Sonys vd: "PS5 Pro-priset har inte påverkat försäljningen"
Man kan vara hardcore spelare men tillhöra budgetsegmentet.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080
Det är förmodligen en sanning med viss modifikation eftersom PS5 Pro är så enkel att få tag i, och var det även på lanseringsdagen. Men självklart är målgruppen "hardcore"-spelare, ingen har mig veterligen ifrågasatt detta.
Vad är en hardcore-spelare? Min definition av hardcore-spelare har inte råd med ps5 pro eller vill inte ha ett låst system där endast ett 50-tal mainstream spel är förbättrade..
Känns som folk som har råd med denna har det gått ställt med cash men dåligt ställt med tid till spelande?
Harcore-lönetagare kanske var ordet han menade?
-:Observe the masses and do the opposite:-
Man kan vara hardcore spelare men tillhöra budgetsegmentet.
Nej du är äkta hardcore om du köper, Ryzen 9 CPU rtx xx80/90 GPU samt playstation PRO. Annars är du bara pinsam.
Då ska man även ha med sig att PS4 Pro inte heller sålde slut i butikerna trots det billigare priset.
Skulle ett hypat spel släppas, tex GTA VI, tidsexklusivt till konsol så tror jag dock att folk som idag tycker det är för dyrt med nämnda konsol kommer plötsligt ha omprövat sitt beslut
När jag hör ordet hardcore spelare så tänker jag mig en snubbe som aldrig jobbat i hela sitt liv, har håliga strumpor och köper konsol på klarna.
Drömlivet! <3
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
När jag hör ordet hardcore spelare så tänker jag mig en snubbe som aldrig jobbat i hela sitt liv, har håliga strumpor och köper konsol på klarna.
Eftersom kreditgränsen för tjänster så som Klarna är beroende av en persons taxerade årsinkomst så tror jag inte det är så sannolikt att personen i ditt exempel, som aldrig jobbat i sitt liv, kan köpa konsol på Klarna
Grejen är den att bilduppdatering är viktigare än upplösning. Så länge det finns en performance-läge på spelet så det kan spelas i 60 FPS på vanliga PS5an så finns det ingen anledning att slänga massa pengar på en PS5 Pro. Använd de pengarna till bättre/roligare saker.
Så länge det finns ett performance-läge för vanliga PS5 vill jag att spelet ska se respektabelt ut och inte som en suddig sörja.
Större sannolikhet för att hålla 60fps med mer kvalitativ grafik, ja tack.
Det absolut värsta med många switch-spel exempelvis är ju att man tror man behöver glasögon.
Får hoppas att PS5 inte går mot samma öde.
Och gråter när Lyxfällan vill sälja hans spelsamling.
Där har han fel! Hade den kostat 4000 kr hade jag köpt den.
För 4000:- hade jag köpt ett 4090...
Känns som folk som har råd med denna har det gått ställt med cash men dåligt ställt med tid till spelande?
Harcore-lönetagare kanske var ordet han menade?
Ja, nått sånt. Finns mängder av folk som spenderar 10k på ett nöje utan att blinka. Men det är som du säger kanske inte primärt överlappat med dom som är just "hardcore gamers".
Tittar jag runtomkring mig är det precis den målgruppen du beskriver som köpt den. Tekniknördar med bra lön som tycker det är kul att "ha det senaste" alternativt "det bästa". Sen spelar dom sällan längre än 10% in i varje spel
"målgruppen för konsolen är hardcore-användare"
Vad är en hardcore-spelare?
Gamer eller hardcore-spelare.
En gamer är en person som spelar spel, oavsett vilken genre eller plattform det handlar om, och det är den mest generella termen av de två. Alla som spelar spel – från mobilspel till konsolspel eller PC-spel – kan räknas som gamers, oavsett hur ofta de spelar eller hur insatta de är. "Gamer" kan omfatta både de som spelar ibland (casual gamers) och de som spelar ofta.
En hardcore-spelare är en gamer som är mycket dedikerad till sitt spelande. Den här personen lägger ofta mycket tid och energi på att spela specifika spel eller genrer och är intresserad av att förbättra sina färdigheter, förstå spelmekanik på djupet och kanske tävla mot andra. Hardcore-spelare är ofta väl insatta i spelvärlden, både när det gäller nyheter och communityn. De kan vara duktiga på att analysera spel och diskuterar ofta spel på ett kritiskt och tekniskt sätt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Eftersom kreditgränsen för tjänster så som Klarna är beroende av en persons taxerade årsinkomst så tror jag inte det är så sannolikt att personen i ditt exempel, som aldrig jobbat i sitt liv, kan köpa konsol på Klarna
Det är inte ett problem. Det finns gott om tjänster som låter dig ta "fördelaktiga" lån utan någon som helst säkerhet.
