Min katt Tusse

Avstängd
Min katt Tusse

Han är gullig. Otroligt gullig. Av någon anledning så gillar han att sitta på papper. Häromdagen satte han sig på min bibel, så då sa jag "Där får du inte sitta, hörru" och så lyfte jag bort honom. Då gick han och satte sig på ett reklamblad istället. ^^
Idag slog vi in lite julklappar att ge bort och sånt och då satte han sig på paketpapperet och såg gullig ut.
Häromdagen satte han sig på min lillasysters gitarrfodral också.

Tusse gillar att äta, särskilt godismat. Om han har lämnat lite mat sist han ätit så kommer han ändå och visar att han vill ha mat. Förr fungerade det att man bara skakade lite på matskålen, men numera måste man lägga i en eller två nya kulor.

Katter är det bästa som finns. De är hur gulliga och mysiga som helst (varierar förstås en del från katt till katt, men de flesta är så). Det finns inget bättre än att sitta och se på TV med en katt i knät och klappa och mysa med den.

#blogg

Medlem
Min katt Tusse

Varför har du en bibel? Är du religiös eller nått? hippie

Medlem

Bättre att han sitter på biblen än något som faktiskt kan vara viktigt :/

Avstängd

Jag tänkte först så här: "Ska jag skriva bibel eller ska jag skriva bok?". Jag tänkte att det säkerligen skulle komma någon kommentar på att jag skrev bibel, men samtidigt känns det dumt att dölja det.

Ja, jag är kristen, Jokkocze.

Medlem

Hundar är det som gäller i mitt tycke. Katter kan vara egoistiska idioter.

Att klanka ner på honom för att han är kristen är lågt btw.

Avstängd

Jo, katter är riktiga egoister, men de är riktigt gulliga också.

Hundar tycker jag är så stora och otympliga, dessutom stinker extremt när de är blöta. De är inte ens särskilt gulliga. Men nog har hundar sina fördelar, som att de är väldigt lojala och hela köret. ^^

Medlem

Katter är självständiga och stolta.

Hundar är ögontjänare för husse/matte och kan inte bestämma saker på egen hand:P

*Ironiskt inlägg från en kattägare*

Avstängd

^^

Tusse är ganska konstig. När jag släppte ut han häromdagen så hade det regnat, så det var några små pölar på vår altan och då gick han och började slicka i sig av vattnet. Han gillar även att dricka vattnet på luckan till diskmaskinen om den är öppen.

Medlem

Hehe
Jag har en katt vid namn Leia som också älskar att lägga sig på de mest märkliga grejor. Hon brukar lägga sig på och ibland även i väskor.
När hon var mindre kom hon och la sig mitt på tangentbordet mitt i raidandet när man spelade wow Tur att man spelade hunter så att det inte gjorde allt för mycket att man inte kunde göra så mycket i ett par sekunder.

1
Skriv svar