#Sega-titeln #Alpha Protocol (som utvecklas av #Obsidian) har blivit försenad ett antal gånger nu - senast var det tal om ett vårsläpp. Nu verkar titeln, enligt obekräftade uppgifter, inte släppas förrän sommaren. Hos MTV Multiplayer förklarar i alla fall Segas Matthew Hickman varför actionrollspelet fördröjts såpass.
Vi hade ett par anledningar för den [förseningen]. Ett: vi ville positionera det bättre, ge det mycket tid. Huvudanledningen: vi ville verkligen slipa till spelet ytterligare, göra det till allt Obsidian planerade att det skulle vara, och ge konsumenten ett riktigt finslipat spel. Vi lade också till ett par saker. Tweaks i ljussättningen här och där och lade till inventory-jämförelseskärmen så du kan jämföra vad du köper mot vad du har för utrustning. Helt enkelt höjt den allmänna kvaliténivån ett snäpp.
Är Alpha Protocol något du går och suktar efter... och tycker du isåfall att det är värt den extra väntetiden för ytterligare finslipningar?