Världens bästa skurk – bronsmatch

Robot
Världens bästa skurk – bronsmatch

Det blev oförutsedda konsekvenser – åtminstone för Ganons vidkommande.

#världens-bästa-skurk


Medlem

Så det står mellan GLaDOS och Bowser medan Ganon slåss om brons? Skandal!!

Medlem

Well.. detta kan inte vara representativt 😂

Resultatet skulle bli mer rättvist att gör om tävlingen men där man bara får lägga 1 röst.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Äh Ganon är överskattad som skurk. Är han och Bowser samma karaktär i olika skepnad måtro, båda verkar gilla att kidnappa princessor... G-man borde ta bronset enkelt och Glados guldet (borde ju varit de två i final så klart).

Quake-konnässsör

Den här tävlingen är längre utdragen än Melodifestivalen men men mina favoriter försvann tidigt, tror vi alla vet vilken som vinner

Medlem
Skrivet av almblad:

Den här tävlingen är längre utdragen än Melodifestivalen men men mina favoriter försvann tidigt, tror vi alla vet vilken som vinner

This was a triumph

Medlem

Problemet med såna här tävlingar är att det finns för många kids som aldrig spelat majoriteten av spelen. Hur många av dom röstande känner ens igen Shodan? Tvekar på det ens är en fjärdedel.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Neroz:

This was a triumph

I'm making a note here, huge success.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

I'm making a note here, huge success.

It's hard to overstate my satisfaction.


signatur

Jätteintressant information.

Skrivet av Slashgibber:

Problemet med såna här tävlingar är att det finns för många kids som aldrig spelat majoriteten av spelen. Hur många av dom röstande känner ens igen Shodan? Tvekar på det ens är en fjärdedel.

Medhåll. FZ borde bara låta 30+-åringar få rösträtt, EFTER att de genomgått den obligatoriska grundkursen i Spelhistoria & Klassiska Bad Guys (15hp). Finns att söka på en högskola nära dig!

Medlem

Meh...G-man kanske (kommer knappt ihåg honom) kanske är intressantare som karaktär (jag sa kanske), men som skurk? Det är ju egentligen Arthas som tar hem brons (om inte silver), men för dekorens skull får jag väl trollrösta på Ganon då, trots att ingen av dem kvalar till "bästa skurk" med hästlängder.

Medlem

Valve; 2 i topp 4! Är det steam-fanboysen som röstat eller?! 😆😆😆😆

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Medhåll. FZ borde bara låta 30+-åringar få rösträtt, EFTER att de genomgått den obligatoriska grundkursen i Spelhistoria & Klassiska Bad Guys (15hp). Finns att söka på en högskola nära dig!

Kommer den kursen vara CSN-berättigad?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Ganon är spelvärldens mest personlighetslösa villain, till och med Isbjörnen i Ice Climber har mer personlighet. Jag förstår inte.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Problemet med såna här tävlingar är att det finns för många kids som aldrig spelat majoriteten av spelen. Hur många av dom röstande känner ens igen Shodan? Tvekar på det ens är en fjärdedel.

Inte ta det så allvarligt.

... är lätt för mig att säga för mina favoriter kom såpass långt 🤭

Skrivet av Slashgibber:

Kommer den kursen vara CSN-berättigad?

Naturligtvis, det är en högst respektabel kurs ledd av Professor Layton och Dr Wily.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Ganon är spelvärldens mest personlighetslösa villain, till och med Isbjörnen i Ice Climber har mer personlighet. Jag förstår inte.

Wind waker Ganon håller inte med! Där hans hat mot Hyrule grundar sig i kontrasten mot hans hemland som ständigt möttes av svält och misär.

" My country lay within a vast desert.

When the sun rose into the sky, a burning wind punished my lands, searing the world. And when the moon climbed into the dark of night, a frigid gale pierced our homes. No matter when it came, the wind carried the same thing... Death.

But the winds that blew across the green fields of Hyrule brought something other than suffering and ruin.

I coveted that wind, I suppose."

Medlem

Visste att det skulle bli en usel final.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

The real G:s gör upp om bronset alltså? Ja, det är ju inte första gången som matchen om tredjepris är den riktiga finalen så att säga.

Medlem

Som sagt, G-Man är ju barely a bad guy mest bara väldigt shady men styr och håller i trådarna som en marionettmästare men gör ju inte bara skit för dålig saks skull. Men visst är han i gränslandet och uppfattas som rätt... tvivelaktig. Nä röstade på Ganon här.

Medlem

Förstår inte hur folk INTE förstår resultatet.
Hade den här omröstningen gjorts för 10 år sedan hade resultatet varit helt annorlunda.

Folk på forumet lär inse att de börjar bli gamla och att gen z är på stort intåg.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Förstår inte hur folk INTE förstår resultatet.
Hade den här omröstningen gjorts för 10 år sedan hade resultatet varit helt annorlunda.

Folk på forumet lär inse att de börjar bli gamla och att gen z är på stort intåg.

Ställer mig lite tveksamt till att det här har att göra med GenZ. Ingen av finalisterna eller ens kvartsfinalisterna är direkt rena GenZ-skurkar, men Ganon och Bowser går ju t.ex. genom flera generationer, helt från X till Z. Det kan helt enkelt vara så att din smak inte är så vedertagen som du tror den är genom alla generationer.

Tycker återigen att en del borde lära sig att slappa av lite och inte ta det här så jäkla seriöst. Bitterhet gör inget bra med varken kropp eller hjärna.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Visste att det skulle bli en usel final.

Du måste vara poppis på fester

Medlem

Som första person att nominera en antagonist, och dessutom nominera GLaDOS är jag tämligen nöjd med resultatet hittills.

"Here come the test results: You are a horrible person... I'm serious, that's what it says: "A horrible person." We weren't even testing for that. Don't let that horrible-person thing discourage you. It's just a data point..."

Medlem
Skrivet av Odee:

Du måste vara poppis på fester

Alltid trist med folk som vill berätta om den obekväma sanningen =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker nog ändå att uthållighet och kändisfaktor ska spela roll här, så att Bowser är i finalen är ju inte direkt oförtjänt. Men att det inte finns en datorspelens självklare Darth Vader är lite förvånande egentligen.

Medlem

Bowser är hur jenerisk som helst


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Bowser är hur jenerisk som helst

Han är ju en figur som ingen kan missta för någon annan, hur kan han då vara ”jenerisk”? Det talar emot innebörden av att något är generiskt.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Problemet med såna här tävlingar är att det finns för många kids som aldrig spelat majoriteten av spelen. Hur många av dom röstande känner ens igen Shodan? Tvekar på det ens är en fjärdedel.

Spelade aldrig orginalet men nyligen klarat ut remaken. Jag tyckte alltid att framsidan på spelet såg ball ut när jag var ung.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ingen av dessa är speciellt minnesvärda bovar men lägger min röst på Ganon!

123
Skriv svar