Blizzard gillar The Old Republic

Medlem
Skrivet av henkka:

Jag såg fram emot möjligheten att ge mig in i ett MMO som skulle kunna falla mig i smaken, Starwars var en del av min uppväxt på 70 och 80-talen. Efter att ha sett en del ingamefilmer från Old Republic så är jag inte så entusiastisk längre. Ett spel baserat på Starwars-universumet borde ta mer hänsyn till hur det är i filmerna. Man skall inte behöva hugga ett monster med en ljussabel i 5-10 minuter innan den dör och en vanlig "dödlig" skall inte klara av flera träffar utan skall bli salami efter ett välriktat hugg. Hur får man då till ett spel som inte blir för lätt? Ja det vete f*n men nu är det som vilket hacka-i-evigheter-medan-healern-kastar-healing-på-dig-MMO som helst.

Förstår vad du menar (tror jag iaf!).
Jag har länge hoppats på att utvecklare skulle åtminstone kunna ändra lite på systemet och istället för att 2 spelare/mobs ska stå och utdela i normala fall dödliga träffar på varandra i 2 minuter tills den enes "Health" mätare tar slut, så skulle de kanske ha en "Guard" mätare istället som visar spelarens möjlighet och uthållighet att parera/undvika attacker.
Vore det inte roligare/intensivare att se 2 spelare utdela attacker mot varandra där de parerar, hoppar undan och på annat vis undviker att ta fysisk skada tills dess att den ene inte orkar/kan stå emot längre och blottar sig för ett dödligt hugg från motståndaren. Critical hits skulle kunna innebära att man lyckas träffa motståndaren men med en sårande och icke direkt dödlig träff.
Guard mätaren skulle dessutom kunna behöva laddas upp. I.o.m. att man går in i Attack stance så tar det någon sekund för den att laddas till fullo vilket innebär att man skulle kunna bli överrumplad (General Akbar says: I'ts a twap!) eller smyga sig på någon annan med en hög chans att få en one-hit-kill. Det gäller att hålla koll på sin omgivning och alltid vara beredd på att någon hoppar fram bakom en sten

Jag förstår dock problematiken i hur man ska få till ett sånt system. Man måste passa in så att spelarna och deras animationer fungerar ihop med varandra, skulle se konstigt ut om jag högg mot någon med en animation för ett överhandshugg och denne parerar framgångsrikt fast animationen visar en parering för ett sidohugg... och hur gör man om det är flera som anfaller en person? Positioneringen av spelarna, höjdskillnader pga terräng, monster/djur som inte har vapen att parera med osv.
Matrix online gjorde det bra men det blev konstigt ibland med deras "Interlock" system för att matcha animationerna och det blev framförallt konstigt när det var flera spelare mot samma motståndare.

När jag tänker efter så har jag för mig att Pirates of the Burning Sea (PotBS) hade ett system liknande detta som funkade hyffsat. Tyvärr så va hela landstridsdelen ganska trasig så helhetsintrycket blev inge bra.

Coolaste hade ju dock varit om striderna varit liknande som i t.ex. Jedi Knight spelen... Maken till kul multiplayer med 10 jedi som duellerade genom att hugga på olika sätt och moståndaren behövde parera själv eller hoppa undan osv.

Jaja... kanske nästa årtionde... Om inte förr så hade det varit soft om det kunde göras ett sånt MMO iaf fram tills dess jag går i pension om 40 år. Då kunde jag och min 20-åriga trophy wife (jag planerar att vara snuskigt rik senare i mitt liv) sitta och spela det hela dagarna... Aaah...

signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Jag tror allt Guild wars 2 kommer bli bättre än Star wars The old Republic

Medlem

Ja... kanske kommer det ett MMO jag finner tilltalande innan jag dör... vem vet? Fortsätter hålla koll på denna... hm... genré?

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Nog hoppas jag TOR lyckas också, men jag hoppas då inte MMO marknaden växer ännu mer. Tycker då dom flesta spel man hör talas om nuförtiden är just MMOs... Och jag är lite less på att se intressanta och bra spelserier ta slut bara för att någon tyckte det skulle vara bättre att göra ett MMO baserat på den serien.

Medlem

Är det bara jag som förmodligen kommer att spela både WoW och ToR? WoW-dödare tror jag inte på. Tillägg till WoW snarare.

Medlem

Glöm inte Tera Online

Spelet har fått äckligt mycket spelare i Asien

Växer som ett virus där

12
Skriv svar