag är kanon att DICE ger oss möjligheten att själva välja hur vi vill spela BF3. Stora kartor för de som gillar det och små för de som vill lira snabb clanaction.
Kan vara dåligt informerad, men har det kommit någon information än om någon form av verktyg för att underlätta att sända matcher?
Men ingen fungerande CommoRose? Ingen Commander? Inga verktyg för teamplay alls? Bara springa-och-skjuta?
Stackare. Har du inga kompisar?
Vad har det med saken att göra?
Squadsystemet i bf3 är riktigt onödigt pga hur det ser ut nu.
Klart det har med saken att göra. Vill man ha teamplay spelar man med kompisarna över VoIP. Publicspel med femtioelva randoms ger aldrig teamplay oavsett om man har commorose eller inte. Så var det då i BF2 i alla fall.
Om du nu är en trogen spelare köper du väl LE direkt?
Sant
Spelet kostade 300 kr vid release (Standard edition).
Jag köpte det från den butik som hade lägst butik på prisjakt vid release och det var 319 kr. Men då får man tänka på att många köper i fysisk butik (högre pris, uppemot 400kr för nya spel är inte ovanligt) eller på deras favoritbutik (som inte nödvändigtvis är billigast).
Jag fick mitt LE för 330 kr.
Grattis, du gjorde ett bra köp.
Sen vet du ju inte priset för de andra.
Därav anledning till att jag skrev "antaget pris"... Vem vet, de kanske släpper expansionerna gratis (yeah right).
Resurs hantering.. val av arbetsfördelning.. istället för att lägga krutet på deras produkt som vi användare tar del av dagligen så planerar dem på ny content med nya buggar och problem.
Detta är en sak jag ofta ser folk klaga på. Nu är det ju faktiskt så att de har flera olika team som jobbar på varje moment av spelet. Det är inte så att de säger "right, grabbar..skit nu i patchen för ni måste göra dlc". Folk har redan sina positioner på företaget (precis som alla andra spelföretag).
Resurshantering i all ära - men många har fått sina kontrakt baserade på specifika saker på företaget.
De som plannerar, gör kartor och modeller har inget med patchandet att göra.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Detta känns inte så motiverade att betala extra för några till kartor. Speciellt för CQ, det är motsatsen till vad BF3 grundligen är - stora strider i stora kartor. Köpte själv Limited Edition så Back to Karkland var på köpet men tyckte inte att detta var något speciellt och inte värt de 150 kr extra.