Ubisoft köper Massive
Hmm, bättre än inget antar jag. Problemet med Ubisoft är att de inte bryr sig om PC-plattformen över huvud taget längre. Hoppas inte att Massive får lida för det då de är rätt utmärkta på just PC.
Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?
Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.
Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.
Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?
Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.
tanka hem crack, köp spelet. Då blir alla glada.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Ubisoft blev precis giftiga! Tack för att de räddade utvecklarna.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
tanka hem crack, köp spelet. Då blir alla glada.
Eller så öppnar uvecklarna ögonen och skippar allt DRM-skit, så vi konsumenter slipper sitta och göra en massa extra arbete bara för att kunna spela spelen som vi vill.
Bra att de blir uppköpta så att de får den backup som behövs för att få ut wic:sa.
Problemet är att det är Ubisoft, bolaget som gått från att vara bland de vettigare aktörerna till att peta ner EA från skam-tronen. Deras nya marknadstrategi att helt ignorera sina konsumenter har hittills inte straffat sig ordentligt men om de inte skärper till sig snart ser det inte lovande ut. (Ta en titt i Ubisofts forum så förstår ni vad jag menar)
Hoppas att Massive fortsätter att sköta saker och ting på sitt sätt med så lite inblandning som möjligt från Ubisoft. Det tror jag att både företagen och spelarna tjänar på i längden. Den typen av samarbete fungerade ju fint med Sierra.