Baldur's Gate 3:s Steam-släpp är stort, men bara näst bäst i år

Robot
Baldur's Gate 3:s Steam-släpp är stort, men bara näst bäst i år

Björnsex får se sig slaget av trollstavsviftande.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Medlem

Börjar känna mig lite taggad på att få spela det här, väntar på PS5 versionen.

Medlem

Satte mig och började lira igår men insåg att det inte alls var kul i sp... Inväntar tills mina polare är klara med singelplayer så vi kan dra igång mp. Så med andra ord om ett halvår.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Tänkte vänta tills kontroller stöd var infört. Men det fanns det ju.

Skönt att spela framför tvn sånna här spel.

Redaktör
Ponny

Blir mer och mer taggad på att spela detta på Decken. Inte fullt verifierat ännu, men förmodligen bara en tidsfråga.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Spelar nog igenom DOS2 innan jag köper detta. Kanske blir lite billigare plus paschad.

Ingen recension från FZ eller har jag missat den?

Skribent
Skrivet av Bobiri:

Spelar nog igenom DOS2 innan jag köper detta. Kanske blir lite billigare plus paschad.

Ingen recension från FZ eller har jag missat den?

Inte än. Recensionskoden kom hyfsat sent, men det liras för fullt.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelar nog igenom DOS2 innan jag köper detta. Kanske blir lite billigare plus paschad.

Ingen recension från FZ eller har jag missat den?

Gör det!
DOS2 är verkligen ett mästerverk. Kommer nog köra igenom det en gång till sen.

Medlem

Gårdagens siffra på Steam lär ju slås med råge idag, nu när folk lyckats få ner spelet. Lite synd att det inte går att få fram liknande information på GoG.
Min första karaktär blev en Bard. Första gången jag lirar den klassen och den är svinkul!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Gårdagens siffra på Steam lär ju slås med råge idag, nu när folk lyckats få ner spelet. Lite synd att det inte går att få fram liknande information på GoG.
Min första karaktär blev en Bard. Första gången jag lirar den klassen och den är svinkul!

Ja, det är redan på väg upp nu kl 14. Även om jag inte tror det toppar Hogwarts Legacy, så tror jag också att det kommer få en större siffra ikväll.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, det är redan på väg upp nu kl 14. Även om jag inte tror det toppar Hogwarts Legacy, så tror jag också att det kommer få en större siffra ikväll.

Nej, jag tror inte heller att de når upp till nästan 900k, men det ska bli intressant att se vad första helgen landar på


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Lite fler intressanta siffror på peak för samtidiga spelare på Steam:

Baldur's Gate 3
489 034
The Witcher 3: Wild Hunt
103 329
Kingdom Come: Deliverance
95 863
Divinity: Original Sin 2
93 701
Pathfinder: Wrath of the Righteous
46 724

Pillars of Eternity
41 906
Wasteland 3
24 545
Pillars of Eternity 2
22 724
Pathfinder: Kingmaker
22 643
Solasta
8 291
Disco Elysium
8 081

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Nej, jag tror inte heller att de når upp till nästan 900k, men det ska bli intressant att se vad första helgen landar på

Det är 11 högst någonsin på flest samtidiga spelare nu med 539k. Inte illa för ett CRPG.
https://steamdb.info/charts/?sort=peak

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är 11 högst någonsin på flest samtidiga spelare nu med 539k. Inte illa för ett CRPG.
https://steamdb.info/charts/?sort=peak

Haha, jag kollade just det. Fantastiskt bra siffror!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Nej, jag tror inte heller att de når upp till nästan 900k, men det ska bli intressant att se vad första helgen landar på

712K just nu. Helt otroligt. Så jäkla underbart att djupa, seriösa RPG:s uppskattas av så enorma massor av gamers.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

712K just nu. Helt otroligt. Så jäkla underbart att djupa, seriösa RPG:s uppskattas av så enorma massor av gamers.

Åh herre, det är ju helt underbart. 😀


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar