"Doom 4 uppskjutet på obestämd tid"
Ja, det är lite sent att ge Borderlands motstånd nu kanske...
dem?..dem?!.. http://www.teacherondemand.se/video/471/de-eller-dem-det-ar-f... /rant
+ 1
Mer skola mindre spel kanske?
Även om ett "Doom 4", skulle komma, vad för slags incitament skulle vi ha att köpa det:
1. Rymdspel
2. FPS
3. Monster
4. Vapen
- jag vet ungefär 200 andra spel som är exakt likadana.
Steg 1.
Gör ett fps där man slåss mot massor av olika fantasifulla fiender. Samlar vapen, ammo, nycklar, healthpacks. Coola banor med många olika vägar att ta, diverse fällor och hinder, gömda dörrar och hemligheter. Grafik och teknik som får Cryengine 2 att se ut som stenåldern, dvs skapar ett nytt "can it run Doom4" uttryct.
Steg 2.
??????
Steg 3.
Profit.
Hur i hela friden kunde det ta sju år att utveckla Rage?
Motorn, id tech5. Det tar tydligen lång tid att skapa en ny motor. Även jag missuppfattade och trodde själva storyn och spelet skulle vara jättelångt, kul och häftigt, men icke. Men ni flesta är inte rättvisa heller. id tech5 är snyggast på console idag om man ser på hur stora ytor den klarar av, +60fps samt nya unika texturer för varje steg du tar. John Carmack är fortfarande ett geni. Det enda som är kul med att Rage har släppts är att nu kan vi äntligen få spela andra spel som kommer använda sig av motorn.
Vadå skjutet på framtiden? Ta bort den helt och hållet.
Steg 1.
Gör ett fps där man slåss mot massor av olika fantasifulla fiender. Samlar vapen, ammo, nycklar, healthpacks. Coola banor med många olika vägar att ta, diverse fällor och hinder, gömda dörrar och hemligheter. Grafik och teknik som får Cryengine 2 att se ut som stenåldern, dvs skapar ett nytt "can it run Doom4" uttryct.
Steg 2.
??????
Steg 3.
Profit.
xD den ha de jag glömt fullständigt http://www.youtube.com/watch?v=TBiSI6OdqvA
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Förstår inte varför folk ser ner på Rage hela tiden. Det är ju årets actionröj i mina ögon. Snabb och tajt action med roliga vapen (även om man inte använder alla) och rätt mycket spelglädje. Kanske inte världens bästa story och grafiken hade sina skavanker (men många saker, t.ex. karaktärerna, höll ju toppklass) men oftast så hade man inte tid att reflektera över detta när man sprang och slängde wingsticks och granater omkring sig med en liten söt robotspindel hack i häl.
/ LordDaimos
Det är lite märkligt. Under intervjuer har vissa frågat varför det tar sådan lång tid med Rage samt lite om doom4, då har man fått en liten hint om att dom jobbar med det också, så jag har trott att dom har väntat lite extra med Rage för att få ut en snabbare leverans med doom4 efter Rage, guess not. Man borde bara se ID som ett teknik företag igentligen. Vad hände med John Carmacks uttalande om att dom kan inte kan ta sådan lång tid på sig att göra spel i framtiden.
Jag förstår att Bethseda drar i bromsen. Rage hade klara brister i sin narrativa del, fordonsdelarna var inte tillräckligt bra och mycket av spelets design hade de knyckt från konkurrenter.
ID saknar uppenbarligen tradition och kompetens för att göra ett bra SP-spel år 2011, folk förväntar sig mer än ett pekfinger i den riktning de ska gå som motivation för att lätta på avtryckaren.
Alltsomallt upplevde jag Rage som ett rätt undermåligt spel som räddades av kompetent teknik men som kommer förbli en parantes i spelhistorien.
