SEGA verkar ha något spännande att visa upp på årets Game Awards

Robot
SEGA verkar ha något spännande att visa upp på årets Game Awards
Medlem

Exakt noll gånger dom senaste 20 åren har sonic levererat någon som får mig att reagera. Orkar inte ens hoppas på något denna gång.

Medlem

En ny konsol från sega hade varit nåt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

En ny konsol från sega hade varit nåt.

Det hade varit helt knäppt men väldigt intressant!

Medlem

En nyutgåva av Dreamcast, alt en handhållen konsol, hade fått saliven att forsa.

Medlem

DreamCast Mini
DreamDeck
Näe… osannolikt.

VIRTUA FIGHTER 6 hoppas jag på.
Möjligen ett nytt PHANTASY STAR.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

It's not a lake, it's an ocean

Något Sonic-relaterat är väl troligt. Men jag hoppas att vi får en remake av ett klassiskt IP. Osannolikt, dock.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hoppas verkligen inte på mer Sonic!
Hade gärna sett ett helt nytt 2D Earthworm Jim med riktigt uppiffad grafik. Ingen aning om det är Sega som äger rättigheterna dock men känns ändå ganska osannolikt.
Vet knappt vad Sega gjort utöver Sonic om jag ska vara ärlig. Virtua Fighter kanske?

Medlem

Dreambox? Dreamstation? empire 2? medieval 3 med figurer som påminner om dom i 2an? föredrog nog dom mer än dom i senare spel som kändes mer expendable 🧐


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Uppköpt av MS ?

Medlem

Kom igen nu Sega återuppliva mina barndomsdrömmar med Sonic Adventure 3!

Medlem

Bara en satans dröm men............... men: Alien : Isolation 2. Where are you got damn it...
_______________
MASTERPiECE


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Sonic all star racing 2! Kom igen!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kanske Total War 40K? Det vore nånting.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ristar 2! ⭐


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av krislevin:

Kanske Total War 40K? Det vore nånting.

Skulle det verkligen funka med så mycket distansvapen? Dock sjukt fränt om det annonseras.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Känns väldigt sannolikt att det är dags för Persona 6, så gissar starkt på det. Sedan kan ju en alltid drömma om att det är Shenmue 4 och Alien Isolation 2.

Medlem

Det är dags för ett nytt Crazy Taxi.
Det släpps för få lättsamma spel idag av etablerade utgivare. Eller ett nytt Virtua tennis, men den sortens sportspel får vi ju inte heller.

Det enda som skulle få mig hypad är ett nytt Phantasy Star (ej online). Eller kanske ett Shining Force? Eller Skies of Arcadia? Sega Rally?

Men det kommer inte hända så man är beredd på att bli besviken. Det är Sega bäst på just nu.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

En ny konsol från sega hade varit nåt.

Ja det hade det verkligen. Gärna bärbar likt Switch.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Sonic all star racing 2! Kom igen!

Jaaaa, håller tummarna för det eller ett nytt Out Run.

Medlem

En remake på Golden Axe i likhet med Street of Rage 4 hade varit coolt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Slutbossen:

Sonic all star racing 2! Kom igen!

Vi fick ju Team Sonic Racing, men även om det är ett kul tidsfördriv når det ju inte alls All-Stars Racing Transformed som var proppat av Sega-nostalgi och dessutom otroligt välgjort.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

New Energy
New Era

Energy låter ju defintivt som en hint till något med Sonic eller Star Wars

Medlem

En ny konsol vore häftigt men det händer nog aldrig. Möjligtvis att de släpper ett DC mini.

Medlem

Sonic Mania 2. Ja tack.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Exakt noll gånger dom senaste 20 åren har sonic levererat någon som får mig att reagera. Orkar inte ens hoppas på något denna gång.

Menar du inte de senaste 30 åren?? Sonic 3 släpptes ju 1994 😅

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det är dags för ett nytt Crazy Taxi.
Det släpps för få lättsamma spel idag av etablerade utgivare. Eller ett nytt Virtua tennis, men den sortens sportspel får vi ju inte heller.

Ja tack 🤩!

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Skulle det verkligen funka med så mycket distansvapen? Dock sjukt fränt om det annonseras.

Det beror på. Om det fanns bebyggelse, ruiner, hus, övergivna fabriker och olika byggnader som i 40k tabletop så skulle det nog funka. Jag menar, det kan inte vara öppet som i de flesta Total War spelen, utan vara tätt med hinder så att man måste verkligen använda huvudet för att strida. Jag håller med, vore ju riktigt coolt om de annonserade det. Men jag känner på mig att det är inte speciellt troligt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Sega har utannonserat att Jet Set Radio, Shinobi, Golden Axe, Streets of Rage, och Crazy Taxi är under utveckling.

1
Skriv svar