Testa dina spelkunskaper
88%, inte helt nöjd.
94%, missade frågan på förbannade Tetris också *stupid* :evil:
Skulle vilja hävda att i frågan om första FPS spelet man kunde spela online
var fel. Duke3D går spela via modem, vilket faktiskt är online och inte LAN.
Men men .. annars så hade jag rätt på alla andra frågor.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
(98%, fast då får jag erkänna att en hel del TV-spelssvar var rena gissningar)
88%
Antingen var det jätteenkelt eller så är man en genuin geek
Ja vfn. duke nukem frågan är ju pajj. Lirade skitmycket dukenukem över modem, men å andra sidan fungerade betydligt äldre sådana spel över modem så man borde räknat ut att de menar över "internet". Att spela modem 1vs1 är ju inte direkt "online".
Men de glömmer bort att även IPX-spel gick att spela online på nätet via vissa program som jag inte kommer på namnet på nu
66% jag är nöjd, hade dängat huvudet i väggen om jag fick mer
Ja vfn. duke nukem frågan är ju pajj. Lirade skitmycket dukenukem över modem, men å andra sidan fungerade betydligt äldre sådana spel över modem så man borde räknat ut att de menar över "internet". Att spela modem 1vs1 är ju inte direkt "online".
Men de glömmer bort att även IPX-spel gick att spela online på nätet via vissa program som jag inte kommer på namnet på nu
Kali?:)
tror de formulerade frågan lite fel faktiskt, nu är det ett tag sedan jag lirade Quake(1) online men var det inte första spelet där man kunde hoppa in och ut som man ville? tidigare var alla tvungna att ansluta sig samtidigt?
Ja jag vet att jag är bäst!