Förstår inte varför folk ser ner på Rage hela tiden. Det är ju årets actionröj i mina ögon. Snabb och tajt action med roliga vapen (även om man inte använder alla) och rätt mycket spelglädje. Kanske inte världens bästa story och grafiken hade sina skavanker (men många saker, t.ex. karaktärerna, höll ju toppklass) men oftast så hade man inte tid att reflektera över detta när man sprang och slängde wingsticks och granater omkring sig med en liten söt robotspindel hack i häl.
/ LordDaimos
+1
Väldigt synd att det blev som det blev. Rage tycker jag ändå var ett riktigt stabilt spel som drogs med idiotiska beslut och problem. Storyn var såklart inte mycket att hänga i granen men actiondelen var ruskigt bra implementerad och grafiken helt overkligt vacker från och till. Det var ärligt talat som att stirra på en ruskigt snyggt konceptbild som rörde sig ibland och platser man bara sprang förbi hade mer fått mer omsorg än hela nivåer i andra spel.
Men men, nu drogs spelet av att de inte riktigt får till singeplayer-upplevelsen och inte förstår vad de gör bäst. Slutet är ren katastrof och tekniska problemen är bara sorgligt. Kanske är tekniska problemen och den uppenbara konsolfokusen deras största misstag och varför deras anseende nu är skadat. Tycker det är uppenbart att Carmack fortfarande är gud på grafik men tyvärr förloras en viss religös övertygelse när guden blöder, och det är lite vad som hänt här.
Synd för Rage var i grund och botten ett 90%+ spel. Skulle jag försöka rädda ID Software hade jag gjort ett fantastiskt Quake 5 utan något Raven Software inblandat. Tyvärr är inte Quake direkt konsolanpassat och kommer väl därför som bäst bli den nerdummade konsolvarianten som verkar hända överallt. Men PC är ju förlorat race och det skadar nog ID Software en del det också.
/ LordDaimos
Det är helt sant och verkligen jättesynd att många missar detta. Actiondelen är hitills det bästa jag varit med om i ett spel, någonsin. Lite för lätt spel på PC dock. I Nightmare är det inte alltför svårt att klara sig igenom spelet utan att ens dö, vilket i Quake 3 var rena .... ehrmmm helvetet.
Kan tänka mig att det är inte alltför glada miner på Id software nu, jag tror doom4 blir nästa duke nukem forever.. ännu en flopp som man kommer vänta en halv evighet på..
Finns inget som antyder på detta. Rage lider inte ett dugg av DNF's problem och det är äckligt att spelen ens kan jämföras. Det ena är världsklass på flera ställen medan det andra kämpar för att nå acceptabelt på de mest grundläggande.
Det mest talande är nog att nästan hälften av er besökare inte lirat RAge.
Slängde verkligen iväg mina pengar där. Spelade 30mins sen inte spelat sen release...
Jag kommer iaf att sluta förhandsköpa samt förhandsbeställa spel, tills jag läst vad vanligt folk tycker om dem. Såååå mkt strul nu för tiden, speciellt PC releaser med console fov osv osv osv... suck.
Tror detta är ren bullshit och om det nu är sant så tycker jag allt fel är bethseda. Dom skulle ha marknadsfört spelet mycket mer än vad dom gjorde och folk borde förstå vad för sorts spel det är än att förvänta sig ett fallout 3 eller borderlands liknande spel.
ID software, FPS gudarna!
Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.
10 minuter för att dra den slutsatsen? Ja jag säger då det...
Det laggar på en dator det inte ska lagga på och texturer tar 1-2 sekunder på sig att ladda klart varje gång man vänder sig om...
Bara det gör att man inte orkar spela längre än så.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.
10 minuter för att dra den slutsatsen? Ja jag säger då det...
Det laggar på en dator det inte ska lagga på och texturer tar 1-2 sekunder på sig att ladda klart varje gång man vänder sig om...
Bara det gör att man inte orkar spela längre än så.
Hade du betalat för spelet hade du kunnat patcha bort det