Bra trådbunden router
Heyya!
Tänkte köpa mig en trådbunden router för att koppla in våra två datorer hemma och min Xbox360. Efter som jag har noll-koll på routers tänkte jag be om hjälp att hitta en bra router som funkar. Jag har 24mbit uppkoppling. Vill inte ha en trådlös utan en simpel och enkel router som stort sett fungerar som internetdelare.
Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.
Kikat på den, men efter lite sökning på nätet efter recensioner så framgår det att det är en rätt usel router som är ostabil.
Jag gillar Belkins routrar, har visserligen bara haft den i 3 månader men jag är nöjd än så länge.
Har fungerat så mycket bättre än D-link som vi hade tidigare, så mitt råd är iaf att hålla sig borta från D-link, iaf dom lite billigare som t ex 604:an..... båda vi har haft har strulat rätt så mycket.
dl604 fungerar bra för mig, hade en som pajjade, men den hade fått jobba 2 år i sträck utan problem så det kändes som en likadan var på sin plats. Det man kan behöva göra är att starta om den varannan månad typ.
Vad jag hört av många så ogillar folk dlink, vet inte riktigt varför, de har medelpriser på det mesta, och har ok kvalite. Tycker att netgear är värre.
thank you, come again
Har också haft en DI-604 som i princip fungerade felfritt för mig, tills den gav upp helt efter ett par år. Då jag jag började labba med trådlöst behövde jag en som klarade det, köpte mig en Netgear som också i princip fungerade bra för mig. Den klarade dock inte torrents över det trådlösa, den hängde sig.
Gav till slut upp den trålösa biten ändå eftersom jag ändå inte hade någon egentlig nytta an det, mest nackdelar.
Har nu en Dlink DGL-4300 som jag är nöjd med. Bra throughput bl a.
Kikat på den, men efter lite sökning på nätet efter recensioner så framgår det att det är en rätt usel router som är ostabil.
Har själv en sådan och har aldrig upplevt några problem. Har 3 datorer och mitt 360 inkopplat och det flyter på hur bra som helst.
Instämmer, DGL-4100 e grymt bra. Köpte en som fanns kvar på Siba i örebro.
Mkt nöjd men inget trådlöst på den förståss.
DGL-4300 är väl sannolikt lika bra men med trådlöst stöd.
"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."