SC2-modden Starcraft Universe på gameplayrulle
Minns du Starcraft II-modden World of Starcraft? Nya namnet blev Starcraft Universe. Vi har nya trailern.
#blizzard-entertainment, #starcraft-ii-wings-of-liberty
snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map
Om man har gjort om spelet så mkt så att det blir en annan genre (från RTS till mmorpg) så tror jag man får kalla det en mod. Btw tycker du dota är en custom map till wc3 eller mod? lawl
Custom map = en ny map, dvs likadant gameplay som orginal mapsen.
Om man har gjort om spelet så mkt så att det blir en annan genre (från RTS till mmorpg) så tror jag man får kalla det en mod. Btw tycker du dota är en custom map till wc3 eller mod? lawl
Mod skulle jag säga är när man varit nere i källkoden och pillat. Det kan man inte säga att man har gjort i Sc2-banor (och inte i Wc3-banor heller). Dvs alla banor gjorda med Wc3-editorn och Sc2-editorn är custom maps.
Dota är en custom map till WC3 ja, ingen mod.
Mod skulle jag säga är när man varit nere i källkoden och pillat. Det kan man inte säga att man har gjort i Sc2-banor (och inte i Wc3-banor heller). Dvs alla banor gjorda med Wc3-editorn och Sc2-editorn är custom maps.
Så då klassar du inte moddar som Project Reality, Forgotten Hope, Desert Combat, och dyl som moddar eftersom dom inte "pillat med källkoden" ? Finns massor av projekt som skulle kunna kallas moddar, för det är i grunden en "modifiering av spelets grundsystem". Har inget som helst att göra med att ändra spelets källkod. I övrigt är källkods ändringar oftast förbjudet via spelföretagens EULA/TOS.
För dom som inte vet vad en Mod(ifikation) är för något:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Modifikation_%28datorspel%29
Life's a giant party, and I'm not invited...
skojar du med mig? detta är i högsta grad en mod
Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.
Jag har gjort kartor till starcraft warcraft 3 och starcraft 2 och jag har aldrig någonsin tänkt på det som mods, och jag blir lite purken när folk kallar det mods, för att det är inte mods, utan det är kartor, kartor som man har ändrat på saker men det är fortfarande kartor och inte mods. Men iallfall detta är ungefär som att kalla program till pc apps, vilket jag också grovt mycket stör mig på.
Slutändan är att man får kalla det va fan man vill, så länge jag får ha min åsikt.
Som Wartex skrev så såg man inte så mycket av vad som hände. För mycket effekter och fighting-sekvenserna var heller inte alltid så långa.
Denna moden hette väl World of Starcraft innan? Sen blev Blizz purkna på namnet och det byttes till Starcraft Universe?
Det står ju i nyheten.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.