Atari och Cryptic går skilda vägar
Skilda världar när ekonomin går först, och visste du att 2013 finns hela såpan utgiven i DVD-form?
#atari, #cryptic-studios, #champions-online, #star-trek-online
Dom gjorde ju City of Heroes/Villains också som är skitbra, läser nu att dom på Cryptic som utvecklade det anställdes av NCSoft när dom köpte CoH/V. Blev väl bara skräp kvar på Cryptic då kan man tänka sig.
Håller med, så går det om man trycker ut half-assed produktioner.
subterranean homesick alien
@Cane
Verkar som om hela Atari kommer bli ett stort skämt; "Orsaken är att företaget ska satsa mer på "casual online" och mobilspel, och Cryptic klassas som en "discontinued operation". "
-___-
Inte för att jag kan komma ihåg så många Atarispel som är värda att nämnas men ändå.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Før min del så tyckte jag att Champions var riktigt trevligt. Underbar karaktærsgenerator men det slæpptes i ofærdigt skick och med tok før mycket buggar och før litet innehåll.
Frugan spelar det fortfarande som en del av ett rollspelsgille och har riktigt trevligt efter jag kan førstå så har CO en stor rollspels community.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Med tanke på att STO knappast är en "upplevelse", är det inte så konstigt.
Problemet är väl inte att man gör sig av med Cryptic (vilket är synd), men att Atari nu satsar på "casual online" och mobilspel, alltså helt ger blanka fasen i oss som hänger på dessa forum...
Vad vi ser är en "stream lining" av hela spelbranschen för att allt ska tilltala så många som möjligt. Att vara hard core gamer är banne mig snart inte lätt. Betänk att även företag som Bioware "dummar" till sina spel för att tilltala "massorna". Damn you Bioware, damn you straigt to hell!
Kör hellre Black Prophecy, helt gratis, större världar och mer att göra
Tycker det står alltid Low population på deras servers?
Det har just gått ut ur stängd beta men jag har inga problem att hitta folk att spela med om det är de du menar. Dock så laggar det väldigt lite så de kanske är låg population ^^
Så länge gameplay är bra är jag nöjd, behöver inte 2 miljoner guldfarmare á la WoW för att känna mig som hemma, tvärt om.