Fem minuter köttande från Dragon Age II
Är det nya Dynasty Warriors/Samurai Warriors klippet kommer ifrån?
För att vara seriös en sekund, så är det ju bara att acceptera att detta fenomen kommer fortsätta ju mer "casuals" och ju mer pengar som pumpas in i branchen. Kommer inte att inhandla DA2, väntar hellre på att några moddare tar på sig att göra en kort men avslutande modul i Dragon Age istället.
Hoppas verkligen inte de gör detta mer action fokuserat, ungefär som de gjorde med ME2.
Skillnaden är ju att ME var en TPS med loot och en bra story. Tyvärr var ME inte en särskilt bra TPS och loot systemet var fruktansvärt.
Allt detta rättades till i ME2.
DA:O var en RPG först, och en riktigt bra sådan också.
De behöver inte ge DA2 samma behandling för att det ska bli ett mycket bättre spel.
Edit:
Gah, ME inte MA...
Huvudsaken är att de har kvar gear. DA hade ju till skillnad från ME roligt gear, så det är skönt att inte DA2 gör som ME2 och skippar det.
Mage-stridssystemet såg rätt okej ut, men för warriorn och roguen hade jag föredragit en mer realistisk svärdstrid än det där flygande SWISH SWOSH SWASH-systemet dom har nu. Fast med ett halvår kvar till release lär det ju knappast ändras.
Spelet kommer hursomhelst att bli bra... nej grymt. Det är ju trots allt BioWare.
PC gamer 'til I die.
Meh. Jag vill se hur det funkar på PC och inte det här bjäfset. Där ska det ju fortfarande gå att ha kameran utzoomad och ge order till alla karaktärer, men det märks ju inte så mycket i den här filmen.
Jag tänker inte ta någon ställning till hur DA2 blir förräns jag fått en ordentlig genomgång av PCversionen.
Men kom ihåg att Bioware har sagt att hela spelet inte är så här.
Dom kan säga vad dom vill tills dom visat upp några vettiga strider. Men då det där är det enda bilder på strid som kommit från spelet så finns det lite anledning till att tro att resten kommer vara bättre. Resten är bara än så länge löften.
Bara jag som tycker det är helt åt helvete fel att man får välja "He died bravely" och man sedan säger "Carver gave himself to save us"? Var är logiken i det? Synd att skriva direkt vad man kommer säga.... Nej, det här gjorde sannerligen inte mig mer sugen på DA2. Äckel-Mass Effect! Och jänkare!
Får hoppas det är bättre på PC.:\
Bara att inse att rollspel aldrig mer kommer att bli lika bra som de var när Fallout och Baldur's Gate regerade. Det går helt enkelt inte att kombinera långa storylines med flera vägar och flera tusentals rader med dialog med den detaljnivå i grafik och ljud (läs voice-acting) som krävs för dagens spel. Visst skulle det gå att göra med dagens teknologi, men det skulle inte löna sig för utvecklarna.
Vilka ärthjärnor stoppar spridningen av ett reklamklipp?:P
Om reklamklippet skapar en shitstorm av dålig PR kanske
Att dömma av uttalandena enbart i denna kommentartråden så kanske det inte är helt osannolikt.
"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"