Detta leder till avstängning i Modern Warfare 3
Dåligt uppförande, någon fuskar.. jag whinar.. jag blir avstängd och bannad permanent från Leaderboards
DÖ I EN ELD INFINITY WARD.. ÄCKEL COD
Du bör tänka en stund längre vad dom menar. Har du tänkt ens efter att många som spelar hinner bara komma in på en server sedan spyr dom ut diverse kränkande ord utan någon som helst anledning. Det är vad dom menar, sjävklart blir man sur om någon fuskar men blir deet bättre av att spyr ut glåpord som t.e.x kanske "hacker fitta" och dylikt? nä det blir inte bättre. Hör av dig till infinity istället och förklara eller om dom kanske har satt in så man kan rapportera. Ovårdat språk i ett spel för någon gör något som inte är tillåtet gör inte precis att det blir bättre eller att resten blir glada och nöjda. Sitt och svär i ditt rum bäst du vill men ge fan i att spy ut ord i spelen. Tänk om en gång till snälla du
"Dåligt uppförande och stötande namn."
Kunde förstå om man blev kickad från servern, men bannad från ett spel man betalt för? Verkar som att fler och fler företag börjar bli lite väl fascistiska i sina regler.
När du installerar spelet så tar du accept på deras krav på dig som användare av deras produkt. Är du sen så dum att du inte följer deras regler så får du faktiskt skylla dig själva ju.
Edit: Vi betalar för användandet av deras produkt. Programvaran är ju faktiskt inte vår.
500:- (priset taget ur luften - häng inte upp er på det nu) och vi får lov att spela deras spel på deras vilkor.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Problemet med dåligt uppförande på nätet är att du behöver inte ta ansvar för vad du säger. Jag vet inte vem du är och var du bor.
Kalla mig "camersvin" , "hacker", "noob", "ditt personliga påhoppsord" det gör inget egentligen.
Men du ska vara klar över att du ska kunna stå framför mig IRL o säga samma sak annars har dina ord ingen bäring.
Under 15 år tid har jag gett personer som spyr glåpord min hemaddress och bett dom säga samma sak på min trappa. Ingen har dykt upp än. Sensmoralen är att ju elakare du är på nätet desto mindre är du i verkligheten.
Problemet med dåligt uppförande på nätet är att du behöver inte ta ansvar för vad du säger. Jag vet inte vem du är och var du bor.
Kalla mig "camersvin" , "hacker", "noob", "ditt personliga påhoppsord" det gör inget egentligen.
Men du ska vara klar över att du ska kunna stå framför mig IRL o säga samma sak annars har dina ord ingen bäring.
Under 15 år tid har jag gett personer som spyr glåpord min hemaddress och bett dom säga samma sak på min trappa. Ingen har dykt upp än. Sensmoralen är att ju elakare du är på nätet desto mindre är du i verkligheten.
Ja det finns ingen anledning att häckla någon på nätet. Tycker personligen det är en dålig vana att kasta glåpord och profaniteter i ett MP-spel.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Kunde förstå om man blev kickad från servern, men bannad från ett spel man betalt för? Verkar som att fler och fler företag börjar bli lite väl fascistiska i sina regler.
När du installerar spelet så tar du accept på deras krav på dig som användare av deras produkt. Är du sen så dum att du inte följer deras regler så får du faktiskt skylla dig själva ju.
Edit: Vi betalar för användandet av deras produkt. Programvaran är ju faktiskt inte vår.
500:- (priset taget ur luften - häng inte upp er på det nu) och vi får lov att spela deras spel på deras vilkor.
Men du missar ju min poäng. Bara för att det är en regel betyder det inte att det är en bra regel. Visst, accepterar man deras EULA så ska man hålla sig till den. Det hindrar mig inte från att tycka att det här är ett steg i fel riktning. Kolla Valves spel, med deras dedikerade servrar bestämmer serverhostarna själv vilka regler som de vill ha, beter sig någon dåligt så blir dom kickade och eventuellt bannade från servern. Men i det kan personen också lära sig från sitt misstag och kommer kanske bete sig bättre på nästa server.
Att säga "det är reglerna så då får man acceptera det" är att vara för passiv och okritisk. Konsumenter har också rättigheter, det är upp till oss att säga till företagen när vi tycker dom gör fel.
