Fallout 4:s "next-gen"-uppdatering är släppt

Robot
Fallout 4:s "next-gen"-uppdatering är släppt

Spelet uppdaterat på alla plattformar, mest på PS5 och Xbox Series.

#betehsda, #fallout-4


Skribent

Trodde de skulle fixa så att spelet inte kraschar hela tiden, men inte


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har dom uppdaterat storyn till något som inte stinker som ett par nysketna blöjor?

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Har dom uppdaterat storyn till något som inte stinker som ett par nysketna blöjor?

Ja storyn är självklart helt omgjord och nu bättre än Lord of the Rings trilogin.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Trodde de skulle fixa så att spelet inte kraschar hela tiden, men inte

Hann spela 5 minuter igår innan det kraschade. Blev refund.

Medlem

En del nytt innehåll i uppdateringen så som nya vapen och quests, men att påstå att det är en "next gen" uppdatering är väl att ta i. Jag trodde att uppdateringen skulle komma med högupplösta texturer och stöd för dlss o.sv. Men inget alls på den fronten, förutom stöd för widescreen.

Skrivet av Viggez:

Hann spela 5 minuter igår innan det kraschade. Blev refund.

Spelet kraschar aldrig för mig, har ni provat att installera om det/stänga av mods?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Trodde de skulle fixa så att spelet inte kraschar hela tiden, men inte

Skrivet av Viggez:

Hann spela 5 minuter igår innan det kraschade. Blev refund.

Men fö' fan pöjkar! Låt det gå 6 månader, sedan kan ni testa! Alphan släpptes idag . 😆😆😆😆😆

ZF
Medlem

Undrar bara varför en av DLC nu är "otillgänglig" och även "inte går att köpa". Är ganska säker på att jag hade samtliga DLC... : /

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Men fö' fan pöjkar! Låt det gå 6 månader, sedan kan ni testa! Alphan släpptes idag . 😆😆😆😆😆

Nästan som att man börjar känna igen Bethesda-släpp vid det här laget... 😒 eller gjorde för ett decennium sedan eller så.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Men fö' fan pöjkar! Låt det gå 6 månader, sedan kan ni testa! Alphan släpptes idag . 😆😆😆😆😆

Haha, I'm getting too old for this.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trist att uppdateringen verkar vara sparsmakad. Med tanke på hur lång tid den har legat och puttrat så hade jag förväntat mig mer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ZF:

Undrar bara varför en av DLC nu är "otillgänglig" och även "inte går att köpa". Är ganska säker på att jag hade samtliga DLC... : /

Vilket dlc? 😬

Medlem

Jag har inte kollat upp exakt vad som ingår än (PC), men det kändes ändå lite spännande när det rasslade till i questloggen idag.

Är bara 15 timmar in, men än så länge är det kraschfritt. Det enda anmärkningsvärda var en ovanligt lång laddningsskärm.

Medlem

HUDen måste vara buggad på ultra wide? Ser för jävligt ut och blir inget annat än yr, upplösningen på den ser ut att vara 128p

ZF
Medlem
Skrivet av noyart:

Vilket dlc? 😬

Automatron.

Men nu är det helt plötsligt tillbaka. Som "gratis".

Och istället är nu alla de övriga DLC helt borta...!

Men till PS5 finns samtliga som gratis".

Steam-spelarna (och Xbox?) ska kanske vara glada att de inte får en "ny" version.

Ännu en dag i det digitala paradiset. Eller limbot kanske.. ;D

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Trodde de skulle fixa så att spelet inte kraschar hela tiden, men inte

Har du RTX kort så stäng av weapon debris i options. Hade CTD helt random var 5 minut ungefär och detta fixade det.

Det gör man i launchern alltså.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Har dom uppdaterat storyn till något som inte stinker som ett par nysketna blöjor?

Tyvärr inte
Men uppvärmningen inför London

Skrivet av ZF:

Automatron.

Men nu är det helt plötsligt tillbaka. Som "gratis".

Och istället är nu alla de övriga DLC helt borta...!

Men till PS5 finns samtliga som gratis".

Steam-spelarna (och Xbox?) ska kanske vara glada att de inte får en "ny" version.

