Angry Video Game Nerd firar 20-årsjubileum med mer Castlevania

Robot
Angry Video Game Nerd firar 20-årsjubileum med mer Castlevania

Nörden har nu varit arg i tjugo år.

#AVGN, #Angry-video-game-nerd


Medlem

20 år alltså... Jag fyllde nyss 40, men detta fick mig att känna mig gammal 😆

Medlem

Jag älskade AVGN i många långa år, men de senaste åren har tyvärr varit riktiga bottennapp Jag kan förstå dock att man antingen tröttnar (framförallt som småbarnsförälder) eller så dippar kvalitén på materialet när andra tar över manusförfattandet. Han förtjänar enorma mängder respekt oavsett!


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

20 år… jösses! Jag har varit med 15 av åren. Nu följer jag väl inte honom i dagsläget, men då så höll James mig sällskap många nätter framför datorn. En sann underhållare.

Medlem

Ett av mina favoritavsnitt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tänk att det redan gått 20 år 😲

Mos
Medlem

Inte bara passande. många planeter som legat i rad för castlevania var ju även det första han reccenserade som nerden har jag för mig.

Medlem

Tack för 20 år av nöje! 😊

Medlem

En av mina favoriter därute! Hoppas han fortsätter 20 år till!

Medlem

Avgn var som bäst de första åren, sen tappade avsnitten kvalitet sakta men säkert. Jag är osäker på om det har något att göra med att hans film verkat gått dåligt?

Förutom gaming är han en riktig filmnörd och det syns, speciellt monster madness som släpptes förut runt halloween.

Han har gett mig så många timmar med glädje, jag hoppas han fortsätter och kanske hittar tillbaka till sina rötter igen. Avgn tidiga år var som pc gamer var för mig under 90-talet, magiskt.

Favoritavsnittet är nog bland hans tidigaste med bibelspelen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

AVGN är en av mina största idoler!

Har följt med från start och sett samtliga avsnitt. Det finns nog inget avsnitt där jag inte skrattat högt rakt ut minst en gång. Att det skulle ha dalat på sistone kan jag verkligen inte hålla med om. Lika roligt som alltid än idag!

Tack för 20 år James!

Fragtjuv

En polare visade mig hans videor runt 2009 och jag kastar mig fortfarande över nya avsnitt så fort de släpps. Jag tycker faktiskt att det fortfarande är underhållande att titta på.

Mitt favorit avsnitt är det här:


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det finns många bra men denna stack ut för att ”Kevin” bjuder på sig själv så bra

https://youtu.be/shwFNKP_mI4

Sjukt. Jag har varit med under alla 20 år och har troligen sett det mesta. Vissa sidospår på senare år har jag skippat och som flera nämnt sjönk kvaliten drastiskt.

Det har också sin förklaring.

Den här virala genomgången går vid ett tillfälle in på en plagiat-skandal, men framförallt hur det uppstod genom att AVGN under senare år började samarbeta med ett externt bolag för att skapa innehåll. Ni har säkert sett några av dem i de film fokuserade videorna.

https://youtu.be/yDp3cB5fHXQ?si=yLcjxH8BuhIVz4G6

Sevärd för det och för allt annat den går igenom!

Inget ont mot James, det var bolaget som felade. Men det visar utmaningen som kommer med att vara en ensam kreatör som ska säkra levnadsduglig inkomst i många år.

Hoppas han fortsätter i många år till!

(Ja han som ligger bakom plagiat-videon är vänster. För vissa av er kommer det säkert att spela roll oavsett om det har med videon att göra eller inte.)

Skribent
Skrivet av Joe Swallows:

En polare visade mig hans videor runt 2009 och jag kastar mig fortfarande över nya avsnitt så fort de släpps. Jag tycker faktiskt att det fortfarande är underhållande att titta på.

Mitt favorit avsnitt är det här:

https://youtu.be/bByE7n2AJj4?si=tVKtYSepG6tNTNKh

Det där är min favorit också. Bakom kulisserna till den när James försöker hålla sig för skratt är sjukt roligt. All text och musik är ju bara påhittat on the fly. 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det där är min favorit också. Bakom kulisserna till den när James försöker hålla sig för skratt är sjukt roligt. All text och musik är ju bara påhittat on the fly. 😅

Ja. Jag kan se även den hur många gånger som helst och skrattar varje gång.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Älskar honom. Det är väldigt "cringe" ibland, men det är en del av hans image och ska bara vara så. 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skribent
Skrivet av Gamblor:

Det finns många bra men denna stack ut för att ”Kevin” bjuder på sig själv så bra

https://youtu.be/shwFNKP_mI4

Den är också bra, gillade att de hade med Kevin sen i andra episoder när de pratade om film tex.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt underhållande kanal. Har följt AVGN redan sen ScrewAttack-tiden.

