Video Marketplace öppnar i "Europa"
Hum.. undrar vad man behöver för uppkoppling för att streama HD-film.
Låter definetivt som ett steg i rätt rikting. Men samtidigt håller jag med föregående talare att videobutiken är väl inte sååå svår att masa sig till?
Själv så drar jag mig gärna till en videobutik och hyr. Det hör lite till att stå där med sina polare och diskutera sig fram till vilken film man ska se... Men det ena utesluter ju inte heller det andra och som alternativ är ju det här hur bra som helst
De har ju inte HD-material i videobutiker heller ;/
Beror ju på vilken videobutik du är inne i... den som jag besöker har blu-ray-filmer iaf och säkerligen även HD-DVD.
Hmm, borde väl gå att regga ett engelskt account på Xbox Live och sedan hyra därifrån, inte kollat om det går med amerikanska, men skall kolla (edit kommer), ska ju ändå ladda ner nya uppdateringen
EDIT: Jo, verkar gå helt utmärkt, testar dock ej då jag inte vill se film just nu, men ser t.ex. Ocean's Thirteen, 320MS points för Standard kvalité och 480 för Hög kvalité. Och fy *** vad nice att kunna ladda ner tidigare Xbox spel, Fable here I come!
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Kanske ska skapa ett tyskt acc dåra.
Lite dum fråga kanske ... men hur skapar man ett utlänskt xbox acc? tex ett britiskt så man får möjlighet att ladda ner lite HD filmer.
Hoppas verkligen att dom drar igång tjänsten här i sverige snarast (hels innan jul lediheten).
Saknar verkligen möjligheten att titta på HD filmer på min HD plasma, har varken hd-dvd eller b-ray spelare.
Jag skulle vara försiktig att ladda mitt "utländska" konto med MS-POINTS. Då det inte verkar att lura sig till utländska demos längre, iallfall om nedanstående stämmer...
"With the simple trick of making a silver Xbox Live account in Japan, Xbox 360 owners were privy to advance demos like Eternal Sonata and a chance to try out unreleased games like Zegapain Not. However, even if you have Microsoft Points loaded into a Japanese account you cannot download Puyo Pop Fever or Magatama."
(Saxat från siliconera)