"Nytt i forumet" och "Gissa ... "

Medlem
"Nytt i forumet" och "Gissa ... "

Hej,
Är jag den enda häromkring som helst skulle slippa se att hälften av "Nytt i forumet" täcks av "Gissa X"-spam?
De får alldeles för mycket rampljus.
Det var det enda.
Trevlig helg!

Medlem

Jag som själv inte gräver i forumet utan hittar i stort sett alla nya trådar genom "Nytt i forumet"-boxen är beredd att hålla med dig. Är absolut skyldig till att delta i Ordlig.se-tråden någon gång i veckan men visst är det lite tråkigt att gissningslekarna tagit över så pass mycket. Kanske borde det finnas en egen liten låda för browserspel och liknande.

Medlem

Att placera Ordlig i skräprutan, nu har du gått för långt! Men ja, kanske vore smart om man antingen utvidgade ”Nytt i forumet” rutan med 5 platser eller ha ”Nytt i forumet” och en ny ruta med ”Forumspel” direkt efter varandra på förstasidan så de båda finns lättillgängliga, för det är ju en del av oss som gillar dem.

Releasehästryttare

Skulle lösningen kunna vara att trådarna finns kvar men de avmarkeras från att dyka upp i den rutan även om nån skriver en ny post i de trådarna?

Medlem

Får hålla med! Känns helt ointressant och känns som onödiga skräpposter eller bumpar.

Vore bättre om det fan någonstans att göra av dessa dagliga utmaningar för de som är intresserade och gillar dem medan vi andra kan slipa avskrädet.

Edit: samma gäller vilket låt man lyssnar på där en del bara spammar inlägg istället för att håla sig till ursprungsregeln med minst tio mellan inläggen.

Medlem

Trevligt att se att jag inte är den enda som stör mig på detta.

Medlem

Håller med!
Det är ju bara att ha alla dessa i en sektionsdel/tag som gör att det ej syns på nytt i forumet widgeten


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Devan:

Skulle lösningen kunna vara att trådarna finns kvar men de avmarkeras från att dyka upp i den rutan även om nån skriver en ny post i de trådarna?

Borde det inte kunna finnas någon fin funktion där man som användare kan välja att ignorera vissa trådar och att de valen även följer med i ”Nytt i forumet” rutan? Typ som att man redan nu kan sluta bevaka trådar man skrivit i.
För jag gillar att spelen dyker upp och kör dem ofta men skriver sällan eller aldrig så skulle inte bli påmind om dem om tråden inte poppade upp i rutan. Men förstår ju också att det kan finnas en viss frustration om man inte deltar.

Releasehästryttare
Medlem

Gillar trådarna, men ja. De tar alldeles för mycket plats i "Nytt i forumet", som jag hellre hade sett gått till annat. Den där lilla rutan är en viktig överblick i forumet.

Medlem

Japp, håller helt med. Kul att folk spelar de små spelen och att det finns aktivitet! Men känns lite... onödigt, då det mestadels "spammas" hur många poäng dem fick i det spelet den dagen, ett färdiggenererat meddelande. Nej, sånt där borte inte synas i "Nytt i forumet".

Edit: Just nu är det ett perfekt exempel. 40% av alla inlägg som visas i "Nytt i forumet" är någon form av "Gissa spelet", där aktiviteten i princip enbart är poäng-bumps.

Medlem

Jag brukar bara klicka på rubriken "Nytt i forumet" så att man kommer hit.
Där är det mycket lättare att navigera och den lilla rutan i sidofältet skummar jag som mest bara igenom.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Instämmer, på tok för många meningslösa trådar och ju fler de blir ju mindre intressant blir forumet tyvärr :/
Om det fanns ett eget forum för dessa som INTE visas i "nytt i forumet" hade varit kanon.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Som aktiv Ordlig-spammare kan jag trots allt bara medge att det finns mycket sanning i det som sägs i denna tråd.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Kanske slå ihop alla gissa trådar till en gemensam gissa tråd. Så att istället för 4 i flödet så blir det 1 tråd i flödet.

Medlem

Folk är tillbaka på jobbet så direkt fylls flödet.

