Inget Star Wars: Force Unleashed till Wii?
Skulle gissa att wii-kontrollen helt enkelt inte mäter tillräckligt med data för att realistiskt styra en ljussabel. Visst håller den koll på hur du lutar kontrollen och mha IR kan den se var på din TV du pekar, men det finns ju ingen data för kontrollens position i rummet. Då blir det kanske svårt att göra ljussabel-kontroller som inte känns konstiga.
Nja, svingandet tror jag inte är något problem - den mäter ju rörelser, trots allt. Visst kan det bli lite skevt ifall man kommer i osync, men då rörelserna funkar utmärkt i spel som Wii Tennis tror jag inte det blir något problem.
Nej, det är fysikgrejerna och allt krims krams ifrån förra veckans tech-demon som gör att Wii-versionen inte blir av. Inte för att det rör mig i ryggen, det här spelet verkar ändå inte bli något för mig. Släpp en samling med hela Jedi Knight-serien istället
Position i rummet bör det inte vara något problem att få fram - kontrollen "kalibreras" och får en relativ exakt position när den pekas mot ir-dioderna. När du sedan svingar kontrollern mäter accelerometrarna ut åt vilket håll, hur länge och hur fort som kontrollerna färdas. Dett är nog för att få veta kontrollerns nya position.
Det enda som krävs är att kontrollern omkalibreras lite då och då genom att pekas mot ir-sensorerna.