Tycker jag att folk ska bete sig ordentligt på servrarna? Ja. Tycker jag att man ska permanent banna spelarna från hela spelet om dom inte gör det? Nej.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Tycker det är bra med offensive_gamertag grejjen, sist jag lirade mw1 hette nån snubbe "ANDERS_BEHRING_BREIVIK_RULES" Det tycker jag är lite onödigt.
Den invididen är säkert inte smartare än namnet i gamertagen...
Däremot är den nog viktikt att offensive gamertag-reglerna är tydligt definierade så att man inte bannar för vilket skitnamn som helst.
Jag vill ha page...
Tycker det är bra med offensive_gamertag grejjen, sist jag lirade mw1 hette nån snubbe "ANDERS_BEHRING_BREIVIK_RULES" Det tycker jag är lite onödigt.
Den invididen är säkert inte smartare än namnet i gamertagen...
Däremot är den nog viktikt att offensive gamertag-reglerna är tydligt definierade så att man inte bannar för vilket skitnamn som helst.
Jag vill ha page...
Meh, namn etc. kunde jag nog inte bry mig mindre om. Men det är ju endå bra att dom vill rensa upp lite.
Fast jag hoppas att detta gör att de får bukt med fuskandet. Försökte spela SDHC nu imorse, är ju helt omöjligt för det kommer in folk med Aimbot eller Wallhack. Menar, wieee - Kommer en kille som automatiskte skjuter alla genom alla vägger i huvudet (Y). Men ja, få bukt med detta och jag är nöjd
Men du missar ju min poäng. Bara för att det är en regel betyder det inte att det är en bra regel. Visst, accepterar man deras EULA så ska man hålla sig till den. Det hindrar mig inte från att tycka att det här är ett steg i fel riktning. Kolla Valves spel, med deras dedikerade servrar bestämmer serverhostarna själv vilka regler som de vill ha, beter sig någon dåligt så blir dom kickade och eventuellt bannade från servern. Men i det kan personen också lära sig från sitt misstag och kommer kanske bete sig bättre på nästa server.
Att säga "det är reglerna så då får man acceptera det" är att vara för passiv och okritisk. Konsumenter har också rättigheter, det är upp till oss att säga till företagen när vi tycker dom gör fel.
Tycker jag att folk ska bete sig ordentligt på servrarna? Ja. Tycker jag att man ska permanent banna spelarna från hela spelet om dom inte gör det? Nej.
Duger inte deras regler behöver du inte spela så enkelt är det. Tycker det är bra dom gör något åt allt detta.
Duger inte deras regler behöver du inte spela så enkelt är det. Tycker det är bra dom gör något åt allt detta.
Det är som om du inte ens läste vad jag skrev.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Detta är nåt DICE borde lära sig av, istället för att ignorera allt.
Läste tillräckligt för att märka av att du gnäller över en sådan sak.
Ja, gnäller, det är det logik är nuförtiden. Roligt att man blir kallad gnällig för att man påpekar när regler och lagar går för långt. Man ska bara acceptera och ta det liggandes som en liten bitch.
"Yes! Give it to me Activision! Give it to me hard!"
Om du hade läst vidare så hade sett att jag gav ett exempel på ett fungerande alternativ som *inte* behöver leda till permanent banning för en sådan småsak som stötande namn.
Läste tillräckligt för att märka av att du gnäller över en sådan sak.
Ja, gnäller, det är det logik är nuförtiden. Roligt att man blir kallad gnällig för att man påpekar när regler och lagar går för långt. Man ska bara acceptera och ta det liggandes som en liten bitch.
"Yes! Give it to me Activision! Give it to me hard!"
Om du hade läst vidare så hade sett att jag gav ett exempel på ett fungerande alternativ som *inte* behöver leda till permanent banning för en sådan småsak som stötande namn.
