Daniel ❤ Vakna naken på en strand-spel

Robot
Daniel ❤ Vakna naken på en strand-spel

Fragzone-fredag om spelgenrerna vi – och ni – älskar mest.

#fragzone-fredag


Medlem

Survivalspel är väldigt hit-or-miss tycker jag. Överlag gillar jag det. Men har ingen direkt att spela med, det är kul att ha en server som flera är inne på i omgångar.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Minecraft och Valheim är nog de vakna naken på stranden survival-spel jag spelat mest.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tänker bara på "Jag dödade en naken man på en strand!" - Fredriks allra första kill i PUBG anno 2017 😍

Geeks Gaming

7 days to die lämnar early access i juni efter 12 år(!) men jag måste slå ett slag för valheim, riktigt trevlig upplevelse

Medlem

Survival crafting spel har jag svårt för, klickar extremt sällan för mig. Men med det sagt, Medieval Dynasty, där har vi ett spel i genren som klickar! Haft väldigt kul med det. Men tyvärr så startar man varken naken eller på en strand

Och Minecraft så klart men det antog nog alla.

För min del är det där faktiskt lite beroende på årstid.
På sommaren blir det ofta något lättillgängligt spel på switchen i husvagnen (i somras var det Zelda). På vintern myser jag gärna med en panna starkglögg och något taktiskt, typ X-com ihop med något SP rpg.
Där emellan blir det MO co-op, just nu klingar Helldivers 2 högst. Det börjar ju vankas vår och sommarsäsong, så har börjat med Dave the diver också!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Redaktör
Ponny
Skrivet av QuiGonRat:

Tänker bara på "Jag dödade en naken man på en strand!" - Fredriks allra första kill i PUBG anno 2017 😍

Ett av mina allra käraste minnen! Jag hade svårt att få en kill i PUBG, men till slut lyckades jag! (RIP naken man på en strand).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Valheim har vi lirat massor, men vi har inte lirat det sen senaste biomen kom så det börjar bli dags för en refresh. Avvaktar dock tills nästa biom kommer som är i närhet.

Sons of the forest kör vi just nu i omgångar, har en dedikerad server uppe om någon vill haka på oss.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Skrivet av QuiGonRat:

Tänker bara på "Jag dödade en naken man på en strand!" - Fredriks allra första kill i PUBG anno 2017 😍

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett av mina allra käraste minnen! Jag hade svårt att få en kill i PUBG, men till slut lyckades jag! (RIP naken man på en strand).

Fredrik drömmer om att döda sin chef, yes?


signatur
Skribent
Skrivet av QuiGonRat:

Tänker bara på "Jag dödade en naken man på en strand!" - Fredriks allra första kill i PUBG anno 2017 😍

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett av mina allra käraste minnen! Jag hade svårt att få en kill i PUBG, men till slut lyckades jag! (RIP naken man på en strand).

Skrivet av Tomas Helenius:

Fredrik drömmer om att döda sin chef, yes?

Låter som ett talesätt i samma klass som "Att stjäla godis från ett barn" 😅

"Lika lätt som att döda en naken man på en strand"

Medlem

Jag kan fastna i looter shooters nästan samma typ av spel, men de riktigt långsamma crafting survival spelen är inte för mig.
Jag gillar att hitta loot men avskyr menyer och crafting, the Cycle var ett bra spel

Skribent

Jag spelet inte så mycket survival-spel. Men det jag fastnade i och körde länge var Subnautica.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Suck...jag önskar att jag vaknade naken på en strand i morse.

Medlem

För de som inte provat Enshrouded är så kan jag ju bara varmt tipsa om det....och Conan Exiles såklart. Vill också har mer Valheim, men jag håller mig lite till...deras byggfysik borde vara standard i alla survival-spel, gärna i kombination med spel som Conan Exiles. Har inte sett något som kan mäta sig med dem än, men Enshrouded inför sin egen byggfysik som inte är fy skam, och miljön i sig är oväntat vacker, inlevelsefull och kuslig på många ställen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Suck...jag önskar att jag vaknade naken på en strand i morse.

… så länge inte Fredrik kommer och ser sin första kill.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Chefredaktör
Skrivet av Ender:

Suck...jag önskar att jag vaknade naken på en strand i morse.

Min tanke varje morgon!!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag spelet inte så mycket survival-spel. Men det jag fastnade i och körde länge var Subnautica.

Samma här. Subnautica är så jäkla bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Samma här. Subnautica är så jäkla bra.

Jag har inte kört det, men jag kan faktiskt ha det...måste kolla, och prova. Har alltid tagit det för en innehållslös dyksimulator (typ), men det kanske bara var Abzu?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har inte kört det, men jag kan faktiskt ha det...måste kolla, och prova. Har alltid tagit det för en innehållslös dyksimulator (typ), men det kanske bara var Abzu?

Abzu är vackert men aptråkigt. Subnautica däremot är både vackert och roligt. Mer spännande story än man först kan tro och även mer skrämmande när man börjar resa djupare i havet.

Finna mycket att bygga såsom fordon och baser. Där kan man spendera mycket tid om man vill, men man kan också skippa stora delar av det om man inte är intresserad.

Tycker absolut att du ska ge det en chans!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har snöat in helt på Planet Crafter,ett coolt litet indiespel som man kan slappa med.
Det har blivit mycket indiespel nu, AAA utvecklarna har visat sig helt kassa på att göra spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Chefredaktör
Skrivet av Sten-greger:

Har snöat in helt på Planet Crafter,ett coolt litet indiespel som man kan slappa med.
Det har blivit mycket indiespel nu, AAA utvecklarna har visat sig helt kassa på att göra spel.

Samma här, uppe i 65 timmar nu och har skitkul!

1
Skriv svar