CellFactor: Revolution släppt
Patrick
Producer@DICE
Tur att det är gratis, för det där skulle jag aldrig köpt.
inget för mig, kändes för mycket fokus på fysik men inget annat...vilket man kan förstå då detta är ett tech demo men de kunde ha gjort mer..jaja, det var ju gratis så man får väl ha det i åtanke..
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
demot funkade skitfint för mig, utan fysik-kort, så länge jag inte hade cloth-physics påsatt, å det var bara för att de inte hade nå mjukvaruemulerings-grej på cloth-fysiken, men hade det på allt annat.. med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa
demot funkade skitfint för mig, utan fysik-kort, så länge jag inte hade cloth-physics påsatt, å det var bara för att de inte hade nå mjukvaruemulerings-grej på cloth-fysiken, men hade det på allt annat.. med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa
För att inte tala om dagens grafikkort som faktiskt har stöd för det.. (Havoc FX)
med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa
Dagens CPUs kommer inte ens i närheten av PhysX processorns förmåga. (Även med fler kärnor)
Det är just därför de finns..
det är jag medveten om, men när cellfactordemot rann så fint som det gjorde, då känns det rätt meningslöst med ett fysikkort?
Tur att dom använder magi eller något istället för mjukvaruemulering...
Mkay?
Mkay?
Om man inte har specific hårdvara för problemet så använder man mjukvaruemulering.
Det är inte dåligt skriven kod som medför att ni inte kan köra cloth-simulering på era processorer.
Mkay?
Om man inte har specific hårdvara för problemet så använder man mjukvaruemulering.
Det är inte dåligt skriven kod som medför att ni inte kan köra cloth-simulering på era processorer.
I demot som släpptes förut så hade de inte lagt till något vettigt stöd för mjukvaruemulering, sa de tom själva på något forum om jag inte minns helt fel. Hade de gjort det hade det nog inte varit nå större problem.
får error när jag startar det, klagar på att jag inte har fysik kortet, hur stänger jag av det? så jag kan köra det endå?
Installera om spelet och välj att du vill installera PhysX SDK oxo. Du måste ha det.
Något är skumt med full versionen... Demo gick bra på något äldre datorer utan fysik kortet medans full versionen är totallt ospelbar på en high-end burk.
Då spelet inte ser särkilt mycket bättre ut så undrar man ju vad dom gjort...