Red Dead Redemption har pc-prislapp – 600 kr

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Kan folk hålla sig lite till ämnet och sluta prata om Red Dead, så att taco-mysteriet kan få någon form av upplösning tack!

#TacoGate

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem

MT: Fan vad sugen man blev på tacos nu då! Är nog inte konstigare än att det blev en nolla för mycket hehe
OT: 600 spänn är 300 för mycket tycker jag

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

MT: Fan vad sugen man blev på tacos nu då! Är nog inte konstigare än att det blev en nolla för mycket hehe

Tycker det är 1800 för mycket.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

För det priset? Nej men knappast XD
Jag hade varit skeptisk till det priser för en remake också, men för ett spel från 2010? Antar att "planen" är att släppa det till ful(l)pris åt fetischisterna först, och sedan lägga sig på ett pris runt 90 kr när de sålt till alla 40 pers som är villiga att betala 600 för ett 14 år gammalt spel

Medlem

Men helvete vad det ska gnällas här på FZ hela tiden...Vad är det som är så svårt att förstå?

Vill ni inte äta simkorts-tacos för 1800kr är det ingen som tvingar er.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte min genre. Men jag skulle vara tveksam och köpa på rea. Däremot så vore det dumt att påstå att jag aldrig köper en remaster till fullpris. Det har jag gjort många gånger. Den som sved mest var Demon gaze Extra eftersom den endast såldes digitalt på PSN så priset var betydligt högre än vad jag betalat för originalet fysiskt på releasedagen.

Medlem

Hade det varit en remake så kanske jag hade kunnat betala det priset, men inte för en remaster. Det hade känts mer rimligt med 300-400kr.
Det är ju trots allt ett spel som de redan har fått betalt för en gång i tiden (bland annat av mig), sedan förstår jag att det krävs en del arbete att optimera och justera för pc, men att ta samma pris som för ett nyutvecklat AAA-spel känns lite väl..

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Taco för 4 personer en fredag går på 1800 kronor. Det är ett nöje som försvinner fort. För 600 kr får man mycket för pengarna då det är en masterpiece.

Eller så laddar man hem blender åt 10 tusen pers som kan sitta och ha nöjjet att 3d modellera, editera film, skulptera osv i 10 tusen timmar + var för ingenting, skapa verk för att sedan sälja online, det är mycket för pengarna det.

Nämen om det hade varit en remake, då hade 600 spänn känts ok.
Men nu är det ju bara en remaster, hade köpt det utan att tveka för 350 spänn.

Men 600, mnjeh, har ju redan spelat igenom spelet flertalet gånger.
Typ som att släppa half-life med 4k texturer för 600 spänn liksom cmon.

Medlem

Fyfan aldrig för ett så gammalt spel då får det vara.

Medlem

@theBoosing måste ju mena tacos för 4 ute på restaurang, inte hemma...?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Fast 180:- spänn räcker inte till taco för fyra pers, det är inte 2019 längre..

OT: undrar vad Greedstar kommer ta för GTA 6 när de kan skrikmjölka RDR till detta pris?

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Hahahahaha, finns inte ens på världskartan. Dra åt skogen.

Medlem

100kr kan jag tänka mig att ge för ett så gammalt spel så inväntar nog rea

Inaktiv
Skrivet av perihelion74:

Vem blir först med att posta bild på när de slafsar i sig kungskrabbatacos är min fråga.....

Mysterium: Confirmed

Medlem
Medlem

signatur

Change is the only constant

Medlem

Gamla filmer som går upp på bio kostar lika mycket som nya. 50 år gamla filmer som släpps på nytt på Blue Ray kostar också precis lika mycket som en ny film. Ingen klagar på det. Vad är då skillnaden här?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Taco för 4 personer en fredag går på 1800 kronor. Det är ett nöje som försvinner fort. För 600 kr får man mycket för pengarna då det är en masterpiece.

Whöt? Vi är fem och en tacokväll kostar väl snarare runt 300kr 😆 Räknar du in lyxvin i kostnaden?

Medlem

om spelet hade gjorts med samma ragemotor som RDR2 .. Troligen !

Redaktör
Skrivet av Tobbe:

Finns oinsatta köpare också.

Det ansvaret ligger faktiskt hos kunden, inte säljaren.

Sen är RDR ett fenomenalt spel, så lurad blir man inte. (Om pc-versionen funkar som förväntat, vilket lär stå klart rätt snabbt.)

signatur
Medlem

Hade spelet släppts samtidigt till PC som konsolerna hade det förmodligen gått att köpa för 50 spänn på Steamrea numera. Istället kostar det mer än vad jag betalade för det till PS3 när det var högst ett år gammalt. Nej, 200 max är vad jag skulle betala idag.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Fast 180:- spänn räcker inte till taco för fyra pers, det är inte 2019 längre..

OT: undrar vad Greedstar kommer ta för GTA 6 när de kan skrikmjölka RDR till detta pris?

1kg blandfärs storpack bröd creme fraiche grönsaker salsasås tackryddmix.. Känns som mycket hänger på vad färsen kostar och hur mycket olika grejer man vill slänga i men jag lyckas lätt med det^^

Medlem

Om det är en välgjord remaster som fungerar bra i övrigt och uppdaterar spelet till något jämförbart med RD2 så hade jag betalat det dubbla. Men med tanke på att GTA San Andreas remastern var usel och hade en högre uttalad ambitionsnivå än en PC-port så känns det väldigt avlägset.

Medlem

”Jag spelar på PC för att spara pengar på spelen”

Medlem

Nej, inte för det priset. Hade hoppats på en prislapp på 299kr och då hade jag varit okej med det.

Skrivet av theBoosing:

Haha, jag köpte tacos till mig och mina två barn i fredags och det gick på 320kr.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Äter ni tacos gjorda av kungskrabba hemma eller?

Haha 🤣🤣

Medlem
Skrivet av GustavA:

”Jag spelar på PC för att spara pengar på spelen”

Man slipper iallafall betala för att spela online.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Intressant att Epic tar mer betalt än Steam, skulle ju bli så mycket bättre utan Steams "hemska" 20-30% kommission (garanterat 20% efter första helgen för RDR).

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Man slipper iallafall betala för att spela online.

Det är sant. Men ärligt talat så är det där priset lite väl högt va? Jag gissar på att det kommer att sjunka snabbt.

Medlem

HAHA, älskar urspårningen pga tacokommentaren. Bjussar på den. Mysteriet är inte svårare än att det skall stå 8 personer inte 4 haha. Vi lyckas aldrig komma under 1800 kr när vi samsas kompisgänget men då käkar vi fan 3 stora tacos var också med massa göttigt i.

Dock inte kungskrabba!! hahaha.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Skriv svar