Splatterhouse
Våld och blod i spel har alltid varit kontroversiellt. Splatterhouse är ett spel som lever på en enda sak – gissa vad.
Inget jag förväntade mig, men måste få kolla runt på fler ställen innan man bestämer sig. (Bäst man spelar det själv men snarare man dömmer om det är värt att köpa)
Hade det släppts till XBLA och PSN som först var tänkt så hade det nog fått bättre kritik och jag hade då definitivt tittat lite närmare på det, men som det är nu. ...not so much.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Naaaw, jag som trodde att det skulle bli ett helt ok spel ändå.
Får köpa det när det billigare eftersom jag inte direkt litar på FZ recensioner sedan the witcher, operation flashpoint och bionic commando recensionerna.
Yes! Jag är inte ensam om att ha dessa tankar! Inget ont menat om recensionerna, men med just Operation Flashpoint så undrar man ju om ni var mutade eller inte xD
Game long and prosper
Hah, jag som väntat mig värsta stormen av folk som älskade spelet och tyckte jag var dum i huvudet :). Men både mitt första och mitt bestående intryck av Splatterhouse är att det är ett tamt försök att återuppliva en knappt minnesvärd gammal arkadhit, och det med en trött, grå och enfaldig God of War-klon. Fast sämre :).
Jag motsätter mig inte på något sätt betyget eller recensionen i sig, men jag hoppas Mats Nylund är medveten om att Splatterhouse är en remake av det gamla arkad/Sega Megadrive-spelet med samma namn; därav flera av de udda spelelementen, t ex korridorsegmenten. Det är naturligtvis ingen ursäkt för ett dåligt spel, men det kan vara värt att åtminstone nämna i recensionen.
...det är ett tamt försök att återuppliva en knappt minnesvärd gammal arkadhit,
Knappt minnesvärd!!! pfft argh Rage....!
Jag..? Vi..? Jag spenderade inte godvilligt pengar i drivor på en maskin jag inte fann rolig och utmanande.
Även om det var på den goda tiden då spel inte var för alla och inte var lika upplyst i media som nu. Då bar jag min Geek stämpel med stolthet och inte blev generaliserad med snytiga cod tolvåringar av ignoranus pöbel.
Nya Splatterhouse i sig är som du sa inget märkvärdigt och jag håller med mycket du skrev, inte ens nostalgia räddar denna version. Men att säga att arkad spelet inte var minnesvärt!, min gode herre, det blir till att ta av silkeshandsken och mötas på ärans server i gryningen!.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Hade den gamla varianten till Genesis.
Läste denna recenssion tillsammans med http://www.youtube.com/watch?v=bI9akyHz_wc
Passade perfekt 8)
Läste denna recenssion tillsammans med http://www.youtube.com/watch?v=bI9akyHz_wc
Passade perfekt 8)
hahahahaha! skrattade mig igenom hela recensionen
...det är ett tamt försök att återuppliva en knappt minnesvärd gammal arkadhit,
Knappt minnesvärd!!! pfft argh Rage....!
Jag..? Vi..? Jag spenderade inte godvilligt pengar i drivor på en maskin jag inte fann rolig och utmanande.
Även om det var på den goda tiden då spel inte var för alla och inte var lika upplyst i media som nu. Då bar jag min Geek stämpel med stolthet och inte blev generaliserad med snytiga cod tolvåringar av ignoranus pöbel.
Nya Splatterhouse i sig är som du sa inget märkvärdigt och jag håller med mycket du skrev, inte ens nostalgia räddar denna version. Men att säga att arkad spelet inte var minnesvärt!, min gode herre, det blir till att ta av silkeshandsken och mötas på ärans server i gryningen!.
Så länge vi inte behöver mötas i Splatterhouse, så :).