Sony utvecklar Kinect-liknande rörelseteknik

Robot

Enligt ett patent utvecklar Sony en teknik till nästa generations Playstation som i stora drag liknar Microsofts Kinect.

#sony, #microsoft

Medlem

Orkar knappt tänka på det är trött så in i helsike, men det blir säkert bra när det är klart hoppas bara att det kommer vara gjort för PS4 och inte PS3.

Medlem

Inte så konstigt att move inte sålde..
De producerade ju bara pinsamt skräp till den!

Fanns ett endaste spel till systemet som halv-intresserade mig.. "the fight"
konceptet såg kul ut, men måste ha två kontroller + urusel stryrning och, minst sagt fantasilöst utförande.

Jag vill ha ett rörelsekontrollerat gladiator-spel med onlinematcher och realistiskt skade-system, damnit!

Medlem

Kan dem inte satsa på bättre hårdvara istället för massa löjliga kontroller som är helt värdelösa och som är kopierade av andra företag. Därför lär de möjliga köparna redan skaffat sig det, precis som med Move

Medlem

*Yawn* Nej tack, inte mera värdelösa spel och kontrollers där man ska stå och flaxa och ha sig.

Medlem

Källa på att Kinect är "en bra mycket större försäljningssuccé"? Googlar man så hittar man bara en massa rykten och påståenden, men bilden jag får är ändå att de har sålt ungefär lika mycket totalt, med lite övervikt för Kinect. Kinect sålde massor i början men sen avtog försäljningen snabbt, medan Move har haft en mer utdragen försäljning. Iaf enligt http://www.industrygamers.com/news/ps3s-move-closing-the-sale...

Medlem

Som KcOBiL123 säger, sattsa på bättre hårdvara än sånt här svammel...

Medlem

Gääääsp... Är en soffsittande tv-spelare och kommer så förbli. Ingen av de rörelsestyrda spelvarianterna oavsett konsol har imponerat på mig nämnvärt. Kul en stund men inget som fastnar och definitivt inget jag skulle lägga egna pengar på.

Medlem

Förstår verkligen inte hypen kring sånt här trams.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Bättre spel menar ni väl?

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hannu:

Bättre hårdvara>>större möjligheter>>>Bättre spel

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hannu:

Bättre hårdvara>>större möjligheter>>>Bättre spel

Detta borde alla krysslåde spelare få höra

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Frux:

Källa på att Kinect är "en bra mycket större försäljningssuccé"? Googlar man så hittar man bara en massa rykten och påståenden, men bilden jag får är ändå att de har sålt ungefär lika mycket totalt, med lite övervikt för Kinect. Kinect sålde massor i början men sen avtog försäljningen snabbt, medan Move har haft en mer utdragen försäljning. Iaf enligt http://www.industrygamers.com/news/ps3s-move-closing-the-sale...

Kinect har sålt mera. Komihåg att med Kinect behöver du bara en konsol medans med Move så behöver du flera kontroller. Där har vi skillnaden. Kinect sålde väl över 10 miljoner för många månader sen.

Medlem

Yeha för er som missat d vita spelen är gömda(man måste söka på dom för att hitta dom) på psn nu hitta iaf stardust å wipeout 2024

Medlem

Köp inte Wipeout 2048 om ni ska köpa 3g vita man får den gratis då!

1
Skriv svar