Inlägg av c0MBATsANTA

Inlägg som c0MBATsANTA har skrivit i forumet

Skrivet av Ringo:

Jag orkade aldrig testa med UEVR eftersom jag visste att officiellt stöd skulle komma. Och det är lite för mycket bök o få igång grejerna. Testade i Ready or not och ground branch. Och även om det är jävligt häftigt att denna universal mod finns så väntar jag tills det finns enklare o bra källor att dra ner profiler.

Hur var upplevelsen annars då förutom att det var tungt?
Men du behöver väl inte fler bildrutor. Du kör ju så jävla snabbt ändå så det räcker väl med en bråkdel av vad jag behöver. 😉

Ja, det har fungerat hjälpligt med UEVR. Med 4090 har jag fått dra ner allt på low och efter uppdateringen som kom för några veckor sedan har jag inte haft några menyer eller HUD. Vet inte hur långt jag har kvar på sträckan eller pilar osv. Däremot gick det att skruva upp grafikinställningarna efter den uppdateringen.
Tacksam att UEVR finns eftersom jag vägrar att gå tillbaka till 2D . Men nu ser jag fram emot att få tillbaka HUDden. De e nice på en 20min sträcka att se att den snart är slut ist för att sitta och undra.

Något jag saknar lite (men ändå inte) i WRC är att i DR2 kunde man se om man fick en grön eller röd sektor. Man fick oxå ett delta mot den snabbaste på sträckan. Men ärligt talat kunde det vara lite stressande oxå så det kanske är bra att det inte finns i WRC.

Skrivet av Ringo:

Det såg knappt ut som att det var någon som körde med äkta VR på skallen i klippen i trailern heller. Men va fan

Reagerade oxå på det.
Jag kör med UEVR nu och jag hoppas att det iaf blir lite mer lättdrivet med officiell VR-support.

Skrivet av Baklastarn:

är det bara jag som tycker man sitter lågt som fan i wrc bilarna?
ser ju inte vägen direkt det lutar lite uppåt..

Du kan väl bara flytta upp kameran eller stolen. Det gör jag iaf om det behövs. Finns att mappa i settings.

Hade hoppats på att Scandia skulle gå lika smärtfritt som Portugal men nä.... Gjorde två monsterrullningar på S1, fick backa upp från en brant. När jag tillslut kom i mål var bilen redo för skroten. Jag var nog så nära "Terminal Damage" det går att komma. Från S2 och framåt ville inte bilen orka upp så att jag kunde lägga i 5án. Grädden på moset var en punktering på S3. Sen försökte jag bara komma imål och avsluta rallyt.

Trots frustrationen tyckte jag ändå om dessa smala norska vägar. Jäklar vad det går om man lyckas hålla sig på vägen.

Skrivet av lerb:

Tror du såg fel på gummiblandningen, du borde haft Soft och Super Soft.

Såhär gör jag i regel på alla rallyn nu för tiden:

Jag kör 1st shakedown för att få ett par extra däck. Sedan startar jag SS1 utan att byta däck, vilket alltså innebär att jag startar på samma däck jag körde shakedown på, men jag har ändå fått 1st par nya däck som ligger i mitt lager. När jag då kommer till första servicen så har jag alltså 2 nya däck att välja på - i detta fallet 1 par Soft och 1 par Super Soft.

Edit: För övrigt är det inget jag kan ändra gällande typ av däck/gummiblandning, hur många däck man har, eller något sådant. Finns tyvärr inte en enda inställning kring detta i clubs utan det tilldelas helt automatiskt. Lite trist, hade varit kul att kunna laborera lite där.

Ja, jag måste ha sett fel då.

Är det någon som kan förklara hur det här med däck funkar i det här spelet?
När jag startade Portugal var jag tvungen att köra en teststräcka för att få ett par extra däck (annoying...). Sen när jag skulle starta såg det ut som om jag hade 1 par extra Gravel Medium, ett par Gravel Hard och på bilen satt ett par Gravel Medium. Inför den långa sträcka 4 bytte jag till ett par nya Gravel Medium. Jag hade då tänkt använda mina resterande Gravel Hard på de två sista sträckorna, men när jag kom till pitstoppet hade jag bara ett par Gravel Soft. Dessa hade jag inte sett att jag hade på hela rallyt..? Tacka vet jag DR2.. Haha!

Klarade mig igenom Portugal iaf utan några större incidenter.

Jag brukade ju ibland köra tre sträckor i mitten av veckan och tre i slutet. Du brukade jag alltid ta "continue" efter SS03 så att jag kom till depån. Men isf att laga bilen etc så valde jag "Quit". Tror att det även går att välja "quit" direkt efter man kört SS03. Ska man ta en rast efter SS02 tex så måste man så klart välja "quit" direkt efter man kört klart och inte gå vidare till SS03.

Skrivet av fishfugg:

Riktigt tråkigt med massa strul! Ännu värre nu när vi har skrotat bäst av 6 dessutom.

Ja, det tycker jag också. Blir bara ännu försiktigare körning. Dessutom finns det folk med liv utöver simracing som kanske inte kan/hinner köra alla race och då är det kört direkt om man vill vara med att strida om någon placering.

Säsongen avslutad. Gick inget vidare för mig i Övesa. Smackade rakt in i en stor stenbumling i början på S01. Skadade motor, Turbo, Kylare, avgassystem, hjulupphängning, kaross(ingen motorhuv kvar), och lysen. Hade ett positionsljus att köra efter på S03 sen.
Kunde laga en del sen i depån men sen på S04 körde jag in i en sten till.

Hade varit kul att veta hur ställningarna låg till innan men jag visste att @Arete låg och hetsade för 2:a platsen och han knep den definitivt med denna uppvisning.

Grattis PV till vinsten!

Skrivet av PV_544_1965:

Dirt 2.0 = 1767 Timmar
Dirt = 308 Timmar

Vi ses om 1300 tim

Skrivet av anon_79617:

Köpte HTC Vive när det kom.
Det var blurrigt hur jag än gjorde. Man rörde sig som ett fyllo. Fanns inga vettiga spel.
Tröttnade och sålde riggen efter en månad.

Gav det en ny chans med Valve Index.
Det var blurrigt hur jag än gjorde. Man rörde sig som ett fyllo. Fanns fortfarande inga vettiga spel. Tyckte inte ens Alyx var nåt vidare. Eller.. Super Hot och Pistol Whip var väl kul i några timmar antar jag.
Tröttnade i alla fall och sålde riggen efter en månad.

Aldrig tänkt på att boka en tid hos en optiker?..

Skrivet av isso97:

Aldrig testat, men jag beställde ett Valve Index för några dagar sedan som jag väntar ivrigt på.

Hoppas att du gillar den. Av alla mina headset är det fortfarande Index jag använder som en daily driver.

Räknade nu, jag har för närvarande 9 st headset ( 10st den 22 feb). Köpte mitt första (DK1) 2013 så några timmar har det blivit under åren.

Jaha.....När man för en gång skull får köra Finland i denna klubb och man har chans att utmana så får man MEGA-stutters. Första sträckan gick helt ok utan problem men på andra och tredje sträckan får jag Giga-stutters var 5-10 sek. Bilden går i 1fps i några sekunder fast bilen fortsätter ju såklart köra. Det var som om jag skulle blunda 2 sek varje 10 sekund. Hade samma problem i Polen förra säsongen där jag fick bryta. Nu lyckades jag hjälpligt ta mig igenom sträcka 2 och 3 med diverse utflykter till olika svampställen.
Ska prova att köra de tre sista på fredag. Får jag samma fel då är det nog kanske dax för mig att kasta in handduken...

Aja.. Man får vara nöjd med att ha kommit i mål De e kul att ratta bakhjulsdrivet men jag är inget vidare på det. Som vanligt är @PV_544_1965 i en klass för sig. Men faan @PatchedPlayer, hade du snutjag på SS4 och SS5 eller? Jävel å köra! Ska bli spännande att se var @Limpler lägger sig

Skrivet av PatchedPlayer:

Satte en helt ok run på SS4 under träningen och bestämde mig för att försöka pressa på så mycket jag kunde, resultatet blev detta
https://youtu.be/yF66-JKxaZs

Tveksam till att det blir i närheten av samma fart när det verkligen gäller men man kan ju hoppas 😅

Jävlarrrr!! Hade du snott den eller?

