Min katt Tusse
Han är gullig. Otroligt gullig. Av någon anledning så gillar han att sitta på papper. Häromdagen satte han sig på min bibel, så då sa jag "Där får du inte sitta, hörru" och så lyfte jag bort honom. Då gick han och satte sig på ett reklamblad istället. ^^
Idag slog vi in lite julklappar att ge bort och sånt och då satte han sig på paketpapperet och såg gullig ut.
Häromdagen satte han sig på min lillasysters gitarrfodral också.
Tusse gillar att äta, särskilt godismat. Om han har lämnat lite mat sist han ätit så kommer han ändå och visar att han vill ha mat. Förr fungerade det att man bara skakade lite på matskålen, men numera måste man lägga i en eller två nya kulor.
Katter är det bästa som finns. De är hur gulliga och mysiga som helst (varierar förstås en del från katt till katt, men de flesta är så). Det finns inget bättre än att sitta och se på TV med en katt i knät och klappa och mysa med den.
Hehe
Jag har en katt vid namn Leia som också älskar att lägga sig på de mest märkliga grejor. Hon brukar lägga sig på och ibland även i väskor.
När hon var mindre kom hon och la sig mitt på tangentbordet mitt i raidandet när man spelade wow Tur att man spelade hunter så att det inte gjorde allt för mycket att man inte kunde göra så mycket i ett par sekunder.