Återskapar World of Warcraft – i Minecraft!
En synnerligen ambitiös entusisast håller på att återskapa hela WoW-världen i Minecraft, inklusive alla kontinenter och dungeons.
#minecraft, #world-of-warcraft
Jävlar, denna värld skulle jag vilja besöka Grymt projekt endå.
Det kan du ju, det är bara att besöka WoW
Hm, saknar lite skärmdumpar från WoW för att jämföra hur det faktiskt ligger till med likheten. Det är ju utan tvekan ett ambitiöst projekt men jämförelser med originalet hade varit klart intressant.
Håller med, hade antagligen gjort hela grejen ännu fräckare.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift
Det kan ju vara hans hobby. Jag skulle vilja påstå att de som klagar på att andra inte har liv är de som i själva verket saknar ett.
Den där meningen känns extremt svår att formulera, men jag antar att man kan förstå den om man vill.
måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift
3 timmar om dagen är väl inte 'livlöst'. Man har gott om tid att ha ett liv även om du inte spenderar var timme till saker att göra i verkligheten. Att supa skallen av sig på fester och whatnot som tycks vara något folk anser vara liv, anser jag nog vara lagom mer livlöst än mycket annat här i världen, och det är nog bland det vanligaste som förekommer?
Det finns värre saker än ett timmar i minecraft om dagen - eller något annat spel.
FYI, han har inte byggt detta själv, utan har renderat det med hjälp av utav mjukvara. Så ni som är bittra över att han spenderar sin fritid med detta, istället för att "skaffa ett liv", kan lugna ner er någorlunda åtminstone.
Tror han lär sig alldeles tillräckligt för att det ska vara värt att lägga alla dem timmarna. All programmering är bra programmering, i utvecklingssyfte.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.