WarioWare: Smooth Moves (Wii)
Ta en rörelsekänslig kontroll, ett gäng vrickade japanska speldesigners och en vältrimmad äggklocka och du får en upplevelse som spelar i samma liga som moderna klassiker som Singstar och Guitar Hero.
Självklart, vilket var min metod!
utseendet är, som jag skriver i recensionen, totalt oviktigt.
För flerspelarlägerna, räcker det med en Wiimote som man skickar mellan alla spelare eller lär alla ha en varsin tro?
Det räcker med en i de fyra huvudlägena i mp-delen, det blir ännu ett stressmoment när den ska skickas runt.
Riktigt skoj spel om jag får säga det själv
Jag gillar verkligen folk som säger saker i stil med "ser ut som ett spel för barn som är 4-5 år, skulle aldrig falla mig in att spela det där"...
Sådana kan då inte veta vad spelglädje är i alla fall.
Även sådana som dissar Nintendos konsoler för att "de är för barn"... *sigh*
Helt rätt mrburner. Spelglädje är den sanna glädjen. Grafiken ska egentligen komma sist, men alltför många företag värderar grafiken för mycket. Därför så få spel blir riktigt underbara, många har potential men faller oftast på att resurser och fokus lagts på det som är lättast att marknadsföra, grafik.