Spelar ingen roll. Har dom satt upp en viss regel så har dom det. Bara för dom bli bannad en mindre stund så gör det inte att vi slipper dom igen då kan dom ju komma med stötande och irriterande namn åter igen. Släng ut dom som inte sköter sig. Kan man inte acceptera reglerna som dom är behöver man inte köpa eller ens spela
Håller med dig qun0, det finns ju regler och då är det väl meningen att man ska följa dem. Sen tycker jag inte direkt att det verkar vara svårt att följa dessa regler och riktlinjer dom har kommit med. Detta är faktiskt något dom borde ha kommit med för länge sedan, med tanke på att det inte finns serveradmins längre. Det optimala hade ju kanske varit stöd för rankade dedikerade servrar, men ja. Detta är ju trots allt bättre än ingenting alls
Spelar ingen roll. Har dom satt upp en viss regel så har dom det.
Så det du säger är, bara för att det är en regel så får jag inte vara kritisk mot den? Jag får inte säga vad jag tycker om regeln, för att det är en regel. Jag förstår.
Kan man inte acceptera reglerna som dom är behöver man inte köpa eller ens spela
Men dom som inte känner till reglerna innan dom köpt spelet då? Kan dom begära pengarna tillbaka när dom ser att det är regler som dom inte helt håller med om? Står reglerna på boxen? Eller ska activision få behålla gratis pengar då?
Bara för dom bli bannad en mindre stund så gör det inte att vi slipper dom igen då kan dom ju komma med stötande och irriterande namn åter igen.
Men vem bestämmer vad som är ett stötande namn? Det jag tycker är stötande kanske inte du tycker är stötande (annat än uppenbara namn). Det jag tycker är förargelseväckande betéende kanske inte du tycker är det? Vem bestämmer vad som är vad? Får folk rösta?
Nej, jag tycker det är för många hål i reglementet.
Det sistnämnda är ju en självklarhet men tål man inte småkids och idioter som flippar ur totalt och skriker en massa saker åt en eller spammar chatten så fort man dödar dom så får man fan ta och rannsaka sig själv lite. Tål man inte sånt så bör man hålla sig borta från internet.
Snarare dessa småkids och idioter som inte kan spela ett spel utan att få tok raseri utbrott och förlora all vett och reson som bör hålla sig undan internet.
Det är underhållning det hela handlar om i grunden inte någon raseri utbrotts avdelning där vilka saker som helst är ok.
Slashgibber, du har bra argument. Man hade ju kunnat sätta ut reglerna på något tydligt ställe.
Kanske ett menyval i MP's huvudmeny - Finns ju dock risk för Wall of Text om det nu är massor med regler.
Sen det här med stötande nicks och språk. Mja, det är ju förvisso lite av en gråzon (som du nämnde, en kanske tycker att X är stötande medans nästa inte tycker det). Det hade man iof kanske kunnat lösa genom någon typ av profanityfilter som går att sätta på och stänga av beroende på hur känslig man är (Jag tycker det fungerar rätt bra i exempelvis diverse MMO-Spel). Det hade ju kanske kunnat kodats så att om du heter exempelvis "X" (eftersom jag tog det som exempel tidigare) så om du har profanityfilter igång kanske det hade kunnat visats som "Filtered" eller helt enkelt "Profane" finns ju en del lösningar skulle jag tro.
Nej, jag förstår vad du säger. Dock är dessa sakerna som du klagar på saker som igentligen inte har något med spelet att göra.
Varför tycker du det ska vara ok att bete sig på det viset? Åldern på spelarna varierar rätt kraftigt, bara för en 30 åring tycker det är okey att någon kallar sig "rövknullandesvinet" eller "Dödåtjudarna" och sen skriker "jag ska knulla din morsa" efter han blivit snipad så betyder det inte att de andra som spelar tycker detta är särskilt underhållande.
När vi spelar och har skype/ventrilo igång blir det mycket såna saker - MEN det är bara den gruppen jag har på skype/ventrilo som hör det. Där kan du bara stänga av ljudet (nu är det iofs polare - men du fattar) om du stör dig på det.
Sen vad det gäller fusk - jag har sett/hört många som kört igång fusk typ aimbot osv och suttit och skrattat för hur kul det är...med ursäkten "skulle bara prova hur det var.." - men hur kul är det för de andra som spelar? De har ju betalt för produkten. Bara för att en person tycker det är fantastiskt kul att alla hans 2000 skott träffar sina mål utan att han behöver anstränga sig och för att han sitter och säger för sig själv "haha, kan riktigt höra hur sura de blir" - gör det saken rätt?