Ännu en tråd om samma ämne där samma personer upprepar vad som redan sagts i alla andra PS5 Pro-trådar.
Gnäller ni lika mycket gällande andra prylar som folk köper? Folk uppgraderar sin mobil varje/vartannat år för 15000kr utan att blinka. Andra kanske har en hobby som kostar en hel del (bil, cykel, häst, hi-fi eller någon sport), tycker man det värt det så betalar men för det.
Har du inte råd med en pryl för 10000kr så köp inte. Svårare än så är det inte.
00:00:02:42
Synd att Sony idiotiskt nog inte tokproducerade skivläsarna, för de tog då jävlar anamma slut..
Jag hade nog fan ”tyvärr” lätt spontanköpt en PS5 Pro om skivläsaren funnits att få tag på…
Läste om en kille häromdagen som skulle köpa smör men kom hem med en PS5 Pro istället (och glömde smöret) 😂
Eller en kille i USA som skulle köpa en PS5 Pro men kom hem med en ny bil istället 😂
Oavsett. Fan Sony. Dräller av Pro’s på varenda hylla, men noll skivläsare. Stabilt! Idioter.
Skulle nog säga att det är entusiast-segmentet man riktar sig till snarare än ”hardcore-gamers”. Dvs de som har intresse nog att lägga en extra slant för en extra bra upplevelse.
Ja, jag tror det snarare är detta han menar. Pro-konsolerna säljer långt ifrån lika mycket som standardvarianterna men ändå till en entusiastklick som är beredd att betala mer för 4k och bättre bilduppdatering samt annat lull-lulll som ray-tracing! Och att det finns konsoler kvar på butikshyllorna betyder ingenting för som sagt detta är inte konsolen som välter hyllorna men ändå säljer ok. Många ser priset och drar öronen åt sig men alla reagerar inte så utan är villiga att betala för sin hobby och har de inte jättegott om pengar är det många som drar in på annat som äta ute ofta eller pubrundor varje helg så de istället kan spela "bättre".
Så länge det finns ett performance-läge för vanliga PS5 vill jag att spelet ska se respektabelt ut och inte som en suddig sörja.
Större sannolikhet för att hålla 60fps med mer kvalitativ grafik, ja tack.
Det absolut värsta med många switch-spel exempelvis är ju att man tror man behöver glasögon.
Får hoppas att PS5 inte går mot samma öde.
Spelen ser väldigt bra u i performance-läge.
Spelen ser väldigt bra u i performance-läge.
I många fall. I fall likt FF7 Rebirth ser det väldigt dåligt ut.
I många fall. I fall likt FF7 Rebirth ser det väldigt dåligt ut.
Som du säger så verkar FFVII Rebirth vara sämre optimerat än många andra titlar. Får hoppas de fixar det men det är inte som att jag skulle få för mig att pynta ut 12.000 SEK för att få det spelet att se bättre ut. Då får det vara.
Ännu en tråd om samma ämne där samma personer upprepar vad som redan sagts i alla andra PS5 Pro-trådar.
Gnäller ni lika mycket gällande andra prylar som folk köper? Folk uppgraderar sin mobil varje/vartannat år för 15000kr utan att blinka. Andra kanske har en hobby som kostar en hel del (bil, cykel, häst, hi-fi eller någon sport), tycker man det värt det så betalar men för det.
Har du inte råd med en pryl för 10000kr så köp inte. Svårare än så är det inte.
Jag har bil, hi-fi och PC:er/konsol:er. Inte för att skryta men både bilen och hi-fi kostar "order of magnitude" mer än PS5 Pro. Dvs minst 10 ggr mer.
Jag köpte PS4 Pro nytt för 3.500 kr inkl. Bluray spelare. No way att jag betalar 13.000 kr för PS5 Pro inkl Bluray spelare. Handlar inte om jag eller någon annan har råd eller ej eller vilken hoby någon har, mobil eller whatever. Jag vill helt enkelt inte bli blåst av Sony. Ja, Just det, F*CK You Sony! 🙂
PS Om det inte framgår så är ditt resonemang helt fel i mitt fall. 🙂