Bra betyg för Mechwarrior 5: Clans, men stora prestandaproblem på pc

Robot
Bra betyg för Mechwarrior 5: Clans, men stora prestandaproblem på pc
Medlem

Samma problem på xbox series x med, bilduppdateringen sjunker väldigt ofta...

Medlem

Man får ha ganska låga förväntningar på Piranha games då de fortfarande inte har fixat MW5 för många, det tekniska verkar inte vara deras forte… Klassik AA kul men så himla mycket mer att önska.

Medlem

Aldrig fallit för ett mech-spel trots att jag velat. Men detta verkar ju ha väldigt bra gameplay så om de bara fixar de värsta buggarna så ger jag det nog en chans, givet att det finns på game pass.

Medlem

Mer Mech robotar till folket! Älskar Mechs, både snabba och långsamt gående. Blir att tanka ner direkt när jag kommer hem 🙂

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Man får ha ganska låga förväntningar på Piranha games då de fortfarande inte har fixat MW5 för många, det tekniska verkar inte vara deras forte… Klassik AA kul men så himla mycket mer att önska.

Ja precis. MW5 är nog ett av de sämst optimerade spel som någonsin släppts, grafiskt sett.
Körde man inte på max på de flesta settings så ser spelet fördjävligt fult ut och blir fyllt med grafiska artefakter. Framförallt skuggor, shaders och effekter(typ lasrar och explosioner) krävde max-settings utan att bli trasigt fula. Det gällde också att ha rätt hårdvara...

Och vad jag läst mig till i recensioner idag så verkar detta inte fungera mycket bättre heller..

Geeks Gaming

Installera de. Körde knappt 5 min. Avinstallera och återlämna. Körde allt på lägsta. Va glad om jag fick 30 fps när inget hände och jag titta rakt ner i marken.
Lär köpa de igen om ett halvår när dom patchat spelet några gånger.

Inaktiv

Andra mech spel har ju varit med väldigt snabba rörelser som ninjor. Detta känns mer åt mitt håll med lite tyngd

Medlem

Typiskt sånt spel som man hade velat ha till VR, är ju som gjort för det. Men ett sånt här spel står och faller på känslan och då gäller det ju att det flyter på bra.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Ja precis. MW5 är nog ett av de sämst optimerade spel som någonsin släppts, grafiskt sett.
Körde man inte på max på de flesta settings så ser spelet fördjävligt fult ut och blir fyllt med grafiska artefakter. Framförallt skuggor, shaders och effekter(typ lasrar och explosioner) krävde max-settings utan att bli trasigt fula. Det gällde också att ha rätt hårdvara...

Och vad jag läst mig till i recensioner idag så verkar detta inte fungera mycket bättre heller..

Jag kör allt på max och det är inte speciellt snyggt då heller men kul har jag haft och lite bättre har det blivit. Men utan moddar så vore det oerhört mer frustrerande.

Hoppas på det här dock för mechsims är vi inte direkt bortskämda med.

Medlem

Jag har hunnit köra lite Clans nu och det som gjorde enorm skillnad i mitt fall för prestandan var att slå på DLSS som ej var påslaget default.
Innan var det inte spelbart och efter flyter det på bra.

Fantastiskt trevligt att snart återigen ratta en Timberwolf (har ej hunnit levla upp tillräckligt än) som var min favorit från Mechwarrior 2

Medlem

Jag har inte haft problem med prestandan när jag väl kommit in i en bana. Däremot är menyerna när man ska utrusta mech's seg som fasiken vilket jag stör mig väldigt mycket.

Annars är det helt "okej" spel, Känns lite för consoligt för min smak, föredrar MW5: Mercenaries och MWO GUI:t

1
Skriv svar