Dune: Part Two 199kr för att streama

Medlem
Dune: Part Two 199kr för att streama

Alltså jag vet inte om jag bott under en sten men hur i helskotta kan det kosta så mycket att hyra en rulle…

Är det någon av er som faktiskt pyntat det och tycker det är värt/rimligt?

Medlem

Aldrig i livet lol.

Medlem

Otroligt dyrt och inte värt pengarna. Vänta tills den kommer ut på "vanlig" stream. Såg den igår och blev riktigt besviken, inte alls lika bra som ettan.

Medlem

Är man flera som delar på priset så blir det ju inte så mycket, billigare än bio då varje person måste köpa en egen biljett.

Men visst, väntar nog hellre o köper filmén för 179kr...

Medlem

Disney började med premium pricing under pandemin på hyr filmer som kom ut på streaming samtidigt de gick på bio säker flera som vill hoppa på efter det.

KoP
Medlem

Väldigt konstigt att det är samma pris oavsett vilken upplösning du väljer att streama/köpa i också. När upplösningen går ner brukat även priset normalt sett göra det.

Verkar som att någon har prissatt lite fel. 🤔

Medlem

Dyrt men hade också kunnat tänka mig göra det, men frun tyckte vi kunde vänta ett tag till.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Groteskt pris. Inte okej.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Får bli att leta rätt på Jack Sparrow-versionen

Medlem

Ren bioupplevelse, all annat format är ju ovärd filmen och man kan ju lika gärna skippa helt då.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Man får väl hoppas ingen hyr den för det hutlösa priset så de slutar med sådana dumheter

Medlem

Är de hyrpriserna för den går fortfarande på bio frömdligen. Man har börjat släppt filmer tidigare för stream men då för ett högre precis. Förut släpptes filmen för att hyra eller köpa långt senare. Så ett år efter release lär den gått ner i pris. Dyrt för en engångsupplevelse men slå ut det på en familjsbiobesök blir så blir de billigare.

Gnällkuk
Skrivet av pingkonk:

Är de hyrpriserna för den går fortfarande på bio frömdligen. Man har börjat släppt filmer tidigare för stream men då för ett högre precis. Förut släpptes filmen för att hyra eller köpa långt senare. Så ett år efter release lär den gått ner i pris. Dyrt för en engångsupplevelse men slå ut det på en familjsbiobesök blir så blir de billigare.

Min tanke också. Så länge den går på bio så lär det nog vara så pass dyrt, men jag vet ju inte om de sänkt priserna för filmer efter att de slutat att visas på bio.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den kommer på stream gratis i sommar. Lätt värt att vänta 2 månader.

Minns när man själv var ung och gick till videoaffären och hyrde 5 filmer i 7 dagar för 100spänn

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ren bioupplevelse, all annat format är ju ovärd filmen och man kan ju lika gärna skippa helt då.

Om du vägrar se filmer förutom på bio är du antingen snuskigt rik eller väldigt kräsen och missar huvuddelen av alla filmer som finns.

Jag kommer definitivt vänta på vanlig streaming. (Trots det inte är bio, får se om jag överlever.)


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Min tanke också. Så länge den går på bio så lär det nog vara så pass dyrt, men jag vet ju inte om de sänkt priserna för filmer efter att de slutat att visas på bio.

Såg den på bio och detta är en film som jag tycker ses bäst på bio så om den fortfarande går på bio är mitt råd att se den på bio istället.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om du vägrar se filmer förutom på bio är du antingen snuskigt rik eller väldigt kräsen och missar huvuddelen av alla filmer som finns.

Jag kommer definitivt vänta på vanlig streaming. (Trots det inte är bio, får se om jag överlever.)

Okej så svart på vitt är jag inte 😂

Skillnad på film och biofilm. Dune pt2 är just en bioupplevelse.
Har man minsta intresse av filmen så gör man ju inte sig själv en tjänst att vänta till streaming för att ta bort halva upplevelsen. I detta fall verkar hyra filmen även vara dyrare


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gnällkuk
Skrivet av Ghost Writer:

Såg den på bio och detta är en film som jag tycker ses bäst på bio så om den fortfarande går på bio är mitt råd att se den på bio istället.