Fantastiskt kört!

Skrivet av Doed:

Jag hittar inget kring det så jag antar att det är omöjligt att ladda hem setups och läsa in dom i spelet sen? För någon som spelar i VR.. vad är bästa sätt egentligen att få till setups? Kan man på något sätt bara gå in per bil och göra det utan att faktiskt vara på väg in i ett lopp? Blir ju bökigt i VR att hela tiden skifta mellan skärm och VR-headset för att justera det som behövs.

Jag startar spelet utan VR, laddar en time trial med önskad bil. Tabbar mellan Browser och spel. Tar väl 1-2 min per setup.

Haha! Det var nog den värsta upplevelsen jag någonsin haft i DR2... Nästan så att jag började tappa lusten till att leva Funderade på att byta hobby...kanske börja prenumerera på Svensk damtidning och läsa stickmönster...

Allt jag behövde göra va att ta det lite lugnt.... men nää.. Punka efter första sektorn av ss01. Sen blev det 2 till senare. Bilen var så trasig vid servicestoppet att jag fick ta 40 sek straff för att en kunna göra några quick fixar. Ledde med 2 sek efter andra sektorn på Power stage men tydligen såg jag något intressant ute i skogen där..

Ser ut som om @Limpler tar hem denna. Isf Grattis! Det förtjänade du!

Skrivet av PV_544_1965:

Taggad som f-n till att köra Polen, tar i lite lagom på SS1 och leder med 4 sek, får då connection failure provar retry någon gång, hjälper inte, provar då att gå tillbaka till meny'n och in igen, får då starta på SS 3 !!! förbannad som f-n så tar jag ledningen på den med 16 sekunder, sen gick resten i punkteringars tecken Det är första gången det strular tekniskt för mig sen jag började med Dirt Rally 2 (2019) men men det är väl bara att bryta ihop och komma igen.
5:40 in i filmen börjar connection strulet.

Men vaf.... Jävla Codemasters! Bra kört! Iaf de sträckor du inte hade punktering på. Det där hade blivit svårslaget.
Lätt att bli förbannad, särskilt när man åker på nått sånt där skit. Och då blir högerfoten extra tung.

Snacka om frustrerande rally! Fastna i en sten på ss01 och förlorade 3-4 sek. Sen gled jag av vägen på ss02 och fick göra en 8sek reset. Efter det hade jag mord i blicken och körde bilen som om jag hade stulit den. SS04...rullade bilen. En sån här långsam rullning som man väntar på om bilen ska rulla över på hjulen igen eller om man ska göra en reset. SS05 och SS06 är bäst att låta vara osagda.
Tur för mig att det gick minst lika dåligt för de andra annars hade jag inte haft en suck.

Den här Lancian är helt schitzofren, iaf med den setuppisen jag kör med. Ibland tror den att den är en fyrhjulsdriven liten bil, men ibland, och framför allt i hårnålar så för den helt plötsligt för sig att den är framhjulsdriven...

Polen nästa va? Jag förutspår frontalkrock med ett träd i 220km/h

Skrivet av Xstioph:

[lite off topic] Jag vet att jag är sen till festen.. Men det är ju nästan orimligt hur mycket bättre "rally technical"-inställningarna är.. Har lite resonerat i att "hur stor skillnad kan det göra när man är så här dålig" men eh! Det är ju verkligen där DEFAULT borde va! Bara just nu börjar testa med dem i singleplayer.

Det jag tycker är bäst med hans setups är att dämparna absorberar landningarna bättre. Man behöver inte oroa sig lika mycket om att bilen ska studsa åt något random håll rakt in i ett träd efter ett hopp. Med detta sagt är de ju inte alltid perfekta vilket jag fick erfara nyligen i Australien där min bil kunde bege sig åt vilket håll som helst efter ett hopp..