Inlägg av BloodFarmer

Inlägg som BloodFarmer har skrivit i forumet

Diabotical-motorn var grym så jag hoppas detta blir riktigt bra.

Ja. Blir så sjukt varmt inne när det är varmt ute, så det går inte att sitta där.

Säkerligen svår marknad att slå sig in på. Och tur är väl det! Låt de stora jättarna fortsätta att dominera, det kan visa resten av spelbranschen att det inte är lönt att fokusera på sån skit så de kan göra andra typer av spel istället. Till exempel inom grenar där marknaden är mer lättåtkomlig.

Jag tror tyvärr att barn och unga är en lukrativ målgrupp dock, många föräldrar viker sig nog och öppnar plånboken bara det blir tyst på tjatet…

Trökigt att behöva stämma in i kören, men…gäsp.

Off topic, finns det ens en ordentlig marknad för HL3 längre? Spelen är gamla och många kids idag (där en väldigt stor del av pengarna finns gissar jag) vet nog knappt vad Half-Life är.

Helt rimligt uttalande inför investerare tänker jag mig.

Älskar retrorecensioner, och denna var mycket välskriven och intressant! Spelet ser otroligt snyggt ut för sin tid, baserat på bilderna alltså.

Skrivet av Freakon:

Det är detta som gör G-man (eller The G-man om man ska vara korrekt) så intressant.

Om du är påväg att dö och jag räddar livet på dig men kräver något i gengäld. Är jag ond eller god? God för att jag räddade ditt liv men samtidigt ond då jag begär motprestation?

Om ja på båda, tar det ut varandra? Jag är varken ond eller god?

Detta kan vi diskutera i en evighet utan att finna ett svar som "alla" köper och det gör Mr G till en fantastisk karaktär trots att vi egentligen inte vet något om denne.

Det låter ju mest egoistiskt och således ondskefullt. Att rädda livet på någon enbart för att man vill ha något i utbyte låter som något en narcissist/psykopat hade kunnat göra. Typ ”jag hade låtit dig dö om jag inte haft någon användning för dig”.

Jag tycker inte att ett riktigt bra AAA-spel är för dyrt, däremot tycker jag det är otroligt tråkigt och orimligt med utvecklingstiderna. 15 år mellan varje Fallout/Elder Scrolls? Kom igen.

Om det är ett riktigt gammalt spel så kan en renodlad remake vara riktigt nice. Det är nog främst gamla Lucasarts-klassiker jag lirat i i nygjorda versioner och där har storyn inte ändrats något, enbart grafiken och till viss del ljudet. Men där hade det inte riktigt fungerat att ändra i storyn skulle jag tro.

Däremot skulle jag absolut kunna tänka mig att tillägg/nya grejer i andra typer av spel kan fungera, så länge det fångar originalspelets själ och känsla. I film/serier kan jag tycka att det är viktigt att känslan i spelet finns med, och det är det få som lyckas med. Jag hoppas på Fallout-serien nu!

Purple Tentacle är en fantastisk skurk från ett fantastiskt spel (DOTT alltså). Kul att den fick vara med på ett hörn.

BF BC2 och Valheim, men min förstaplats tar ändå Wolfenstein II. Både gameplay, story och kreativitet är helt fantastiskt.

Bra jobbat med listan. Rolig läsning!

Kul lista! Intressant med Stugan. Raft är ett riktigt mysspel samtidigt som stämningen har något kusligt/ödsligt över sig.

Skrivet av Pretorian24:

Monster Jam påminner om några äldre bilspel. Kommer inte ihåg vad det hette men typ Midtown Madness eller något liknande.

Ja det såg oldschool ut. Blev riktigt sugen på att testa.

Kommer något AAA-singleplayerspel på gamepass tycker jag det är sjukt värt att ta en månad för att lira igenom. Skulle jag mot förmodan vilja spela om det skulle det vara flera år senare, och då kan jag köpa spelet bra mycket billigare.

Skrivet av Kiske:

Samma som med preorder. Alla som köper är förrädare och bör tjäras och fjädras.
Köp inget innan flera ordentliga recensioner har kommit och du vet att spelet är fungerande och färdigt.

För att det ger företagen pengar innan de visar en färdig produkt. Det gör dem mätta och mer benägna att släppa trasigt skit.
Om du betalar i förväg förstör du för de andra spelarna.

Det borde vara lag på att alla releaserecensioner skall vara ute minst 2 veckor innan släpp.

Håller med, men detta ligger ju på köparna. Upplever att många tycker att företagen är omoraliska för att de erbjuder spelet tidigare för ett högre pris, men finns det en efterfrågan kommer de ju så klart göra det. Det vore rakt av korkat av dom att tacka nej till den extra vinsten.

Däremot ursäktar så klart inget ett trasigt spel.

Förstår inte riktigt varför man blir upprörd över detta. Det är ju inte direkt så att företagen tvingar någon att köpa den dyra varianten?

Vill du betala mer för att lira tidigare - gör det.
Vill du inte betala mer - gör det inte.

Om det finns en marknad för att släppa spelet tidigare för en högre summa så ser jag inte varför företagen inte skulle göra det. Dessutom så är ju många spel idag ganska trasiga dag ett.

Tycker förstaperson såg asgött ut och jag tyckte det såg snyggt ut också. Hoppas det blir lika trevligt som det ser ut!

Jag är riktigt dålig på att faktiskt spela färdigt spel. 9/10 gånger tröttnar jag på vägen eller bara tappar det för att livet kommer emellan.

Kul att machinegames utvecklar det, då kan det bli bra. Gissar dock att det innebär att dom i nuläget inte jobbar på någon riktig uppföljare till 2017 års mästerliga Wolfenstein?