Ja, givetvis!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av reaver:

Får bli att leta rätt på Jack Sparrow-versionen

Haha ja det är väl sån här prissättning som gör att fler och fler hissar sina segel igen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Är de hyrpriserna för den går fortfarande på bio frömdligen. Man har börjat släppt filmer tidigare för stream men då för ett högre precis. Förut släpptes filmen för att hyra eller köpa långt senare. Så ett år efter release lär den gått ner i pris. Dyrt för en engångsupplevelse men slå ut det på en familjsbiobesök blir så blir de billigare.

Jo jag förstår högre pris under biotiden, men det är 29kr billigare med en biobiljett för den här filmen vilket gör mig ännu surare över priset 😅

Det är som att köpa en fryspizza för 160kr i stället för att gå till pizzerian för fasen 🫣

Medlem
Skrivet av Dr Evil:

Alltså jag vet inte om jag bott under en sten men hur i helskotta kan det kosta så mycket att hyra en rulle…

Är det någon av er som faktiskt pyntat det och tycker det är värt/rimligt?

https://i.ibb.co/ftg8RJ2/IMG-2503.jpg

Nej, det har jag inte gjort. Jag och sambon tänkte se den på bio men när vi såg att den finns på SF Anytime så kollade vi upp priset.
Nu är vi visserligen två men för en person hade det varit billigare att se den på bio vilket känns helt orimligt. Speciellt med tanke på att den dragit in flera hundra miljoner dollar…

Medlem

Holy hell. Inte en chans att jag betalar det priset.

Medlem
Skrivet av Dr Evil:

Jo jag förstår högre pris under biotiden, men det är 29kr billigare med en biobiljett för den här filmen vilket gör mig ännu surare över priset 😅

Det är som att köpa en fryspizza för 160kr i stället för att gå till pizzerian för fasen 🫣

Heh jag kollade för skojs skull vad det kostade, i min stad visas filmen bara i någon VIP salong där biljettpriset är 230spänn per biljett så i mitt fall är det billigare att hyra ^^

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ren bioupplevelse, all annat format är ju ovärd filmen och man kan ju lika gärna skippa helt då.

Hahaha, själv väntar jag på att den ska dyka upp på TV3 en sleten onsdagskväll om sisådär tre år, helt klart värt för min del…

Releasehästryttare

Kriminellt!

Har man Netflix så kan man ju se del 2 av Rebel moon istället "gratis"! (släpptes idag)

Medlem
Skrivet av Gaara:

Heh jag kollade för skojs skull vad det kostade, i min stad visas filmen bara i någon VIP salong där biljettpriset är 230spänn per biljett så i mitt fall är det billigare att hyra ^^

Är ni fyra vänner så blir hemmabio väldigt mycket billigare.

Gen
Medlem

Vad in i helvete! Sist jag kikade på hyrfilm så kostade det 59kr, minns dock inte när det var.
Går hellre på bio och betalar 150kr eller vad det kostar än streama för 200kr.

Nej, detta är inget mer än den sabla girigheten från företag som ständigt förpestar våra liv.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad in i helvete! Sist jag kikade på hyrfilm så kostade det 59kr, minns dock inte när det var.
Går hellre på bio och betalar 150kr eller vad det kostar än streama för 200kr.

Nej, detta är inget mer än den sabla girigheten från företag som ständigt förpestar våra liv.

Håller med till fullo, då ska jag tillägga att jag redan prenumererar på deras prime tjänst och får de här priset!

Skribent

Det här gäller alltså för filmer som är bioaktuella/inte släppta på Bluray/DVD än.

Jag skulle säga att det här är standard idag, och inget konstigt. För 3-4 år sedan fanns inte ens det här alternativet utan det har tillkommit för att folk vill se nya filmer hemma i soffan.

När den släpps på Bluray/DVD så kommer den kosta ~49:- att hyra, OM den då fortfarande skulle vara typ lika dyr så är det något att höja på ögonbrynen åt.

Medlem

Det spelar ingen roll om vi så är 20 pers som ser filmen, inte en chans att de får 199kr för den. 60kr hade jag kunnat sträcka mig till. Just nu finns det 3 alternativ, jättedyrt, gratis eller vänta och betala en femtedel av priset.

123
Skriv svar