Alan Wake 2 har fortfarande inte gått med vinst
Halva spelet var kul, nu när jag närmar mig slutet så är det mest frustration jag känner. Allt är onödigt tillkrånglat. Nu pratar de visst igen. Bla bla bla, jag lyssnar knappt på vad de säger längre. Leder ingenstans ändå. Oj, mer dokument att läsa. Coolt. Det tar aldrig slut, det bara maler på. Jag trodde jag var i slutet för ett par dagar sen. Oj, vad fel jag hade. Blir nog inget mer Alan Wake och Control för mig om spelen blir längre. Var nog bäst som originaltitlar.
Borde vara dags för en remake av originalet. Det är 14 år nu så det går inte att spela. För kort, så den moderna publiken skulle välkomna ett större och längre spel.
Epic var med och finansierade spelet, så till er som säger att spelet hade varit mer framgångstikt om det släppts på Steam: spelet hade inte ens funnits utan Epic Game Store.
Hade ändå varit mer framgångsrikt på steam🤷 Dom gjorde en dålig deal helt enkelt.
Hade ändå varit mer framgångsrikt på steam🤷 Dom gjorde en dålig deal helt enkelt.
Vet inte om det där resonemanget leder någonstans, egentligen. AW2 hade sålt bättre om det funnits på Steam, det kan man nog inte argumentera mot, men det finns väl ingen verklighet där vi både hade fått ett AW2 och samtidigt kunnat slippa köpa det via Epic? Man kan förstås vrida lite på reglagen - ett års Epic Games Launcher-exklusivitet mot att Epic sen får x procent av spelets försäljning på Steam, eller ett lite mer småskaligt Steam-tillgängligt AW2 på stympad budget, till exempel - men verkligheten ser ju ut som den gör.
I övrigt hade jag en upplevelse med AW2. Det var trögt ibland och hade sina brister, men i slutändan var det en form av spelskapande som jag mer än gärna stödjer. Remedy försöker pusha mediet och det behövs kanske mer än någonsin just nu.
Helt insane. Detta är ett av de bästa mästerverken jag har lirat. Fruktansvärt välgjort. Satt som fastklistrad framför min TV. Du får otroligt mycket för pengarna då det har massvis med innehåll. Ett långt och spännande äventyr med skräck inslag. Älskar miljöerna som Saga Andersson besöker och alla härliga människor hon träffar som FBI agent och all utredning som hon håller på med. Alan Wake delen är mer skräck men mycket spännande. Fan vilket otroligt vackert verk av finnarna. Hoppas för guds skull en 3s kan komma. Ni som inte gett det en chans, gör det . Detta är mycket hög klass.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
*Släpper medvetet inte spelet på en av dom största distributionsplattformarna*
"Vårat spel säljer dåligt"
Hmm... 🤔
Remedy är otroligt medvetna om situationen och de vet även att det är en väldigt nischad spelupplevelse. Klart att de inte skulle ha något emot att tjäna alla pengar i världen - vilken dev skulle inte vilja det - men Remedy satsar helhjärtat på en "bigger picture-upplevelse" med deras Remedy-verse och är rätt till freds med det. Personligen tror jag på det de skapar och ser fram emot att se Sam Lake pusha spel som medium.
Fixeringen kring deras intäkter kommer utifrån och inte innefrån. 🙂
De har väl iaf förbättrat striderna sedan första spelet? För där är det extremt simpel combat.
Det har de verkligen men det är ju inget jätteavancerat om man är van vid pang pang-spel.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Med tanke på hur dåligt skriva dialogerna är så ör det inte så konstigt.
Vet inte om alla. Vet om det med special agenter från FBI pratar sällan som 15åringar från californien.
Storyn och gameplay är ju inte mycket bättre.
När man undersöker linet som vaknar upp är ju fullständigt briljant. Ingen reagerar på att det ligger döda poliser på marken.
Med tanke på hur dåligt skriva dialogerna är så ör det inte så konstigt.
Vet inte om alla. Vet om det med special agenter från FBI pratar sällan som 15åringar från californien.
Storyn och gameplay är ju inte mycket bättre.
När man undersöker linet som vaknar upp är ju fullständigt briljant. Ingen reagerar på att det ligger döda poliser på marken.
Hur många specialagenter från FBI har du samtalat med? Det kanske är ett av antagningskraven att du ska prata som en 15-åring från Kalifornien?
Spelet släpptes rätt ofärdigt. Ljudet är komprimerat, ibland osynkat eller klippt ljud. Animationer kan bugga i striderna också. Det är mycket aliasing på metalliska ytor så som metall, glass och vatten. Någon typ av flimmer på skuggor och snabba rörelser (temporal anti-aliasing eller deferred rendering). Tråkigt att se att bytte ut Saga Anderson mot en ny skådespelerska. Samma tröttsamma gestaltning av nordisk mytologi. Deras samarbete med Sweet Baby Inc är också en besvikelsen.
jag har spelat första DLC, men det är samma nivå, samma fiender och samma vapen (vad jag minns). Inga ansiktsanimationer för rösterna, och inga nya kroppsanimationer för cutscenes. En väldigt lat DLC,
Det kom en patch nu med gyro, jättebra, jag tycker om gyro. Men varför fanns det inte där vid lanseringen? Remedy spel ska man vänta minst 1 år med för att få bästa upplevelsen
Älskar Remedy, men som många andra inväntar jag pristapp, behöver inte vara på STEAM, funkar på EPIC också lika bra.
Förutom Steam, som så många nämnt, så saknade jag verkligen ett fysiskt exemplar dag 1 på konsol. Gillade verkligen inte Remedys inställning att det är digital only som gäller. Hade inte jag varit så stort fan av Remedy sedan innan så hade jag definitivt bojkottat spelet av den anledningen, vilket jag misstänker att många faktiskt gjorde.