Ännu en dag i det digitala paradiset. Eller limbot kanske.. ;D

Hos mig är inget gratis. Går inte ens att köpa dom. PS5.

Medlem

Har aldrig spelat det men av videon ser det inte ut som att de uppdaterat grafiken.

https://youtu.be/7HLs38pb5vw?si=zN1F3zr-1vAal8x8


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har aldrig spelat det men av videon ser det inte ut som att de uppdaterat grafiken.

https://youtu.be/7HLs38pb5vw?si=zN1F3zr-1vAal8x8

Inte? Såg skillnad direkt när jag öppnade videon...

Kan hålla med om att man förväntade sig mer dock.
Och framför allt är det ju stor skillnad på framerate.

ZF
Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Hos mig är inget gratis. Går inte ens att köpa dom. PS5.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Tror jag hade DLC från specialversionen på disc.

Men har du dem till PS4 antingen via säsongspass eller köpt separat så kanske det går att "köpa" dem igen för att aktivera de uppgraderade verionerna till gratis. Och sen "köpa" allihop igen.

Det fick jag göra till sist iallafall efter att ha sök i butiken och kolla på alla alternativa versioner. Otroligt rörigt ibland även i vanliga fall. Men detta var en ny höjdpunkt.

Skrivet av lonian:

Har aldrig spelat det men av videon ser det inte ut som att de uppdaterat grafiken.

https://youtu.be/7HLs38pb5vw?si=zN1F3zr-1vAal8x8

Det är visserligen en polerad version. Vet inte om de ens kallar den remaster?

Och Bethesdas spel ser ju alltid minst 10 år gamla ut ändå.

Så mindre förbättringar som uppskalningar och annat som typiskt kommer bort på video kanske tvättas ur en del på YT.

Medlem

PS+ versionen av Fallout 4 som sedan tidigare ingår i abonnemanget har endast en fri uppdatering för PS5 om man tidigare köpt det för PS4. PS5 versionen kostar just nu 219:- men enligt Bethesda är det någon typ av miss som de ska se över.
https://x.com/BethesdaStudios/status/1783579767616250321

Medlem
Skrivet av Freakon:

Trist att uppdateringen verkar vara sparsmakad. Med tanke på hur lång tid den har legat och puttrat så hade jag förväntat mig mer.

Håller med, hade förväntat att man jobbade lite mer med att få upp bättre texturer osv.
Visst är det trevligt med högre upplösning men 60 fps har vi haft ett tag på Xbox series konsolerna med FPS boost.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med, hade förväntat att man jobbade lite mer med att få upp bättre texturer osv.
Visst är det trevligt med högre upplösning men 60 fps har vi haft ett tag på Xbox series konsolerna med FPS boost.

Dock med avstängda achievements då va?
Officiella texture pack med 4k-texturer som finns till PC lär de väl bakat in också va?

Inte hunnit testa än själv.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har aldrig spelat det men av videon ser det inte ut som att de uppdaterat grafiken.

https://youtu.be/7HLs38pb5vw?si=zN1F3zr-1vAal8x8

Samma här, har inte spelat nya uppdateringen men i denna videon säger han också att det inte uppdaterats grafiskt typ alls. Tyvärr. Så vet inte om jag känner mig så pepp ens efter serien att ge mig i kasst med denna.

Medlem

Trodde dom skulle fixa ultrawide (3840x1080 har jag) men icke. Jag kan inte spela längre än introt och när det är dags att namnge din karaktär kan jag inte ens klicka där. Så jag kommer inte vidare efter introt då jag måste just namnge. Texten ligger utanför min bildskärm...


signatur

"Kebab?"

Medlem

Äntligen. Har väntat nåt år på denna uppdatering. Vet inte om jag ska lira på PlayStation 5 eller Steam dock..

Är det bara jag här som uppskattade storyn i FallOut 4..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Har du RTX kort så stäng av weapon debris i options. Hade CTD helt random var 5 minut ungefär och detta fixade det.

Det gör man i launchern alltså.

So much this^^

Medlem

Kommer inte uppdatera, inte förrän alla moddar man använder är uppdaterade.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

12
Skriv svar