Tips på lurar/headset?
Jag tycker mina Koss SB/45 är bra. Det första och enda headsetet jag nånsin haft, så kan inte jämföra med något annat.
Man hör massa ljud man aldrig hört förut när man körde med vanliga 2.1-högtalare, men antar det är så för typ alla headsets. Mikrofonen fungerar även den utmärkt, men åter igen har jag inget att jämföra med.
Priset ligger på ca 350 kr. Skön passform, man får inte ont i öronen, även efter ett par timmars användande. Finns dock inget volymreglage på det, vilket får ses som en nackdel.
Bra köp i mina öron...
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Hade samma problem som du med trasiga lurar, men får mina Icemat Siberia lurar imorgon på posten. Har fått bra kritik. Jag tror på att köpa gaming lurar om man ska spela med dom.
A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen
Har uppgraderat lurar många gånger och efter mitt senaste köp har jag ännu inte lyckats hitta något som är bättre. Sennheiser 595 kör jag med nu, har haft en 5-6 lurar innan. Ingen mic eller surround dock, men oslagbart ljud. Har ljudet blivit slaget av någon annan modell vill jag gärna ta del av den informationen
Tackar för svaren!
Testade ett par SB45or igår under ett par timmar och.. Ptjaa, passade inte mig. Bra ljud, visst men blev något obekväma efter ett par itmmars användande.
Har precis köpt mig ett par Logitech Precision Gaming och jag kan inte säga att dom heller var något för mig. Måste vara jag som har ett bäverhuvud eller något. Känns lite som att ha ett gigantiskt gem över skallen. : /
Ska nog ta och beställa mig ett par Icemat Siberia istället och hoppas på det bästa. Jag kommer ju se ut som hej hej Monika men som sagt, dom har fått för bra kritik just på komfort och det är kanske det som är viktigare än allt annat just nu för mig.
RoGGe, jodå, 595 är helsköna lurar. Problemet är dock att dom lutar lite för mycket åt hi-fi hållet. Använder ett par 600 till min vanliga stereo dom få ggr jag lyssnar med lurar vilket tyvärr inte är så ofta så därför vill jag inte lägga ut så hemskt mycket på ett headset.
Nåja! Tackar och bugar så mycket för tipsen.
Mvh. Ed.
Edit. Smileys..
Edit 2: Missade RoGGes post.
hur kan det vara ett problem? eller menar du att de är för dyra?
kika på philips hp895.
Jag tycker inte att ljudet ifrån MP3's/spel osv är värt att lägga ner 1200:- på ett par stereolurar endast till dator. Då skulle jag lika gärna kunna koppla in mina stereolurar. Att ha en mic är dock rätt så viktigt även det så därför går vanliga lurar bort.
Har precis sett att Icemats headset inte riktigt är ett headset.. Nåja, ska prova det iaf. Har inget imot att knäppa fast en mic på tröjjan/monitorn.
Hehe funderade på det ja, tycker dock att mina stereolurar har en på tok för neutral ljudbild medans det blir lite mer (nu får ni tycka att jag spårar ur bäst ni vill. ) dagisläte i billigare lurar. Mer.... Ptjaa går inte att förklara så lätt. Mina Sennheiser låter på tok för neutralt för att det ska bli en kul och spännande erfarenhet i spel. Många av dom billigare lurarna på marknaden har en "piggare" ljudbild än mina stereolurar. Sen att flytta dom mellan stereon och datorn kommer driva mig till totalt vansinne.
Efter att ha testa Icemat Siberia lurarna nu så kan jag säga att jag är grymt nöjd
Bra kvalitets-känsla. Väldigt bra ljud. Fyllig bas utan att vara brötig. Och man hör vad som händer utanför lurarna när man bara har dom på sig, det tycker i alla fall jag är viktigt.
Det känns som att dom borde kosta mer än vad dom gör!
Sen att man ser ut som en idiot i dom är en annan sak
Kan rekommendera dessa!
A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen
Härligt att höra Toye. Jo, det enda som man verkar kunna säga nånting om är fasiken utseendet. Hittade dock något som .. verkligen inte boostade känslan av att se ut som ett miffo när man använder lurarna.
Gå in på Icemats Hemsida och kika in Videon . får mig att vara glad över att ha ett par svarta iaf.
RoGGe, jodå, 595 är helsköna lurar. Problemet är dock att dom lutar lite för mycket åt hi-fi hållet. Använder ett par 600 till min vanliga stereo dom få ggr jag lyssnar med lurar vilket tyvärr inte är så ofta så därför vill jag inte lägga ut så hemskt mycket på ett headset.
Hehe ok. Själv förvånas jag fortfarande av vad mina lurar kan prestera ibland när jag bara lutar mig tillbaka, blundar och verkligen lyssnar. Förstår inte hur man kan lyckas få fram en så djup ljudbild i lurar. Nackdelen är dock att man blir bortskämd och att kassa ljudkällor verkligen låter kasst.
Jotack, har bara hört bra saker om 595an och jo, svårt att få en ljudkälla låta bättre än vad den igentligen är.
Bortskämd? Haha jo, det var någonting i stil med det jag försökte få fram på ett smådiskret sätt me.. Ja. Nu är jag iofs inte den som sitter stenhårt på "inget kan låta bättre än den sämsta ljudkällan i ett system" men.. Nästan.