Vad mer vad det..ah..Glitchar/exploits osv. Kör såna saker best fan du vill när du spelar singelplayer. Men att använda de online är som att ge en fotbollspelare 10 bollar och fritt spelfält medan resten bara har 1. Poängen är även här ytterliggare en gång att bara för en sak går..och bara för att man (exempel) hoppat 200ggr mot en vägg och tryckt sig i en riktigt och sen hittat ett ställe där du blir osynlig så betyder inte det att detta är rätt.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Nej, jag förstår vad du säger. Dock är dessa sakerna som du klagar på saker som igentligen inte har något med spelet att göra.
Varför tycker du det ska vara ok att bete sig på det viset? Åldern på spelarna varierar rätt kraftigt, bara för en 30 åring tycker det är okey att någon kallar sig "rövknullandesvinet" eller "Dödåtjudarna" och sen skriker "jag ska knulla din morsa" efter han blivit snipad så betyder det inte att de andra som spelar tycker detta är särskilt underhållande.
Återigen så missar du vad jag menar. Jag sa aldrig att jag tycker att det är okej att folk beter sig så. Det jag säger är att dåligt betéende i en sådan form sällan är rättfärdigande för en permanent banning. Temporär, kanske.
Allt jag sa i mitt svar var relevant för diskussionen.
Sen vad det gäller fusk - jag har sett/hört många som kört igång fusk typ aimbot osv och suttit och skrattat för hur kul det är...med ursäkten "skulle bara prova hur det var.." - men hur kul är det för de andra som spelar? De har ju betalt för produkten. Bara för att en person tycker det är fantastiskt kul att alla hans 2000 skott träffar sina mål utan att han behöver anstränga sig och för att han sitter och säger för sig själv "haha, kan riktigt höra hur sura de blir" - gör det saken rätt?
Jag försvarade aldrig fusk på något vis. Läs det jag skrev igen du.
Vad mer vad det..ah..Glitchar/exploits osv. Kör såna saker best fan du vill när du spelar singelplayer. Men att använda de online är som att ge en fotbollspelare 10 bollar och fritt spelfält medan resten bara har 1. Poängen är även här ytterliggare en gång att bara för en sak går..och bara för att man (exempel) hoppat 200ggr mot en vägg och tryckt sig i en riktigt och sen hittat ett ställe där du blir osynlig så betyder inte det att detta är rätt.
Återigen så försvarade jag inte glitch exploits heller. Läs mina argument fullständigt istället för att bara ögna igenom dom. Jag försöker lägga mina argument så klara och tydliga som möjligt, men det blir svårt när folk inte orkar läsa de fullständiga argumenten innan de börjar attackera tillbaka.
Återigen så missar du vad jag menar. Jag sa aldrig att jag tycker att det är okej att folk beter sig så. Det jag säger är att dåligt betéende i en sådan form sällan är rättfärdigande för en permanent banning. Temporär, kanske.
Allt jag sa i mitt svar var relevant för diskussionen.
Jag försvarade aldrig fusk på något vis. Läs det jag skrev igen du.
Återigen så försvarade jag inte glitch exploits heller. Läs mina argument fullständigt istället för att bara ögna igenom dom. Jag försöker lägga mina argument så klara och tydliga som möjligt, men det blir svårt när folk inte orkar läsa de fullständiga argumenten innan de börjar attackera tillbaka.
Nej, du sa inget om fusk/glitchar. Men det var relevant för andra i denna tråden så därför la jag till det - lägg märke till att jag skrev inte det i samma mening som det som var menat till dig.
Och jo - jag SÅG vad du skrev. Men du missar lite av min poäng. Temporär banning duger faktiskt inte. För majoriteten av de som skriver såna saker lär göra det igen (antar jag).
Edit: förövrigt undrar jag vad du menar med "attackera tillbaka" jag har väl rätt att yttra min åsikt om banning?
Men vem bestämmer vad som är ett stötande namn? Det jag tycker är stötande kanske inte du tycker är stötande (annat än uppenbara namn). Det jag tycker är förargelseväckande betéende kanske inte du tycker är det? Vem bestämmer vad som är vad? Får folk rösta?
Detta håller jag dock med om - men nu är det som det är så det är bara att acceptera det. Folk blir stötta för de mest konstiga sakerna ibland.