lurkat 15 år

Medlem
lurkat 15 år

... Vilken glädje! Orört konto fanns kvar efter all tid - helt otroligt!

Söker desperat efter ny spelglädje och hittade tillbaka hit nyligen.

Extra vinst att slippa skapa konto/lösen,
bara där 10-0!

Ett stort tack för alla spelrekommendationer 🙂

Har gjott en nyinstall av win10 så gyllene tillfälle lägga in samtliga förslag på spel.

Dave the diver - något likt No mans sky eller?
Stardew valley
Ratchet & Clank rift apart
BG3 - har väntat med detta spel "ett tag"
---
Alien firestorm Pathogen
Arma3
Civ6
Total war Warhammer 2 plus ev Shogun
Evetuellt Fallout 3/4 eller Starfield (ej testat)
CP2077 där jag måste komma förbi intro/scen 1 mer eller mindre

Detta borde vara hållbart utan att crasha intresset

Releasehästryttare

Vad för typ av spel gillar du?

Mitt tips när spelglädjen tryter är att testa något ganska annorlunda som man också tycker ser intressant ut, eller helt gå på måfå.

Av egen upplevelse och en del kompisar sitter man och harvar samma tre spel alldeles för länge och blir less men slänger man in en Dave the Diver i mixen eller Inscryption får man en go annorlunda upplevelse .

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

15 års tystnad, och du bara:
Jag var här hela tiden”.

Var hälsad Kretin,
vår Forumninja-Gandalf

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Stardew Valley! Testa.

Skribent

Välkommen tillbaka in i värmen!

Medlem
Skrivet av Devan:

Svar kommer om si så där 15 år.

Chefredaktör
Skrivet av kretin:

... Vilken glädje! Orört konto fanns kvar efter all tid - helt otroligt!

Söker desperat efter ny spelglädje och hittade tillbaka hit nyligen.

Extra vinst att slippa skapa konto/lösen,
bara där 10-0!

Välkommen tillbaka! ❤️

Medlem

Det ryktas om att det finns många som lurkar i forumets skugga utan att posta.. De finns överallt runt omkring oss..

Skämt åsido, ett tips jag har är att om du spelar pc så kolla demoversioner på Steam. Jag testade campervan simulator för en tid sen och vad jag garvade åt buggar och situationer. Det var ett bra sätt att få kontrast hur ett spel kan vara skrattretande dåligt.

Bild relaterad, vad som mötte mig när jag simmade och tittade bakåt. Spelet är enbart 1a person. Jag skrattade så jag nästan trillade av stolen

Medlem
Skrivet av fakemail:

Det ryktas om att det finns många som lurkar i forumets skugga utan att posta.. De finns överallt runt omkring oss..

Skämt åsido, ett tips jag har är att om du spelar pc så kolla demoversioner på Steam. Jag testade campervan simulator för en tid sen och vad jag garvade åt buggar och situationer. Det var ett bra sätt att få kontrast hur ett spel kan vara skrattretande dåligt.

Bild relaterad, vad som mötte mig när jag simmade och tittade bakåt. Spelet är enbart 1a person. Jag skrattade så jag nästan trillade av stolen

<Uppladdad bildlänk>

Du lär nog uppskatta The Convenience Store på Steam med!

Jag tycker spelet är rätt bra! Mysig japansk combini-känsla som övergår till skräck. Lätt värt 25 spänn!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Astro Bot om du har PS5.

Medlem

Om du har någon spelmaskin från Sony så är Ratchet & Clank spelen, från Tools of Destruction och framåt klockrena spel för den inbitne casual spelaren.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Det ligger något i det.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av filbunke:

Skrivet av Hanzo:

Det ligger något i det.

Drunk posting, ligger nog bakis fortfarande

Medlem

Först av allt vill jag säga, stort tack för det varma mottagandet!

Skrivet av Devan:

Skrivet av Monki Rauklund:

Mitt tips när spelglädjen tryter är att testa något ganska annorlunda som man också tycker ser intressant ut, eller helt gå på måfå.

Av egen upplevelse och en del kompisar sitter man och harvar samma tre spel alldeles för länge och blir less men slänger man in en Dave the Diver i mixen eller Inscryption får man en go annorlunda upplevelse .