Medlem

Jag tycker att då han dissekerar enskilda gameplaymekaniker så är det magiskt. Men när han inte gör det så är det ofta fånigt. Sidogrejerna ger jag inte mycket för. Särskilt när det är någon sidekick med så blir det så tramsigt att jag måste spola förbi det.

Medlem

Min favorit är när han recenserar Simon's Quest.
"Why do you have to die when you fall into water? That's the stupidest thing I've ever seen. This guy can go all over and fight hoards of evil monsters, but he can't even fucking swim?"


signatur

Jätteintressant information.

Skribent
Skrivet av Metroid:

Min favorit är när han recenserar Simon's Quest.
"Why do you have to die when you fall into water? That's the stupidest thing I've ever seen. This guy can go all over and fight hoards of evil monsters, but he can't even fucking swim?"

Jag älskar det där i tidigare episoder, det är sådant man själv typ funderade på som liten. Du är värsta uberhjälten men en liten jävla fladdermus kan ta bort halva livet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Riktigt underhållande kanal. Har följt AVGN redan sen ScrewAttack-tiden.

Stötte på AVGN när gametrailers fanns.


signatur

"Writer and Fighter"

Upptäckte AVGN i och med Turtles-avsnittet, #5 tror jag det var. Kunde aldrig tänka mig att han skulle bli så stor där och då! Blev riktigt AVGN-fanboy under en Japan-vistelse ~2010 då jag var sängliggandes i 2-3 dar och inte orkade göra ett skit. Körde igenom varenda AVGN-avsnitt och allt annat på Cinemassacre och blev riktigt biten. Verkligen en kreativ person, James Rolfe. Följer honom inte jättenoga längre och tycker det är lite tråkigt när han kör lite nyare spel, för det framgår ju tydligt i flera klipp genom åren att han knappt spelat så mycket sedan N64/GC och därför inte längre har så mycket personlig koppling till det han pratar om. Men det är knappast nån kritik. När man hållit på så länge som han gjort tar ju det personliga materialet slut förr eller senare, och ska man köra på då så måste man ju hitta på nåt nytt. Filmen är också en av de absolut sämsta jag någonsin sett, vet inte vad som hände där, seriöst. Gissar på att det var något han ville så fruktansvärt mycket så när han väl fick chansen blev han övertänd och det blev spretigt, ofokuserat och en jäkla pannkaka av alltsammans. Trist, särskilt som vissa av hans kortfilmer varit riktigt, riktigt bra. Men ja, James Rolfe. Vilken härlig person han verkar vara, hoppas han får chansen på nåt filmprojekt igen i framtiden, som inte har med spel att göra. Det är ju trots allt film som är hans stora passion.

Medlem

Slutade kolla på just hans AVGN för länge sen, men kollar fortfarande alltid på hans videos när han pratar film, vare sig det är recensioner/historia/monster madness/topplistor/ eller bara allmänna tankar. Även vissa spelrelaterade videos också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag älskade AVGN i många långa år, men de senaste åren har tyvärr varit riktiga bottennapp Jag kan förstå dock att man antingen tröttnar (framförallt som småbarnsförälder) eller så dippar kvalitén på materialet när andra tar över manusförfattandet. Han förtjänar enorma mängder respekt oavsett!

Det är kanske inte att kvaliteten minskat så mycket, men alla bli äldre och även avgn känns lite "tröttare".
Dock är det lite, "det är vad det är". Ingen dyr produktion levererar lite nostalgiska stråkar.

Sedan måste ju saker ta slut; spel finns det massor av, men att lyckas vara originell med varje titel kan inte vara lätt.

Personligen gillar jag avsnitten med inbjudna folk; ensam hemma avsnittet med Culkin var trevligt.
De spelen ....

Älskar för övrigt minst lika mycket när James Rolfe pratar gamla filmer, speciellt de tidigare Monster madness-avsnitten.

Medlem

Väldigt bra underhållning även om kvalitén har börjat dala dom senaste åren.
Men 20 år är en väldigt lång tid för en serie.

Gillar även hans filmsnack vilket är en tydlig passion han har.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Fragtjuv

Det allra bästa han gjort är nog ändå den här. Det är ju med karaktären Board James som är en riktigt lyckad serie där han byggt upp något av en intressant värld.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skrivet av Joe Swallows:

Det allra bästa han gjort är nog ändå den här. Det är ju med karaktären Board James som är en riktigt lyckad serie där han byggt upp något av en intressant värld.

https://youtu.be/gzWtnyhdn_4?si=7zxsraaSGXx93IIx

Mr. Bucket-avsnittet också! Han gjorde även en zombie-kortfilm inspelad i föräldrarnas garage, den var riktigt bra trots förutsättningarna. 🙈

12
Skriv svar