Medlem

Ni vet om att man kan gå in och titta på Aktiva trådar istället? Då visas mer än bara de 10 senaste.
https://www.fz.se/forum/aktiva

Redaktör
Ponny

Bidrar absolut till detta ( ), men förstår ändå kritiken. Blir lite oöverskådligt vid första anblick. Svårt att veta vad man ska göra, men vi ska kolla med "Data-Johan" och snacka om'et!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Fort går det. En lösning är på gång! Stay tuned...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Ni vet om att man kan gå in och titta på Aktiva trådar istället? Då visas mer än bara de 10 senaste.
https://www.fz.se/forum/aktiva

Känns som du missat poängen med tråden. Enkel och överskådlig från startsidan inte att det är omöjligt att hitta trådar vilket det inte är.

Men här får du en snabb bild på aktiva trådar från långt ned på startsidan…

Redaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bidrar absolut till detta ( ), men förstår ändå kritiken. Blir lite oöverskådligt vid första anblick. Svårt att veta vad man ska göra, men vi ska kolla med "Data-Johan" och snacka om'et!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fort går det. En lösning är på gång! Stay tuned...

Lösning sjösatt! Vi har förbjudit Fredrik att svara i dessa trådar.

(Skojar förstås. Lösning är på gång, som Fredrik sa.)


signatur
Medlem

Tänker även för någon ny, som besöker sidan för första gången så borde detta skrämma iväg en lite. Att den överskådliga aktiviteten i forumet är främst lekar.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Stör mig på det där, borde gå att stänga av trådar som man inte vill se i den där feeden. Det kommer sluta med att ALLA trådar man ser där är sådant där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Känns som du missat poängen med tråden. Enkel och överskådlig från startsidan inte att det är omöjligt att hitta trådar vilket det inte är.

Inte alls. Jag tycker att sidopanelen är alldeles för liten för att få översikt på vilka inlägg som har skett och ignorerar den helt.

Den här diskussionen känns därför för mig meningslös, och att välja ut vilka inlägg som ska synas eller ej i CSS elementet som är knappt större än ett frimärke känns bara konstigt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Inte alls. Jag tycker att sidopanelen är alldeles för liten för att få översikt på vilka inlägg som har skett och ignorerar den helt.

Den här diskussionen känns därför för mig meningslös, och att välja ut vilka inlägg som ska synas eller ej i CSS elementet som är knappt större än ett frimärke känns bara konstigt.

Med andra ord: du missar/förstår inte poängen. Om du inte påverkas förstår jag inte heller riktigt varför du deltar i diskussionen, men med tanke på att förstainlägget i tråden fått ganska många tummar upp så är det nog en och annan som faktiskt påverkas och stör sig på det, även om just du inte gör det. Helt okej att inte påverkas av ett problem/en aspekt, men det betyder inte att det/den inte finns.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Jag har bett i åratal om att man kunde se de senaste blogginläggen där, men det kommer aldrig hända. Borde inte vara svårt att fixa, men FZ har inget intresse av det; sedan är det ingen som bryr sig om det där längre, synd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Med andra ord: du missar/förstår inte poängen. Om du inte påverkas förstår jag inte heller riktigt varför du deltar i diskussionen, men med tanke på att förstainlägget i tråden fått ganska många tummar upp så är det nog en och annan som faktiskt påverkas och stör sig på det, även om just du inte gör det. Helt okej att inte påverkas av ett problem/en aspekt, men det betyder inte att det/den inte finns.

Jag fattar bara inte varför ni ens tittar på objektet. En storm i en kaffekopp. FZ kan lika bra ta bort CSS elementet.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Jag fattar bara inte varför ni ens tittar på objektet. En storm i en kaffekopp. FZ kan lika bra ta bort CSS elementet.

För dig kanske det är så. Och det är såklart okej att uppleva siten så också. Nu är användarbasen lite bredare, och om flera stycken har problem (jag säger inte att jag har det, annat än att det stör mig och försämrar dess användbarhet) med en funktion så spelar det ingen roll att just du inte ser/upplever problemet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Releasehästryttare
Medlem

Håller bara med, stör mig som fan på det då det gör att man kanske missar andra trådar man kan trolla i och skapa kaos


signatur

1# FZ Troll

12
Skriv svar