Jag gillar alldeles för många genrer/typer av spel, vilket jag misstänker göra mig något ofokuserad och mindre hängivet ett specifkt spel.

Antalet installerade pendlar mellan 10-35st, blandat mellan ett par bil spel, Civ-liknande spel, gta4 och 5, gärna ett par plattform a'la Sonic.

Battlefield online har jag matat från 2-4. Runt 500-1000h/år, såklart mest 2an..

Singel smyga springa skjuta som Doom, Star wars, zombie/survival.

Rts som CnC, diverse pansar rts osv

Flygspel m. HOTAS kontroll osv

Listan blir lång här hehehe

Öppenvärlds-spel diggar jag med. Elderscrolls, Fallout mfl samt de senaste 2-5 årens explosion av nya lir.

Rymdspel givetvis!

- Favoriterna installeras direkt, några ur backloggen med. Försöker hålla runt fem prospekt spel ifall jag fattar tycke.

Edit: stavning samt påfyll

Medlem
Skrivet av Devan:

Drunk posting, ligger nog bakis fortfarande

Haha jag tar det 🙂, fastnade i Anno1800 till 06.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

..
https://i.pinimg.com/236x/92/ef/64/92ef64b0ec91f73e587041a6f1...

15 års tystnad, och du bara:
Jag var här hela tiden”.

Var hälsad Kretin,
vår Forumninja-Gandalf

Tackar insiktsfullt! 🤙

Medlem
Skrivet av kretin:

Först av allt vill jag säga, stort tack för det varma mottagandet!

Jag gillar alldeles för många genrer/typer av spel, vilket jag misstänker göra mig något ofokuserad och mindre hängivet ett specifkt spel.

Antalet installerade pendlar mellan 10-35st, blandat mellan ett par bil spel, Civ-liknande spel, gta4 och 5, gärna ett par plattform a'la Sonic.

Battlefield online har jag matat från 2-4. Runt 500-1000h/år, såklart mest 2an..

Singel smyga springa skjuta som Doom, Star wars, zombie/survival.

Rts som CnC, diverse pansar rts osv

Flygspel m. HOTAS kontroll osv

Listan blir lång här hehehe

Öppenvärlds-spel diggar jag med. Elderscrolls, Fallout mfl samt de senaste 2-5 årens explosion av nya lir.

Rymdspel givetvis!

- Favoriterna installeras direkt, några ur backloggen med. Försöker hålla runt fem prospekt spel ifall jag fattar tycke.

Edit: stavning samt påfyll

Jag säger som alltid i dessa lägen:

Spela FromSofts spel. Alternativt BG3.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av kretin:

Haha jag tar det 🙂, fastnade i Anno1800 till 06.

Anno 1800 kom ju ut 19?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Anno 1800 kom ju ut 19?

Nej, du missförstår. Han fastnade i en Anno fast food restaurant mellan 1800 till 06. Tur att kycklingen är bra där... Men se upp för kycklingbollarna.

Fragtjuv
Skrivet av Sebastian Lind:

Nej, du missförstår. Han fastnade i en Anno fast food restaurant mellan 1800 till 06. Tur att kycklingen är bra där... Men se upp för kycklingbollarna.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSuE2VPh...

Haha!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Jag hittade tillbaka genom att spela gamla spel. Banjo Kazooie, Super Mario 64, Wow Classic, Conkers bad fur day. Dom har gett mig spelglädje i år

Medlem
Skrivet av pettersoft:

Jag hittade tillbaka genom att spela gamla spel. Banjo Kazooie, Super Mario 64, Wow Classic, Conkers bad fur day. Dom har gett mig spelglädje i år

Det var ett bra tips!
Generellt så uppskattar jag spel med inlevelse före grafisk framställan.

Kommer från den eran där grafiken exploderande dvs C64 - software - Banshee - gf4 - 8800gtx - 5870xt - 980gtx - 1070gtx - 3080rtx. Så uppskattar gfx med såklart.

Tyvärr hype före innehåll men det är ju kul att bygga nytt.
Eller ja, man är ju i händerna på hårdvarautvecklingen då jag vattenkylt sedan 2000-tiden.. so not much excitement på den fronten.

Edit: OT - diggar dessa Amiga packs som emellanåt dyker upp!

Samt har sparat massa old school iso's, samt x TB vad ska man säga bytta spel likt GoG installationer...

1
Skriv svar