Kingdom Hearts till Steam, efter tre års Epic-exklusivitet

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Jo, jag tycker det är smått fascinerande hur SE kan investera så enorma summor i spel som är så... "konstiga", i brist på bättre uttryck. Kombon Final Fantasy och Disney skulle kunna vara den mest mainstream, nybörjarvänliga och publikfriande blandningen någonsin, som skulle kunna vidga jrpg-publiken på ett bra sätt. Det skulle ha kunnat vara enkelt och lättsamt, liksom. Tänk ett modernt Super Mario RPG. Istället snärjer de in sig i den mest krystade storyn, fast de hade så goda förutsättningar att kunna locka casuals med Disney.

Första spelet var väl i princip uppföljaren på Super Mario RPG också. Minns att de marknadsfördes lite som det. Var väl med 2an allt började spåra ur på riktigt?


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Första spelet var väl i princip uppföljaren på Super Mario RPG också. Minns att de marknadsfördes lite som det. Var väl med 2an allt började spåra ur på riktigt?

Jo, ettan var väl hyfsat grounded. Minns att jag recenserade Kingdom Hearts 3D här då det begav sig... Gjorde ett ärligt försök men det var mer svårgenomträngligt än rysk 1800-talslitteratur. På ryska.

Ett utdrag: Jag har spelat mängder med udda spel och djupa simulationer. Tvingats läsa regelböcker för att förstå mig på old school-rollspel med oförlåtande inlärningskurva. Jag är inte främmande inställd för att spel kräver något av mig, men sällan har jag känt mig så dum som när jag spelar #Kingdom Hearts 3D. Det här är ett actionrollspel för barn och ungdomar, men hur jag än vrider och vänder på det så tycks ingenting hänga samman.

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Jo, ettan var väl hyfsat grounded. Minns att jag recenserade Kingdom Hearts 3D här då det begav sig... Gjorde ett ärligt försök men det var mer svårgenomträngligt än rysk 1800-talslitteratur. På ryska.

Ett utdrag: Jag har spelat mängder med udda spel och djupa simulationer. Tvingats läsa regelböcker för att förstå mig på old school-rollspel med oförlåtande inlärningskurva. Jag är inte främmande inställd för att spel kräver något av mig, men sällan har jag känt mig så dum som när jag spelar #Kingdom Hearts 3D. Det här är ett actionrollspel för barn och ungdomar, men hur jag än vrider och vänder på det så tycks ingenting hänga samman.

3D? Var det 3DS-spelet som hette typ Drop Dead Distance eller något helskumt? XD

Ettan var ju konstigt också, men det var ändå logiskt inom sin konstighet med Final Fantasy och Disney. De hade dessutom lyckats få blandningen att funka riktigt bra. Jag förstår inte varför de behövde göra resterande spelen så sjukt konstiga heller? Det räcker väl med en onding som vill förstöra alla Disney och Final Fantasy-världar och sen några macguffins man behöver hämta i de olika världarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

3D? Var det 3DS-spelet som hette typ Drop Dead Distance eller något helskumt? XD

Ettan var ju konstigt också, men det var ändå logiskt inom sin konstighet med Final Fantasy och Disney. De hade dessutom lyckats få blandningen att funka riktigt bra. Jag förstår inte varför de behövde göra resterande spelen så sjukt konstiga heller? Det räcker väl med en onding som vill förstöra alla Disney och Final Fantasy-världar och sen några macguffins man behöver hämta i de olika världarna.

Dream Drop Distance... Ja, ettan och tvåan hade Kazushige Nojima på skrivar-teamet. Men allt eftersom tiden gått har Tetsuya Nomura tagit över mer och mer av allt i KH-serien. Jag är inget fan av Nomura, varken som writer eller regissör. Tycker han är sjukt överskattad och skriver fullständigt banala stories värre än fan fiction på youtube. Men han har stort inflytande inom SE, dessvärre.

Medlem

Jag har bara spelat igenom KH3 och storyn är verkligen helt värdelös och hopplös. Som att lyssna på en 30 timmars ljudbok som är inspelad i 5 minuters klipp och sedan lyssna på random. Men ändå ett rätt trevligt spel i synnerhet om du gillar Disney.

12
Skriv svar